vites değiştirme silkeleme

fatih7175

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2017
Mesajlar
42
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracım 2.0 Vectra A GT 1993 156 HP

Arabamda vites değiştirdikten sonra gaza basınca silkeleme oluyor sonra biraz daha yüklenince geçiyor

Mesela 1. viteste kalktım gidiyorum debriyajdan tamamen çektim gidiyorum biraz yavaşladım tekrar azar azar gaz verince yapıyor ve bu 2 ve 3. viteslerdede yapıyor canım çok sıkılıyor yarım debriyajsız kullanamıyorum sürekli basmam gerekiyor

Nedeni Nedir Şimdiden Çok Teşekkürler.
 
Baskı balata bitiyor olmasın..
 
Şanzıman ve motor kulaklarına baktırın bu parçalar özelliğini yitirince şanzıman ve motor sarsıntısından dolayı düşük devirlerde silkeleme yapar
 
kulaklarin hepsini degistirdim
 
Şanzımana hemen baktırın benim şanzıman yeni değişti. Gazdan ayağı çekince gırrr gırrr diye ses yapıyordu ben egzantrik dişli sesi diye zannediyordum ki şanzımanmış. Değiştirttim şimdi ses gelmiyor rahatladım
 
Aracım 2.0 Vectra A GT 1993 156 HP

Arabamda vites değiştirdikten sonra gaza basınca silkeleme oluyor sonra biraz daha yüklenince geçiyor

Mesela 1. viteste kalktım gidiyorum debriyajdan tamamen çektim gidiyorum biraz yavaşladım tekrar azar azar gaz verince yapıyor ve bu 2 ve 3. viteslerdede yapıyor canım çok sıkılıyor yarım debriyajsız kullanamıyorum sürekli basmam gerekiyor

Nedeni Nedir Şimdiden Çok Teşekkürler.

ateşleme sorunu yada lpg ayarıda sebep olur buna. düşük hızda kesikliği hissedersiniz. üst viteste hız yüksek olduğundan hissetmezsiniz.
 
Evet arkadaşlar, aynı problem üzerine... 1000-1800 devir aralığında 1ve2. viteslerde ki zaten 3.viteste o aralığa düşmüyoruz kolay kolay, debriyaja basmadan rolantiye düşüp tekrar rolantiden hızlanmak neredesye mümkün değil. birde yavaşlarken durma noktasına gelirken, devir 1800ün altına düştüğü anda araba sirkeleme başlıyor (buaşamada ayağım gazda değil), tam sirkelediği anı yakalayıp vitesi boşa atarsamda rolanti düşüp kalkıyor (bu sadece 1 kez oluyor). aynı şekilde 1 den 2 ye attığımda ki bu yüksek devirde değilde 2200 civarı 2 ye atarsam araç otomatikman zaten 1500 devire düşüp 2. viteste ivmelenmeye hazırlanıyor. yoğun trafikte bu noktada bende çok problem yaşıyorum. benzin lpg farketmiyor ikisindede sorun var. benim yaptıklarım. map, bobin, buji, beyin, depo havalandırma valfi, egr, 2 ay önce luk baskı balata bilyasıyla beraber, debriyaj merkezi, manifoldum sökülüp temizlenip kontrol edilip takıldı geriye, değiştirdiklerimin içerisinde bunlar aklıma gelenler. şimdi geriye 3 ihtimalim kaldı, haftaya çift tırnak bujiye dönücem onların tırnak aralıkları 0.8 mm, tek tırnaklar 1.1 mm. bu sorunu yaşayan bir arkadaşım böyle çözdü problemini. 2. ihtimal boğaz kelebeğini temizledim ama yarın bitane wd40 alıp kelebeğin hareket noktalarına biraz sıkıcam belki düşük devirlerdeki açılma noktasın takılma yapıyor olabilir araç, 3. ihtimal ise yine hafta sonunda benzin enjektörlerini söküp teste vericem, içlerinden bir tanesi diğerlerine göre daha az akıtıyor olabilir buda lpg ayarına etki edebilir. Bu problem aynı zamanda forumdaki sabit devirde sirkeleme problemleriyle aynı problem. çoğu kullanıcı 2000 devirlerde sabit gazdaki sirkelemeyi hissetmiyor ama sorun büyüyüp alt devirlere inince farkediliyor. çözüme ulaşırsam paylaşıcam buradan, fikirleri olan arkadaşlardan da fikirlerini rica ederiz.
 
Evet arkadaşlar, aynı problem üzerine... 1000-1800 devir aralığında 1ve2. viteslerde ki zaten 3.viteste o aralığa düşmüyoruz kolay kolay, debriyaja basmadan rolantiye düşüp tekrar rolantiden hızlanmak neredesye mümkün değil. birde yavaşlarken durma noktasına gelirken, devir 1800ün altına düştüğü anda araba sirkeleme başlıyor (buaşamada ayağım gazda değil), tam sirkelediği anı yakalayıp vitesi boşa atarsamda rolanti düşüp kalkıyor (bu sadece 1 kez oluyor). aynı şekilde 1 den 2 ye attığımda ki bu yüksek devirde değilde 2200 civarı 2 ye atarsam araç otomatikman zaten 1500 devire düşüp 2. viteste ivmelenmeye hazırlanıyor. yoğun trafikte bu noktada bende çok problem yaşıyorum. benzin lpg farketmiyor ikisindede sorun var. benim yaptıklarım. map, bobin, buji, beyin, depo havalandırma valfi, egr, 2 ay önce luk baskı balata bilyasıyla beraber, debriyaj merkezi, manifoldum sökülüp temizlenip kontrol edilip takıldı geriye, değiştirdiklerimin içerisinde bunlar aklıma gelenler. şimdi geriye 3 ihtimalim kaldı, haftaya çift tırnak bujiye dönücem onların tırnak aralıkları 0.8 mm, tek tırnaklar 1.1 mm. bu sorunu yaşayan bir arkadaşım böyle çözdü problemini. 2. ihtimal boğaz kelebeğini temizledim ama yarın bitane wd40 alıp kelebeğin hareket noktalarına biraz sıkıcam belki düşük devirlerdeki açılma noktasın takılma yapıyor olabilir araç, 3. ihtimal ise yine hafta sonunda benzin enjektörlerini söküp teste vericem, içlerinden bir tanesi diğerlerine göre daha az akıtıyor olabilir buda lpg ayarına etki edebilir. Bu problem aynı zamanda forumdaki sabit devirde sirkeleme problemleriyle aynı problem. çoğu kullanıcı 2000 devirlerde sabit gazdaki sirkelemeyi hissetmiyor ama sorun büyüyüp alt devirlere inince farkediliyor. çözüme ulaşırsam paylaşıcam buradan, fikirleri olan arkadaşlardan da fikirlerini rica ederiz.
Takip...
Aynı sorunu bende yasadım yasıyorum halen. Seyir halinde yogun trafikte adeta büyük bi ızdırap halini almştı. Neymiş sorun diyorum devirsiz kullanıyorsun dedi biri. bende Bujileri değiştim bobini değişmen gerek dediler onu taktım denedim degisen hic bişi olmadı. Tek fark benzinde yapmıyor lpgde yapıyor. Lpg ayarını bayagı ugrastı yaptı simdi tek tük yapıyor.
 
Takip...
Aynı sorunu bende yasadım yasıyorum halen. Seyir halinde yogun trafikte adeta büyük bi ızdırap halini almştı. Neymiş sorun diyorum devirsiz kullanıyorsun dedi biri. bende Bujileri değiştim bobini değişmen gerek dediler onu taktım denedim degisen hic bişi olmadı. Tek fark benzinde yapmıyor lpgde yapıyor. Lpg ayarını bayagı ugrastı yaptı simdi tek tük yapıyor.

Lpg ayarını ben artık kendim yapıyorum, lpg cilerle anlaşamıyorum çünkü artık. ayarla gaz basıncını kısarak bi nebze sirkelemeyi tölere edebiliyorum ama bu çözüm değil tabi.
 
Bu ariza bircok yerden kaynaklanabilir

Rolanti ayarlayicinin soketini cekip ayni devirlerde silkelemeyi yapiyormu bir deneyin

Arabanin yuruyusu bozulacak ama onemli olan silkeleme gececdkmi onu yazin

Devamini sonra konusuruz
 
Geri
Üst