Virajda kayma, yol tutuşu

tayfunozkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
512
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
arkadaşlar şubat ayı başında virajda kayarak talihsiz bir kaza geçirmiştim. resimleri ekledim. aynı tablo ile tekrar karşılaşmak istemiyorum. aracın yol tutuşunu arttırmak için neler yapılabilir.bu başlık altında alınması gereken tedbirleri paylaşalım. benim aklıma gelenler.

1.lastik ebadını değiştirmek.
2.kule gergisi kullanmak.
3. kısa tip amortisör yayı kullanmak (aracı alçaltmak için)
4.?????????????????
 

Ekli dosyalar

  • Görüntü124.webp
    Görüntü124.webp
    57.7 KB · Görüntüleme: 226
  • Görüntü121.webp
    Görüntü121.webp
    54.4 KB · Görüntüleme: 204
öncelikle yapılması gerekenler arabanın orjinalliğini bozmamak ,
ama şuda varki, ne yaparsanız yapın, yollar kötü oldu sürece sorunu çözemezsiniz,
benim arabamda corsa, amortisörler sert ve yol tutuşu çok iyi ama nerede; iyi kaymak asfaltta iyi, arabam en küçük yol bozukluğunu çok fazla hişssettiriyor,
eğer girdiğin virajda yol bozukluğu, çukur, kasis, önceden yapılmış bir kazı belirtisi, beyaz yol şeritleri vs. varsa sert amaortisörler bunları elimine edemeyecek, tekerler ile yol teması kesintiye uğrayacak buda savrulmana neden olacak,
o neden le virajda daha güvenli dönecem diye yaptıkların aslında bu ülkede virajda takla atmanı sağlar,
bu ülkede olabildiğine yumuşak konforlu amartisör kullanacan ve viraja yumuşak girecen başka yol yok.
 
tşkler cevap için. aracı alçaltmanın hiç mi faydası yok yani. yere tutunmayı arttırmaz mı?
 
Sadece Alçatmak Yetmez Kısa Helezon Yaylarının Yanısıra Sertlik Ayarlı Ve Cadde Tipi Diye Tabir Edilen Kaliteli Markalardan Spor Amortisörlerde Kullanılmalı (KONİ,Bilstein gibi)
 
ve tüm bunarı yapsanız bile yeterli yol tutuşu sağlayamayabilirsiniz.
çünkü ne yazıkki corsanın arka süspansiyon sistemi bağımsız değil.bu da yol tutuşu negatif etkiliyor.
geniş taban lastik, 35-50 mm yay takmak, bunlara uygun sert amortisör kullanmak tabiki tutuşu iyileştirir.
 
Son düzenleme:
öncelikle iyi bir lastik,sonra spor amortisör ve yay,en sonra arkaya ve öne kule gergileri ama bunlardan da önemlisi (lastik hariç) iyi bir şoförlük şart viraja nasıl girilir,nerede fren yapılır nerede yapılmaz bunlar daha önemli hususlar herşeyden önce şoförlüğün birinci kuralıdır bilmediğin yolda asla sürat yapma...
ayrıca geçmiş olsun üzücü bir kaza ALLAH beterinden saklasın şükür ki size ve ya çevredeki herhangi birine birşey olmamış ...
 
çok tşkler
 
soru işareti koydugunuz 4.seçenek arabanın kapasitesini bilerek virajlara yavaş girmek olmalı..
Çok geçmiş olsun,arabayla fazla oynamadan o saydığınız tedbirler alınabilir,ama bir yere kadar!
 
herkez yazmıs bende yazıyım guzel yol tusu ıcın :)


1 coılover hr gıbı setlı yumusaklık ayarlı
2 kuge gergılerı on ust on alt arka ust atka alt kapı dıreklerı ust alt
3 specer lastıklerı dısa almak
4 ınce yanak lasıtık ve buyuk jant genıs taban lastık
5 ılerı surus egıtımı
6 vıraj ıcınde sol ayak frenı kullanmank bılmıyorsanız denemeyın :D
7 atka tekerlere ve on tekerlere camber vermek

sımdılık benım aklıma gelenler bunlar
 
herkez yazmıs bende yazıyım guzel yol tusu ıcın :)


1 coılover hr gıbı setlı yumusaklık ayarlı
2 kuge gergılerı on ust on alt arka ust atka alt kapı dıreklerı ust alt
3 specer lastıklerı dısa almak
4 ınce yanak lasıtık ve buyuk jant genıs taban lastık
5 ılerı surus egıtımı
6 vıraj ıcınde sol ayak frenı kullanmank bılmıyorsanız denemeyın :D
7 atka tekerlere ve on tekerlere camber vermek

sımdılık benım aklıma gelenler bunlar
başka birşey kaldı mı? hızlı ve öfkeli diyorsun yani , bizim yapacaklarımızı belirtseydin keşke bunlar tipik rally aracı ve sürüş teknikleri yarışlara katılmayacağız :D
 
Geri
Üst