VectraC Hararet-Su Eksiltme-Termostat?

htg07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Tem 2017
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba.

Araç;
2007 model opel vectra c
126 bin km’de (45 bin km’dir lpg’li)
z16xep motor kodlu,
5 yıldır kullanıyorum ve periyodik bakımlarını aksatmadan yapıyorum.

tatil dönüşü afyon özdilek kavşağına yaklaşırken felç olan dönüş trafiğinin uzun kuyruğunda dur-kalk derken hararet göstergesi yükselmeye ve su eksik ikaz lambası yanmaya başladı. (İkaz lambası 2-3 ay evvel de yanmıştı su ilave etmiştim.) Emniyet şeridine çekip motorun soğumasını bekleyip su doldurdum. Tam özdilek-afium kavşağı ışıklarda beklerken hararet yine yükselmeye başladı. Hemen afium otoparkına geçip motorun soğumasını bekledim. Yine su doldurdum ve hareket ettim. afium otoparktan daha çıkamadan su eksik ikaz lambası yandı hemen indim. 1 dakika evvel doldurduğum 1.5 litre su yoktu, bitmişti ve henüz 50 metre gitmemiştim. Sinirle bir daha su doldurdum. Bu arada tüm bu aşamalarda eğilip motorun altına bakıyorum birkaç damladan başka bir şey yok….

Kütahya girişine kadar bir şey olmadı derken hararet yine yükselmeye başladı lamba yandı. İlk istasyona girip su doldurdum. Olayın geçtiği tarih 9 temmuz. O günden bugüne gram su eksilmedi.

Ama şöyle bir durum oldu. 160-200 km hız aralığında antalya’ya gidip geldim.500 km yol. Normalde 90’da kilitlenmesi gereken hararet göstergesi 80’i dahi geçmedi. Yokuş aşağı ayağımı gazdan çektiğim yerlerde ise 70’e kadar geriledi. İnternetten yaptığım araştırmalarda olağan şüpheliler olarak conta, devirdaim pompası ve termostat çıktı karşıma. Ama en son 160-200 km hızlık Antalya yolculuğum esnasında hayatımda gördüğüm en hareketli hararet göstergesi termostatta karar kılmama sebep oldu. usta da hem fikirdi. Cumartesi günü 22 temmuz, Pierburg marka termostatın yanı sıra sanayiye bir daha gel git yapmayayım diye normalde sonbaharda yaptırdığım tüm filtreler (GM Marka) ve yağ değişimini de (Elf 10w-40) yaptık. Bir hafta sonra da gel antifiriz ekleriz dedi.

Sorunun geçmiş olmasını umut ediyorum ama hararet göstergesi arabayı aldığım günden bugüne 5 yıldır, tam 89 buçuktan 90 üzerinde kilitli bir pozisyonda duruyorken şimdi 91 buçuktan 92 üzerinde kilitli duruyor. Yani artık 90’ı geçmiş bir şekilde sağ tarafında duruyor. Bu teknik açıdan bir sıkıntı mıdır? Zira benim açımdan alışık olmadığım bir görüntü olması dolayısıyla psikolojik olarak bir sıkıntı… buna sebep her ne kadar üzerinde z16xep motor kodu yazıyor olsa da pierburg isminde ilk defa duyduğum termostat markası mıdır? (internetten baktım fiyat itibariyle GM ile neredeyse eşdeğer) Veya her zaman gittiğim ustanın kendi chevrolet aracına takıp uygun olmadığını görüp tekrar sökerek bana da bunu samimiyetiyle anlatarak takmış olması mıdır? Veya bununla ilgili ince bir ayar var mıdır? Veya başka bir sorun mu vardır?...
 

kadir5050

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
29 Eyl 2015
Mesajlar
200
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Merhaba.

Araç;
2007 model opel vectra c
126 bin km’de (45 bin km’dir lpg’li)
z16xep motor kodlu,
5 yıldır kullanıyorum ve periyodik bakımlarını aksatmadan yapıyorum.

tatil dönüşü afyon özdilek kavşağına yaklaşırken felç olan dönüş trafiğinin uzun kuyruğunda dur-kalk derken hararet göstergesi yükselmeye ve su eksik ikaz lambası yanmaya başladı. (İkaz lambası 2-3 ay evvel de yanmıştı su ilave etmiştim.) Emniyet şeridine çekip motorun soğumasını bekleyip su doldurdum. Tam özdilek-afium kavşağı ışıklarda beklerken hararet yine yükselmeye başladı. Hemen afium otoparkına geçip motorun soğumasını bekledim. Yine su doldurdum ve hareket ettim. afium otoparktan daha çıkamadan su eksik ikaz lambası yandı hemen indim. 1 dakika evvel doldurduğum 1.5 litre su yoktu, bitmişti ve henüz 50 metre gitmemiştim. Sinirle bir daha su doldurdum. Bu arada tüm bu aşamalarda eğilip motorun altına bakıyorum birkaç damladan başka bir şey yok….

Kütahya girişine kadar bir şey olmadı derken hararet yine yükselmeye başladı lamba yandı. İlk istasyona girip su doldurdum. Olayın geçtiği tarih 9 temmuz. O günden bugüne gram su eksilmedi.

Ama şöyle bir durum oldu. 160-200 km hız aralığında antalya’ya gidip geldim.500 km yol. Normalde 90’da kilitlenmesi gereken hararet göstergesi 80’i dahi geçmedi. Yokuş aşağı ayağımı gazdan çektiğim yerlerde ise 70’e kadar geriledi. İnternetten yaptığım araştırmalarda olağan şüpheliler olarak conta, devirdaim pompası ve termostat çıktı karşıma. Ama en son 160-200 km hızlık Antalya yolculuğum esnasında hayatımda gördüğüm en hareketli hararet göstergesi termostatta karar kılmama sebep oldu. usta da hem fikirdi. Cumartesi günü 22 temmuz, Pierburg marka termostatın yanı sıra sanayiye bir daha gel git yapmayayım diye normalde sonbaharda yaptırdığım tüm filtreler (GM Marka) ve yağ değişimini de (Elf 10w-40) yaptık. Bir hafta sonra da gel antifiriz ekleriz dedi.

Sorunun geçmiş olmasını umut ediyorum ama hararet göstergesi arabayı aldığım günden bugüne 5 yıldır, tam 89 buçuktan 90 üzerinde kilitli bir pozisyonda duruyorken şimdi 91 buçuktan 92 üzerinde kilitli duruyor. Yani artık 90’ı geçmiş bir şekilde sağ tarafında duruyor. Bu teknik açıdan bir sıkıntı mıdır? Zira benim açımdan alışık olmadığım bir görüntü olması dolayısıyla psikolojik olarak bir sıkıntı… buna sebep her ne kadar üzerinde z16xep motor kodu yazıyor olsa da pierburg isminde ilk defa duyduğum termostat markası mıdır? (internetten baktım fiyat itibariyle GM ile neredeyse eşdeğer) Veya her zaman gittiğim ustanın kendi chevrolet aracına takıp uygun olmadığını görüp tekrar sökerek bana da bunu samimiyetiyle anlatarak takmış olması mıdır? Veya bununla ilgili ince bir ayar var mıdır? Veya başka bir sorun mu vardır?...

Hocam bende de vectra c var. Sondan başlıyorum. termostat göstergesi 60 ile 100 arasında gidip gelmesi çok normal. bu araçlarda böylemiş. bundan önceki accent aracımda 90 kadar çıkar kitlenirdi. Ama bu araçta öyle değil. dur kalk yapınca 100 kadar çıkıyor uzun yolda sabit hız yapınca 70-80 kadar düşüyor.
1.5 lt suyu çok kısa sürede tüketti demişsin. mesajında da belirttiğin gibi bir çok sebebi olabilir. Önce arızayı tespit etmeye çalış. ustaya götür anlatsan hemen conta yakmış der gecer yada bakmadan etmeden sorun tespit eder. ben conta yaktığında suyu eksılttı bunun yanında gaz yemıyordu. sankı yakıt pıslık var da duzgun gelmıyor gıbı olmuştu. Düz bi yere park et suyu doldur bıraz bekle kaçak varmı bak. Genelde ısınma soğuma sürekli yapan hortumlar yada radyatörde patlak oluyor. eğer conta yaktıysa masraf malesef hem cok fazla cıkıyor hemde uğraştırır bir durum. zamanında aracım conta yaktı. tanıdık ustaya goturdum. (Usta butun araçlara bakan usta) conta yaptırdım. 1 gun sonra konya-alanya gıttım donus yolunda tekrar conta yaktı. tekrar goturdum usta ya kusura bakma duzgun yapılmamış dedı. tekrar yaptı bu sefer işcilik parası almadı sadece malzeme verdım. oyle basıt gıbı gozukuyor ama 500 tl malzeme tuttu . USta secımını cok dıkkatlı sec cunku kapak taşlama falan yapıyorlar. 2 kereden sonra ayar tutmaz falan demıstı o yuzden işcilik cok onemlı.
sonuç olarak arızanın sebebı bır suru nedenden kaynaklanabılır.
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Yedek su deposunda ve sarı kapağında sorun olabilir.su motor sıkıştırılınca küçük bir kaçak varsa su deposundan veya kapağından suyu eksiltmiş olabilir.normal kullanımda da eksiltmemesi o yüzden olabilir.bakmanız gereken ilk nokta burası.çünkü su eksiltmiş araç sürekli.tetmostat su eksiltmesi yapmaz fiziksel bir kaçağı yoksa.
Bir de vectra c ler su eksiltmeden hararet 90 da iken stop edip çalıştırmalarda 15-20 sn liğine hararet ışığını yakıp ibreyi sona vurabiliyor bu bir arıza değildir buna da dikkat edin

Sony Z5 ile gönderildi
 

htg07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Tem 2017
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hocam bende de vectra c var. Sondan başlıyorum. termostat göstergesi 60 ile 100 arasında gidip gelmesi çok normal. bu araçlarda böylemiş. bundan önceki accent aracımda 90 kadar çıkar kitlenirdi. Ama bu araçta öyle değil. dur kalk yapınca 100 kadar çıkıyor uzun yolda sabit hız yapınca 70-80 kadar düşüyor.
1.5 lt suyu çok kısa sürede tüketti demişsin. mesajında da belirttiğin gibi bir çok sebebi olabilir. Önce arızayı tespit etmeye çalış. ustaya götür anlatsan hemen conta yakmış der gecer yada bakmadan etmeden sorun tespit eder. ben conta yaktığında suyu eksılttı bunun yanında gaz yemıyordu. sankı yakıt pıslık var da duzgun gelmıyor gıbı olmuştu. Düz bi yere park et suyu doldur bıraz bekle kaçak varmı bak. Genelde ısınma soğuma sürekli yapan hortumlar yada radyatörde patlak oluyor. eğer conta yaktıysa masraf malesef hem cok fazla cıkıyor hemde uğraştırır bir durum. zamanında aracım conta yaktı. tanıdık ustaya goturdum. (Usta butun araçlara bakan usta) conta yaptırdım. 1 gun sonra konya-alanya gıttım donus yolunda tekrar conta yaktı. tekrar goturdum usta ya kusura bakma duzgun yapılmamış dedı. tekrar yaptı bu sefer işcilik parası almadı sadece malzeme verdım. oyle basıt gıbı gozukuyor ama 500 tl malzeme tuttu . USta secımını cok dıkkatlı sec cunku kapak taşlama falan yapıyorlar. 2 kereden sonra ayar tutmaz falan demıstı o yuzden işcilik cok onemlı.
sonuç olarak arızanın sebebı bır suru nedenden kaynaklanabılır.

hararetin 60-100 arasında dalgalanması normal olmayabilir bence... tam teknik bilgiye sahip değilim ama bu kadar geniş aralıkta dalgalanıyor ise bence siz de bir termostat kontrolü yaptırın...

dediğim gibi 5 yıldır kullanıyorum bugüne kadar motor ısındıktan sonra hiç 100 veya 60-70 görmedim. standart bir şekilde 90'a kilitleniyordu. bir defa ankara şehiriçi yoğun trafikte 95'e yaklaştı trafik rahatlayınca hemen 90'a kilitlendi.

bir kaçak var mı diye çok baktım motorun altına. sanayide usta da altına üstüne baktı herhangibir bir kaçak görünmüyor dedi. zaten dediğim gibi 9 Temmuz'dan bu yana su hiç eksilmedi. bu süre zarfında 160-200 km hızlık Antalya seyahati yaptım ve cumartesi günü Eskişehir'de şehiriçinde klima açık dur-kalk dur-kalk son derece yoğun bir trafik içinde 20-25 dakika geçirdim. sıkıntı olmadı. yani sanki su eksiltme ve hararetin artması geçti gibi? tabi bir göz ucu ile her türlü ihtimali takip etmeye devam edeceğim

ama dediğim gibi bu hararet göstergesi daha önceleri hep 90'da sabit duruyorken şimdi neden 91-92 arasında sabit duruyor? bu canımı sıkıyor...
 

htg07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Tem 2017
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yedek su deposunda ve sarı kapağında sorun olabilir.su motor sıkıştırılınca küçük bir kaçak varsa su deposundan veya kapağından suyu eksiltmiş olabilir.normal kullanımda da eksiltmemesi o yüzden olabilir.bakmanız gereken ilk nokta burası.çünkü su eksiltmiş araç sürekli.tetmostat su eksiltmesi yapmaz fiziksel bir kaçağı yoksa.
Bir de vectra c ler su eksiltmeden hararet 90 da iken stop edip çalıştırmalarda 15-20 sn liğine hararet ışığını yakıp ibreyi sona vurabiliyor bu bir arıza değildir buna da dikkat edin

Sony Z5 ile gönderildi


dediğiniz gibi ilk aklıma gelenler bunlar olmuştu zaten. kesin depoda çatlak var veya kapak kaçırıyor demiştim. çünkü bu tarz çatlaklardan su sızması normal motor sıcaklığında değil de motor sıcaklığı artmaya başlayınca deponun genleşmesine bağlı çatlağın büyüdüğü ve suyun buradan sızdığı motor normal sıcaklığına döndüğünde de tabiri caizse deponun tekrar büzüşerek normal şeklini aldığı ve çatlağın kapandığı şeklinde bir bilgi okumuştum. veya hararetin artması ile kaynayan suyun kapakta bir kaçak olması dolayısıyla kapaktan boşalması. ama kapaktan bir sıkıntı olsa kaynadığı vakit suyun hepsi dışarı çıkamaz içinde muhakkaka ki bir miktar su kalır diye düşünüyorum düz mantıkla...

bu arada söz ettiğiniz bu 15-20 saniyelik ikaz lambasının yanması olayı başıma hiç gelmedi.

sadece bir kez şöyle bir şeye şahit oldum. klima açık vaziyette Eskişehir'e gelip bir dükkan önünde aracı durdurmadan indiğim esnada arabanın altında bir kova su dökülmüş gibi su aktığını gördüm. herhalde klimadandır dedim. 2 dakika sonra su eksik ikaz lambası yandı. su ilave ettim. bu arızaya kadar bir daha sıkıntı olmadı.

dediğim gibi cumartesi günü termostatı değiştirdik. eskişehirde yoğun şehiriçi dur-kalk trafikte 20-25 dakika bulundum. giderken de 140-160 arasında gitmiştim. hararet de artmadı su da eksiltmedi...

sadece bu hararet göstergesi önceki 5 yıl boyunca 90'da kilitleniyorken şimdi neden 91-92'de sabitleniyor. bunu anlamış değilim. problem mi, biraz kullanmam mı gerekiyor, antifiriz ekleyince yine 90'a sabitlenecek mi diye gidiyor sorular....
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Makyajlı c kasalarda 90 ı çok az geçer normal. 90 a tam sabit olanı ben hiç görmedim

Sony Z5 ile gönderildi
 
Üst