Herkese merhabalar, 97 model Vectra B CD LPG (Voltran) aracım var.
Aracımı ilk aldığımda tek marşta çalıştıramıyordum, en az 3. marşta çalışıyordu. Söylemiş olayım, aracı aldığım kişi bana benzin deposunu çeyreğin altında tutmamamı tavsiye etmişti, herhalde bununla alakalı bir durum olsa gerek.
Daha sonra aracı ustaya götürdüm, benzin pompasını değiştirdik. Sonuç yine aynı, araç yeni durdurduğumda marşa basarsam çalışıyor ama bekledikten sonra beni en az 3. marşa kadar yoruyordu.
Ustam kontağı açtığımda benzin ışığının yandığını ve benzin ibresinin doluluk oranı kadar yükseldiğine dikkat çekti, ayrıca kontağı çevirince benzin pompasının çalışma sesi geliyordu. Bana kontağı çevirip bu ışığın sönmesini beklememi, söndükten sonra marşa basmamı ve aracı durdurmadan 100m önce benzine geçirmemi tavsiye etti.
Tavsiyelerine uyuyorum, gerçekten de aracı tek marşta çalıştırabiliyorum. Bu ilk aracım olduğundan mıdır bilmiyorum ama bu bir sorun olsa gerek, başkaları kendilerini koltuğa atar atmaz marşa basıp aracını çalıştırıyorken.
Ek olarak araç ilk çalıştığında rölantisi 1in üzerinde oluyor ve motor fazla ses çıkarıyor, birazcık dizel motorları andırıyor. Hafif gaz verip devri yükseltiyorum, gazı bıraktıktan sonra rölanti normale 1in biraz altına düşüyor ve motorun sesi de normalleşiyor. Açıkçası bu durumdan rahatsızım.
Sizce aracımın sorunu nedir, büyük bir sorun mudur? Teşhis için daha fazla ayrıntı isterseniz elimden geldiğince verebilirim. Teşekkürler.
Edit: Depoyu çeyreğin altında tutmamamı usta da tavsiye etti.
Aracımı ilk aldığımda tek marşta çalıştıramıyordum, en az 3. marşta çalışıyordu. Söylemiş olayım, aracı aldığım kişi bana benzin deposunu çeyreğin altında tutmamamı tavsiye etmişti, herhalde bununla alakalı bir durum olsa gerek.
Daha sonra aracı ustaya götürdüm, benzin pompasını değiştirdik. Sonuç yine aynı, araç yeni durdurduğumda marşa basarsam çalışıyor ama bekledikten sonra beni en az 3. marşa kadar yoruyordu.
Ustam kontağı açtığımda benzin ışığının yandığını ve benzin ibresinin doluluk oranı kadar yükseldiğine dikkat çekti, ayrıca kontağı çevirince benzin pompasının çalışma sesi geliyordu. Bana kontağı çevirip bu ışığın sönmesini beklememi, söndükten sonra marşa basmamı ve aracı durdurmadan 100m önce benzine geçirmemi tavsiye etti.
Tavsiyelerine uyuyorum, gerçekten de aracı tek marşta çalıştırabiliyorum. Bu ilk aracım olduğundan mıdır bilmiyorum ama bu bir sorun olsa gerek, başkaları kendilerini koltuğa atar atmaz marşa basıp aracını çalıştırıyorken.
Ek olarak araç ilk çalıştığında rölantisi 1in üzerinde oluyor ve motor fazla ses çıkarıyor, birazcık dizel motorları andırıyor. Hafif gaz verip devri yükseltiyorum, gazı bıraktıktan sonra rölanti normale 1in biraz altına düşüyor ve motorun sesi de normalleşiyor. Açıkçası bu durumdan rahatsızım.
Sizce aracımın sorunu nedir, büyük bir sorun mudur? Teşhis için daha fazla ayrıntı isterseniz elimden geldiğince verebilirim. Teşekkürler.
Edit: Depoyu çeyreğin altında tutmamamı usta da tavsiye etti.