Vectra B 2.0 LPG Enjektör Arızarı

BlueLive

Kayıtlı Kullanıcı
14-Bolu
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
793
Tepki puanı
1
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Aracım Vectra B GT. Geçen hafta tekleme ve silkelenme sorunu başladı. Bununla birlikte sabahları geç çalışma ve alt devirlerde gaz yememe durumu tabi. Çok sıkıntılı bir durum oldu. Herhangi bir arıza ışığıda yanmadı. Servise gittim, bir kaç ustaya danıştım. Buji Kablolarını değiştirdim, gaz kelebeği, rolanti motoru, egr temizliğini yaptım. Gördüğüm elimin yetiştiği bütün soketleri temizledim. Araç benzinde sıkıntı yapmamaya başladı. LPG'de sorun devam ediyordu. LPG Servisine gittim. İncelediler, kontrol ettiler ve LPG enjektörlerinde sorun olduğu, değişmesi gerektiği söylendi. Yaklaşık 200TL gibi bir maliyet çıkardılar. Yaptırmadım. 1 haftadır benzinde kullanıyorum, maşallahı var hem yakıt ekonomik hem performanslı. (1lt benzin = 5.00TL iken 180TL ile 580-590km yol gittim ortalama hız 120-140km/h)

İnternetten enjektörlere baktım, benim araçta olanları bulamadım. Resimlerini ekliyorum. Şimdi bu enjektörlerin değişmesi şartmı? Temizlik yapılabileceği yazıyor ama hep kulaktan doğma bilgiler. Temizliği nasıl yapılmalı? Bir ayarı vs. varmı? Hadi yenisini almam gerekirse Önereceğiniz enjektörler hangi özelliklerde olmalı? Araçın performans kaybı olmasını istemiyorum. Zaten sadece şehir içinde LPG açık kullanırım aracı. Şehirler arası benzin ile yolculuk yapıyorum. Bu konuda öneri ve görüşlerinizi rica ediyorum

 

BlueLive

Kayıtlı Kullanıcı
14-Bolu
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
793
Tepki puanı
1
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
soru mu çok zor yoksa anlayan biri mi denk gelmedi ? :D
 

selo06

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2009
Mesajlar
1,431
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
enjektörler temizlenebilir,internettende enjektör marka model yazarak bulabilir yada lpg markasının servisinde vardır.
 

marikan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
6,075
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Deforme olduysa temizlemenin bi faydası yok. Filtreleri düzenli değiştirdiysen temizleme ile alakalı olmayabilir. Hangi marka ise LPG kiti, o firmanın servisine git. Bunlardan bi tanesi arızalıdır. Hepsi değil. O bi taneyi değiştirsinler.
Aynı sıkıntı bende de oldu. Temizliyorduk bi kaç gün iyi gibi oluyodu sonra yine aynı. 4'lü enjektör takımı aldım, Türk malı bişeydi. 1 ayda bozuldu. Kayseri'de Zavolli servisine götürdük. Bozuk olan tespit edilip, yenisi ile değiştirildi. Orjinal olanlar biraz pahalı. 60$+işçilik vermiştim tek enjektör için.
 

BlueLive

Kayıtlı Kullanıcı
14-Bolu
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
793
Tepki puanı
1
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
baya zaman oldu ama dün enjektörleri değiştirdim. AKL marka enjentör taktım. araçtaki sorunlar gitti fakat hiç yanmayan arıza lambası lpg'ye geçtikten bir süre sonra yanmaya başladı. p0130 arıza kodu malum oksijen sensörü... enjektör değişiminden sonra düzensiz veriler aldığı için bu arıza kodunu verdğini düşünerek kalibrasyon için servise gittim. rolantide çok küçük dalgalanma var bu yüzden kalibrasyon yapamam dedi. önce o sorunun düzelmesi gerekiyormuş... bağlantısı var mı bilemem ama; normal kullanımdan sonra park ediyorum, marşa bastığımda araç çalışmıyor. sanki yakıt gelmiyor gibi. kontağı kapatıyorum, lpg tuşuna basık tutarak direk lpg'de çalıştırıyorum araç hemen çalışıyor. her zaman olan bir durum değil. 2 defa oldu sadece. biyerlerde küçük bişey var ama nedir anlayamadım. oksijen sensörünü değiştirmiş olsam bu sorunlar gidermi ondan da emin değilim.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
baya zaman oldu ama dün enjektörleri değiştirdim. AKL marka enjentör taktım. araçtaki sorunlar gitti fakat hiç yanmayan arıza lambası lpg'ye geçtikten bir süre sonra yanmaya başladı. p0130 arıza kodu malum oksijen sensörü... enjektör değişiminden sonra düzensiz veriler aldığı için bu arıza kodunu verdğini düşünerek kalibrasyon için servise gittim. rolantide çok küçük dalgalanma var bu yüzden kalibrasyon yapamam dedi. önce o sorunun düzelmesi gerekiyormuş... bağlantısı var mı bilemem ama; normal kullanımdan sonra park ediyorum, marşa bastığımda araç çalışmıyor. sanki yakıt gelmiyor gibi. kontağı kapatıyorum, lpg tuşuna basık tutarak direk lpg'de çalıştırıyorum araç hemen çalışıyor. her zaman olan bir durum değil. 2 defa oldu sadece. biyerlerde küçük bişey var ama nedir anlayamadım. oksijen sensörünü değiştirmiş olsam bu sorunlar gidermi ondan da emin değilim.

aracınızın enjektörlerini değiştirir değiştirmez hemen yani hiç lpgde kullanmadan kalibrasyon yaptrımanız gerekliydi.siz lpgde kullanınca benzin haritası bozulduğu için çalışmıyordur araba muhtemelen. arızayı silip hatta kutup başını bi 10 dakika söküp sonra benzinde kullanın aracı bi 50-100 km daha sonra ayara gidin.düzgün bir ayarla düzelmesi lazım...
 

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Yenerin dediği gibi olması gerekirdi, enjektörü değiştirdikten sonra kalibrasyon yapmadıysa servise sövebilirsiniz :)

Motoru çalışma sıcaklığına getirin, sonra kutup başlarından birini sökün, 5 dakika bekleyip geri takın, çalıştırın ve kalibrasyon yaptırın.

Bu arada enjektör nozülünü de eğer öyle değil ise mutlaka 2.5mm olmasını isteyin. "Çok yakar", "buna büyük gelir" vs gibi LPG servisinden gelecek hiçbir mazerete aldırış etmeyin. Regülatör basıncı da 1.2-1.3bar civarı olmalı, hatta GT olduğu için motorunuz biraz daha güçlü, 1.3'ten aşağı olmasa iyi olur. Kalibrasyon bu ayarlar ile yapılırsa mutlu mesut, arıza lambasız uzun süre binersiniz.
 

BlueLive

Kayıtlı Kullanıcı
14-Bolu
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
793
Tepki puanı
1
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
vayy arkadan ya :) haftasonuna kadar bu ışıkla yaşamaya devam edeceğim anlaşılan. haftasonu bakabilirim buna. sanayideki ustalada duacıyım. onlar sayesinde iş öğreniyoruz.
 

pirhan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
enjektörlerinizin markasını yazmamışsınız ama gördüğüm kadarı ile atikerin eski enjektörleri. aslında fiyasko enjektörleri denile bilir. en pratik çözüm enjektörlerin değiştirilmesi ancak bazı şartlar altında

1 enjektörlerinizden acayip yüksek ses geliyorsa bunlar enjektör bozukluğuna dalalettir.
2 araç çok yakıyorsa buda enjektör bozukluğunun bir göstergesidir. ( ayarların normal oldugunu düşünerek söylüyorum)
3 tekleme ve sarsıntılı çalışma varsa buda bir başka sebeptir.

enjektör temizliği mümkün ancak bozuk enjektörlere yapıla bilecekler sınırlı

ancak bu temizleme işini kara düzel mubarek wd 40 veyahutta balata sipreyiyle yapılması ne kadar doğrudur tartışılır. en jektörün içinde oringler ve contalar mevcut bu contalar veya oringler deforme olursa hiç bir anlamıyor. bunun yerine profesyonel makineler var onlardan faydalanmakta yarar var.

sonçare enjektörün değişmesi ise internette bir dolaş muhtemelen söylemiş olduğun rakamlardan daha aşağıya rakamlarda ürün bula iblirsin. gördüğüm kadarı ile valtek tip enjektörler işini göre bilir. anacak mumkünse marka bişey alki problem yaşamayasın
 

BlueLive

Kayıtlı Kullanıcı
14-Bolu
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
793
Tepki puanı
1
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Pirhan yorumun için teşekkürler. Yalnız enjektörler değişti. Valtek tip akl marka enjektör aldım. Birtakım sorunlar devamında geldi. İki yorum yukarda bulabilirsiniz ;)

Sent from my Xperia Z | mobile
 
Üst