vectra a hava filtresi

Omega A

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
86
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracınız düz lpg li olduğu için akışmetrenin pek bi önemi yok.Benim aracımda da aynı motor tipi var c20ne.Aracı aldığımda hava filtresi aynı sizinki gibi kırıktı ve her kaputu açtığımda yahu şunu bi değiştirsem iyi olcak diyordum.Çünkü kırık ve 2-3 defa yapıştırılmıştı..Sonra bi omega a buldum hurdaydı ve üzerinden tertemiz hava filtresini aldım..3 ay demedi gümm patlatma yaptı düz lpg den dolayı ve hava filtresi kırıldı.Sonrasında her patlattığında yapıştırdım ve 5-6 tane yapıştırma bölge oldu..Sonra akışmetrem bozuk diye akışmetre aldım 2-3 tane denedim..Size akışmetrede tavsiyem orjinalden yana olacak.yan sanayi sıfır alırsanız 5-6ay demez aracınızın ayarı kaçar.Ben orjinal kapağı bile açılmamış bulmuştum 170tl ye.Sıralı sistem lpg vs taktırdım tabi düzen tutmadı verdiğim 1.500tl ile kaldım ve söktürüp eski sisteme geri döndüm.Aldığım akışmetre vs vs verdiğim paralar hariç..Şimdi bunları yaşamış birisi olarak sana tavsiyem, sıralı sistem lpg için ustaydı,akışmetreydi,orası burasıda çıkıyor daha,birde lpg takma fiyatı 2.000tl gitti...aracına ne katar değer olarak?bence birşey katmaz,hani yanlış anlama satıp sıralı sistem lpg takılısını al bu işten daha hayırlı.çünkü o derece oluyosun..

Ben aracımdan memnunum dersende şunu tarif edeyim,ben her yoldan geçtikten sonra izmirde çıkmacılardan tertemiz bir hava filtre kutusu aldım,kendim delip Nadir abinin resmini koyduğu gibi patlatma klepesi yaptım.Onun farklı çeşitleride var ben biraz daha değişiğini yaptım.Ve öğrendim ki buji kablolarını kalitesiz kullanır ve bujileri zamanında değiştirmezsen patlatıyor araç..aracınızda ya bosch marka buji kablosu ya da en kötü ihtimalle zetex marka buji kablosu kullanın.Bunlarda patlama hiç yaşamdım.Ve şu anda da nazar değmesin 6 aydır tık demedi...
 

alpunga

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2012
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracınız düz lpg li olduğu için akışmetrenin pek bi önemi yok.Benim aracımda da aynı motor tipi var c20ne.Aracı aldığımda hava filtresi aynı sizinki gibi kırıktı ve her kaputu açtığımda yahu şunu bi değiştirsem iyi olcak diyordum.Çünkü kırık ve 2-3 defa yapıştırılmıştı..Sonra bi omega a buldum hurdaydı ve üzerinden tertemiz hava filtresini aldım..3 ay demedi gümm patlatma yaptı düz lpg den dolayı ve hava filtresi kırıldı.Sonrasında her patlattığında yapıştırdım ve 5-6 tane yapıştırma bölge oldu..Sonra akışmetrem bozuk diye akışmetre aldım 2-3 tane denedim..Size akışmetrede tavsiyem orjinalden yana olacak.yan sanayi sıfır alırsanız 5-6ay demez aracınızın ayarı kaçar.Ben orjinal kapağı bile açılmamış bulmuştum 170tl ye.Sıralı sistem lpg vs taktırdım tabi düzen tutmadı verdiğim 1.500tl ile kaldım ve söktürüp eski sisteme geri döndüm.Aldığım akışmetre vs vs verdiğim paralar hariç..Şimdi bunları yaşamış birisi olarak sana tavsiyem, sıralı sistem lpg için ustaydı,akışmetreydi,orası burasıda çıkıyor daha,birde lpg takma fiyatı 2.000tl gitti...aracına ne katar değer olarak?bence birşey katmaz,hani yanlış anlama satıp sıralı sistem lpg takılısını al bu işten daha hayırlı.çünkü o derece oluyosun..

Ben aracımdan memnunum dersende şunu tarif edeyim,ben her yoldan geçtikten sonra izmirde çıkmacılardan tertemiz bir hava filtre kutusu aldım,kendim delip Nadir abinin resmini koyduğu gibi patlatma klepesi yaptım.Onun farklı çeşitleride var ben biraz daha değişiğini yaptım.Ve öğrendim ki buji kablolarını kalitesiz kullanır ve bujileri zamanında değiştirmezsen patlatıyor araç..aracınızda ya bosch marka buji kablosu ya da en kötü ihtimalle zetex marka buji kablosu kullanın.Bunlarda patlama hiç yaşamdım.Ve şu anda da nazar değmesin 6 aydır tık demedi...

teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. akışmetrem bozuk olduğu için fazla yakıyor birde benzinde kullanırken araç gaz yemiyor bazen. onun için orjinal bir akışmetre arıyorum. hava filtre kutum yamalı şuan. ilk aldığımda eylül ayında 1 ay içinde iki kere patladı ama herhangi bi kırık dökük yok. ve aralığın sonuna geldik herhangi bir patlama olmadı şimdiye kadar. dediğim gibi aracım çok yakıyor. bazılarıda sıralı olmadığı için çok yakıyor diyor. acaba doğru mudur?
 

Omega A

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
86
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim aracım 2.0 gl c20ne motorlu ve km de ortalama uzun-kısa yol karışık 25-26kuruş yakıyor.düz lpg takılı...ben pek bi fark olduğunu sanmıyorum..
 

alpunga

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2012
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim aracım 2.0 gl c20ne motorlu ve km de ortalama uzun-kısa yol karışık 25-26kuruş yakıyor.düz lpg takılı...ben pek bi fark olduğunu sanmıyorum..

benim motor kodunda 2ONE var başında. peki benim araba niye çok akıyor acaba kmde 40-50 kuruşu buluyor nerdeyse..
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Burada patlama konusunda ekleme yapmak isterim yılların lpg eziği bir vatandaşı olarak :D

Tek noktalı araçta neden patlama oluyor? Cevap çok basit bujilerde araç lpg geçinde kablolarda kaçaklar meydana gelmeye başlıyor ve araç bujiye vermesi gereken elektrik aracın üzerine atlamaya balar çıt çat diye sesler duyarsınız işte o anda hemen yapmanız gereken buji kablosunu değiştirmek. Ya değilse kaçınılmaz son gelmeye başladı ağır bir patlama an meselesi...

Araçta kaçak olup olmadığını duyamıyor iseniz gece karanlık bir ortamda aracı çalıştırın lpg alın ve sonra ara ara gaz verin ve buji diplerine bakın atmaları rahat bir şekilde gözünüz ile göreceksiniz...

Eğer buji kablolarını değiştirmez iseniz... sadece patlama ile kalmaz bobini de kucağınıza alır güm diye yolda kalırsınız. Bobin birden yanar. Yanmaya neden ise fazla akım olmasından bu fazla akım nereye gitti? Aracın üzerine atlayan akım işte...

Aracın yakması konusunda tek nokta araç yakar bunun lamı cimi yok... full enjeksiyonlu araç ile kıyaslama yapmayın benim aracım şehir için de 0.40 kr yakıyor. Otomatik ve tek nokta olmasından dolayı bu arada benim aracım çok yakıyor az yaksın derdinde olur iseniz. Çokkkkkk para ve zaman harcar sonra dım dızlak kaldın yerden devam edersin...

Bak bu sözleri babana atma yılların tek noktalı LPG araç kullanıcı Nadir söylüyor ;)
 

Omega A

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
86
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Nadir abi benim aracımda düz lpg var.Tek nokta bile değil..Aracım direk gazla çalışıyor devamlı..Uzun kısa yol karışık devrinde kullandığımda 26krş u geçtiğini hiç görmedim daha.Sürekli şehir içi ve agresif kullanımda da 30krş yakıyor..Hatta lpg geçenlerde 2tl ye düştüğünde 210krş a kadar düşmüştü..Ben sıralı lpg de taktırıp söktürdüm..2.000tl param gitti ve aracım 60krş un altında hiç yakmadı..(Ha sıralı çok yakıyo diye idda etmiyorum...Aracım eski ve muhtemel arızalardan kaynaklı olabilir..Geri söktürdüm..) Ama iyi bir lpg ustası ve iyi bir ayarla oluyor..
 

SALİH1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Değerli Alpunga Kardeşim 8 yıldır Vectra A kullanıcısı olarak nacizane tavsiyem tek nokta Lpg ye devam etmendir. Sıralı sistemde ( ben şu an Brc sıralı Kullanıyorum ) aracın için edeceğin masraf çık fazla olacaktır. Tek nokta lpg de ateşleme aksamına buji ve diğer ateşleme elemanlarına dikkat ettiğin sürece sıkıntı olmayacaktır. Sıralı taktırmaya niyetli iseniz atikerden uzak durmanızı kaliteli bir italyan kit taktırmanızı tavsiye ederim.
Ben sahibindende ufak tefek parçalar satıyorum . C20ne hava filtre kutusunun ilanı yok ama filtre kutusu elimde mevcut . debimetrenin linki ise şu http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...araclar-icin-hava-debimetresi-58928168/detay/ bak .İstersen yardımcı olmaya çalışayım.
 

Omega A

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
86
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
işte ben atiker taktırdım c20ne motoruma..Çöp oldu...Düz lpg sorunsuz devam ediyorum.Bende akışmetre hiç çalışmıyor.Yani eski patlatmalarda kelebeğini falanda kırmış..Lpg de düz olduğu için sanırım bi işe yaramıyor.Ama benzinle kullanırsam biraz ayarı kaçıyor..
 

alpunga

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2012
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracın benzinde gaz yememesini debimetreye bağlamıştık. ama sorun enjektörlerdenmiş. enjektörler temizlendi araç benzinde gidiyor ama lpgde titremezken benzinde titreme yapıyor.

arkadaşlar aracım en son lpgde gaz yemedi tekleme yaptı usta uyduruk bir kullanılmış buji taktı araç çalıştı gidiyor ama ben buji ve buji kablolarını değiştirmek istiyorum. sizce hangi marka buji almalıyım? bana önereceğiniz kullandığınız bir buji takımı söyleyebilir misiniz?

aslında bi kaç parça daha alacağım. ( araç 92 model vectra 2.0 GL )
1)Buji + buji kabloları
2)Motor yedek su deposu(kapağının yanlarında çatlaklar var. oralardan buhar çıktığına tanık oluyorum bazen sizce değiştirmeli miyim?)
3) Motor kaput keçesi ( sizce gerekli mi?)
4) hava filtre körüğü( bendeki eski ve bantlı, yıpranmış)
5) hava filtresi
 
Üst