Varta akü ? Black Dynamic mi Blue Dynamic mi Silver Dynamic mi?

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepki puanı
26
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Opel Astra 2012 1.6 115 HP' lik aracım var. Aküyü aracı aldığımdan beri hiç değiştirmedim. Ancak geçenlerde bilgi ekranında abuk subuk mesajlar gördüm.

Aküyü ölçtürdüm, marş basmada 10v ye kadar düştüğünü, ileride sıkıntı çıkarabileceğini söyledi ustanın biri. Temmuz ayında 5 yılını dolduracak arabam. Dolayısıyla aküde 5 yıllık olacak.

Sormak istediğim şu ; Varta akü almak istiyorum. Ancak vartada da farklı modeller var. Siyah Mavi ve Gümüş kapaklı aküler.

180-200 tl ye siyah kapaklar var. Sanayide siyah kapakları 300 tl den satıyorlar. Çoğunlukla mavi kapaklar tercih ediliyor sanırım kullanıcılar tarafından. Bunlar da 280-340 tl arasında fiyatlarla satılıyor.

Ben internetten bir satıcıdan 2016 üretimi Varta F18 Silver Dynamic buldum. Acaba bu aküyü alsam aracımda kullanma şansım var mı?

Sanırım fiziksel boyut olarak arabama uygun. Acaba vartanın bu modeli hakkında bilgisi olan var mı? İnternetten akü alan arkadaşlar oldu mu? Önerileriniz nelerdir?
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Aracınızda ses tesisatı yok ise fazla amperli aku almak sadece bütçenize zarar ayrıca alternator belli kapasite şarj eder. Varta d24 60 amper aku ihtiyacınızı fazlasıyla karşılayacaktir. (1 senedir kusursuz kullaniyorum) Aracınızı ayrıca az kullanıyorsanız temmuzu bekleyin zaten havalar düzeliyor kıs a girmeden yenisinı almış olursunuz.
 

burakdoker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2015
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Olmasi gerekenden daha yuksek amperli aku almak sadece butceye degil ayrica sarj dinamosuna da zarar. Dinamonun sarj edeilecegi birr aralik vardir. Mesela 60-70 AH arasi. Eger siz 710 uzer alirsaniz bu dinamo bir sure sonra sarj edememeye baslar ve akunuz bosalir. Aracinizin kullanim klavuzunda olmasi gereken degerler yaziyordur, o degerler arasinda bir aku tercih edin. Eger ses tesisati, xenon vb. sonradan takilan herhangi bir tesisat varsa o degerlerin en yuksegini almaniz yarariniza olacaktir.
 

badwet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 May 2013
Mesajlar
325
Tepki puanı
2
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Olmasi gerekenden daha yuksek amperli aku almak sadece butceye degil ayrica sarj dinamosuna da zarar. Dinamonun sarj edeilecegi birr aralik vardir. Mesela 60-70 AH arasi. Eger siz 710 uzer alirsaniz bu dinamo bir sure sonra sarj edememeye baslar ve akunuz bosalir. Aracinizin kullanim klavuzunda olmasi gereken degerler yaziyordur, o degerler arasinda bir aku tercih edin. Eger ses tesisati, xenon vb. sonradan takilan herhangi bir tesisat varsa o degerlerin en yuksegini almaniz yarariniza olacaktir.

Olay aslında öyle değil normalde aküler kapasitesinin 10/1'i oranda şarj edilir,akünüz 60 amper ise 6 amper ile şarj edilmesi ideal olur eğer 72a'lik bir akü kullanırsanız akünüz şarj olmaz diye bir kural yok sadece 60A'lik aküye göre daha uzun sürede şarj olur akünün boşalması gibi bir durum oluşmaz ayrıca alternatörünüzüde yormaz.
 

garbis

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 Nis 2012
Mesajlar
360
Tepki puanı
106
Puanları
43
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
akü değişimini illaa servise mi yaptırmak lazım ? Bende 2012 corsa d var. Beyin formatı teyp kodu falan sıkıntı yaratır mı acaba ? Servise fazladan para vermek istemiyorum
 

badwet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 May 2013
Mesajlar
325
Tepki puanı
2
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
akü değişimini illaa servise mi yaptırmak lazım ? Bende 2012 corsa d var. Beyin formatı teyp kodu falan sıkıntı yaratır mı acaba ? Servise fazladan para vermek istemiyorum

Aracınızın kitapçığının yanında teyp kodu ve security kodunun yazılı olduğu bir kağıt daha olması lazım oradan bulabilirsiniz.Eğer varsa aküyü kendiniz bile değiştirirsiniz,akü değiştiğinde cam hafızalarınıda yaparsanız sıkıntı olmaz.
 

garbis

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 Nis 2012
Mesajlar
360
Tepki puanı
106
Puanları
43
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Aracınızın kitapçığının yanında teyp kodu ve security kodunun yazılı olduğu bir kağıt daha olması lazım oradan bulabilirsiniz.Eğer varsa aküyü kendiniz bile değiştirirsiniz,akü değiştiğinde cam hafızalarınıda yaparsanız sıkıntı olmaz.

Evet o kağıt var. Özenle saklıyorum.

Servise fiyat almak için uğradım. Siz değiştiremezsiniz biz bilgisayara bağlıyoruz aracı vs gibi laflar ettiler kafam karıştı.

Cam hafıza olayı açma / kapama tuşuna basılı tutularak yapılan olay değil mi ?
Peki teyp kodunu nasıl giricem ?
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
akü değişimini illaa servise mi yaptırmak lazım ? Bende 2012 corsa d var. Beyin formatı teyp kodu falan sıkıntı yaratır mı acaba ? Servise fazladan para vermek istemiyorum

Sadece işi iyi yapan akü bayisi bulun eski aku sokulurken geçici akuyue bağlıyorlar o yüzden hafıza kaybı yasamiyor. (Kendi aracımı böyle yaptirdim)
 

badwet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 May 2013
Mesajlar
325
Tepki puanı
2
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Evet o kağıt var. Özenle saklıyorum.

Servise fiyat almak için uğradım. Siz değiştiremezsiniz biz bilgisayara bağlıyoruz aracı vs gibi laflar ettiler kafam karıştı.

Cam hafıza olayı açma / kapama tuşuna basılı tutularak yapılan olay değil mi ?
Peki teyp kodunu nasıl giricem ?



Klasik servis martavalı batarya değişiminde neyi bilgisayara bağlayacaklar.Bende aracımda aküyü kendim değiştirdim hatta far ampulu için birkez daha sökmüştüm aküyü ama benim cd30 mp3 kod istemedi.belki sizde aynı durumla karşılaşabilirsiniz.
 

burakdoker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2015
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Olay aslında öyle değil normalde aküler kapasitesinin 10/1'i oranda şarj edilir,akünüz 60 amper ise 6 amper ile şarj edilmesi ideal olur eğer 72a'lik bir akü kullanırsanız akünüz şarj olmaz diye bir kural yok sadece 60A'lik aküye göre daha uzun sürede şarj olur akünün boşalması gibi bir durum oluşmaz ayrıca alternatörünüzüde yormaz.

Sonucta arac seyir halindeyken sarj olmuyor mu, 10 dk da cekileni 15 dk da geri yukleyecek ve boylece sarj yetersiz olmayacak mi? Devamli yetersiz sarj sonucu bir yerde aku bosalmayacak mi?
Eger sizin dediginiz gibiyse ureticiler neden her arac icin farkli amperde akuler onerir? Veya neden aku ureticileri bir suru degisik amperde aku uretir?
 
Üst