ülkemizde benzine zamın ana nedeni

kurt_35li

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
1,359
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
ülkemizde son zamanlarda benzine sık sık ve büyük oranlarda zam gelmekte ve benzinle beraber diğer yakıt cinsleride zam görmektedir bunun ana nedeni devlet politikasıdır buda suna dayanır bu ülke benzin 1 ytl olsa bütün arabalar yola cıkar bunuda yollar karsılamaz ve bununla beraber kimse toplu tasıma araclarını kullanmaz devlet ne kadar yol yapsa yine bu yoğunlıkla bütceyle basa cıkamacağı icin benzine sürekli zam gelmektedir yollardaki yoğunluğu azaltmak icin :confused: böylece trafiğe cıkacak arac sayısı azalcak ve toplu tasıma kullanılıcak insanlar gerekmedikce trafiğe sahsi arabalarıyla cıkmayacaktır ve devlet hem benzinden para kazanıcak hemde yol yapım masrafarından kacmıs olacktır malum her gün binlerce o araba trafiğe cıkıyo :help:
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
çok doru geçen bunu tartıştık bizde benzin mazot bu fiyattayken trafik ne durumda eğer 1 ytl filan olursa vay halimize
 

kurt_35li

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
1,359
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
araba eskiden lükstü simdi ihtiyac yine eskiye dönüş var yine lüks olcak coğu k,işi benzinin pahalılığından arabaya binemez oldu
 

VAKVAK95

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
1,578
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
...
 
Son düzenleme:

iason

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
543
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Belki de onlarca sebep arasında en sonlarda olanı bu bence. Sonuç olarak eğer benzine çok zam yaparsanız, atıyorum benzin 100 ytl olsa, kimse araba almaz, oysaki hususi motorlu taşıtlar, devletin direkt olarak para (vergi) topladığı en büyük kaynaklardan birisidir. Zira;
- KDV ve ÖTV ile beraber daha alırken %43'lük bir vergisi vardır.
- plakaydı, harçtı hurçtu derken gene paralar devlete gider.
- senede 2 defa, kullansanız da kullanmasanız da Motorlu Taşıtlar vergisi ödenir. Bu vergi başka hiç bir taşınır mülkte yoktur.
- Egzos muayenesi senede 1 kere yapılır.
- Kullanılan araçlar sayesinde paralı otoban, köprü vs. gibi yollarla para toplanır.
- Trafik cezaları gene devlet için güzel bir gelir kapısıdır.
- Ve hepsinden öte aldığınız benzinden dünyanın vergisi toplanır.

Göreceğiniz gibi devlet için motorlu taşıtların değil azalması, hatta artması istenir, zira ne kadar motorlu araç, devlet için o kadar gelir kapısıdır. Oysaki, toplu taşıma dediğiniz şey devletin değil belediyelerin gelir kapısıdır, devlete pek bir yararı olmaz. Oysa benzine zammı devlet yapar.

Benzine bu kadar vergi konmasının yegane sebebi buna bağımlı olmanız ve çok güzel bir şekilde yedirilmiş halde yüklü vergileri devletin sizden nakden tahsil edebilmesidir. Üstelik devlet Türkiye'deki toplu taşımanın yetersizliğinden ve Türk insanının yapısı gereği otomobil sahibi olmak isteğinden bol bol yararlanarak, insanların otomobil sahibi olmalarını adeta suistimal eder. Bir de tabii ki son 1 senede pik yapan Petrol varil fiyatları var ki, aslında tüm bunların tetikleyicisi bu artıştır.

Biraz iktisadi oldu ama idare edin :)
 

Ferra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ağu 2007
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ülkemizde son zamanlarda benzine sık sık ve büyük oranlarda zam gelmekte ve benzinle beraber diğer yakıt cinsleride zam görmektedir bunun ana nedeni devlet politikasıdır buda suna dayanır bu ülke benzin 1 ytl olsa bütün arabalar yola cıkar bunuda yollar karsılamaz ve bununla beraber kimse toplu tasıma araclarını kullanmaz devlet ne kadar yol yapsa yine bu yoğunlıkla bütceyle basa cıkamacağı icin benzine sürekli zam gelmektedir yollardaki yoğunluğu azaltmak icin :confused: böylece trafiğe cıkacak arac sayısı azalcak ve toplu tasıma kullanılıcak insanlar gerekmedikce trafiğe sahsi arabalarıyla cıkmayacaktır ve devlet hem benzinden para kazanıcak hemde yol yapım masrafarından kacmıs olacktır malum her gün binlerce o araba trafiğe cıkıyo :help:


Yani kısacası çamura yatıyor diyelim şuna...
 

orcinus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2007
Mesajlar
893
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Belki de onlarca sebep arasında en sonlarda olanı bu bence. Sonuç olarak eğer benzine çok zam yaparsanız, atıyorum benzin 100 ytl olsa, kimse araba almaz, oysaki hususi motorlu taşıtlar, devletin direkt olarak para (vergi) topladığı en büyük kaynaklardan birisidir. Zira;
- KDV ve ÖTV ile beraber daha alırken %43'lük bir vergisi vardır.
- plakaydı, harçtı hurçtu derken gene paralar devlete gider.
- senede 2 defa, kullansanız da kullanmasanız da Motorlu Taşıtlar vergisi ödenir. Bu vergi başka hiç bir taşınır mülkte yoktur.
- Egzos muayenesi senede 1 kere yapılır.
- Kullanılan araçlar sayesinde paralı otoban, köprü vs. gibi yollarla para toplanır.
- Trafik cezaları gene devlet için güzel bir gelir kapısıdır.
- Ve hepsinden öte aldığınız benzinden dünyanın vergisi toplanır.

Göreceğiniz gibi devlet için motorlu taşıtların değil azalması, hatta artması istenir, zira ne kadar motorlu araç, devlet için o kadar gelir kapısıdır. Oysaki, toplu taşıma dediğiniz şey devletin değil belediyelerin gelir kapısıdır, devlete pek bir yararı olmaz. Oysa benzine zammı devlet yapar.

Benzine bu kadar vergi konmasının yegane sebebi buna bağımlı olmanız ve çok güzel bir şekilde yedirilmiş halde yüklü vergileri devletin sizden nakden tahsil edebilmesidir. Üstelik devlet Türkiye'deki toplu taşımanın yetersizliğinden ve Türk insanının yapısı gereği otomobil sahibi olmak isteğinden bol bol yararlanarak, insanların otomobil sahibi olmalarını adeta suistimal eder. Bir de tabii ki son 1 senede pik yapan Petrol varil fiyatları var ki, aslında tüm bunların tetikleyicisi bu artıştır.

Biraz iktisadi oldu ama idare edin :)

tamamına katılıyorum. devlet piyasaya çok araba çıkmasın diye zam yapmaz. daha fazla gelir için yapılıyor. benzine mazota zam sayesinde bu kadar yükselmiyor fiyatlar, vergi yükünden dolayı. zamı da devlet belirlemiyor artık zaten. hükümetin zam yapma yada indirim yapma yetkisi yok. toplu taşıma tabiki önemlidir. ben taksime yada eminönüne arabamla hiç gitmemişimdir mesela. transit geçtiğim olmuştur tabi. polonezköye avrupa yakasından belediye, minibüs vs gidilebilirmi? 1 gün önceden yola çıkılırsa ancak. millete bir de bu pompalanıyor uzun zamandır. otomobil sahibi olmak lüks bir şey, topluma eziyet gibi. otomobile binmek de lüks değildir. tam tersi gelişmiş milletlerde insanlar otomobil sahibidir. sen yol yapma, metro yapma ondan sonra vatandaşa "otomobil lüks" herkes arabasıyla trafiğe çıkarsa noolur bu milletin hali, çift plaka tek plaka gibi saçma sapan laflar söyle. zamanında milli eğitim bakanı "şu okullar da olmasa ne güzel idare edilirdi bu milli eğitim" demiş ya, belediye başkanları, bakanlar da benzer şekilde "çok araba var" diyorlar. ne alaka yahu? kişi başına düşen araba sayısı hala avrupa ve abd nin çok çok gerisinde. senin yolun yok! otomobil bir lüks olmadığı için isterse litresi 10ytl olsun yine binilecek. mecburen binilecek.
 
G

Gökhan_55

Bilgi Girilmemiş
hayatımda bu kadar kusura bakma ama saçma bir neden duymamıştım benzin zammı için.. biz devletçiliği ınkılap olarak benimsemiş bir cumhuriyette yaşıytoruz.. devletçilikte devletin halkına hizmet götürmesidir.. halkının önüne engel koymak değil yani..hal böyle iken tutupta yok efendim yol yetmeyecek yok efendim yol yapım ücreti artacak.. ona bakarsan otoban ve köprülerden de dah fazla gelir elde edilecek buna ne demeli? Kıbrısta aşşağı yukarı 200.000 insan yaşıyor ve 180 bin civarı araç var... o küçücük adaya yol mu yetmedi arabalar mı sığmadı yani de, bizim 814 bin km karelik ülkemize arabalar sığmasın... sizden ricam biraz daha sağ duyulu düşünmeniz...

bilmiyorum ama umarım senin gibi düşünmüyordur devlet... yoksa halimiz gerçekten içler acısıdır...
 
Üst