turbo

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan scoglu
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

scoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
222
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
arkadaşlar dizel araçların turbolarının uzun ömürlü olması için çalıştırınca 1 dk kontağı kapatıncada 1 dk aracı bekletip sonra kontağı kapatmak gerekiyor dediler turbonun bakımı ve dikkat edilmesi gerekli yanları neler ? ustalardan öbneriler bekliyoruz teşekkürler
 
arkadaşlar dizel araçların turbolarının uzun ömürlü olması için çalıştırınca 1 dk kontağı kapatıncada 1 dk aracı bekletip sonra kontağı kapatmak gerekiyor dediler turbonun bakımı ve dikkat edilmesi gerekli yanları neler ? ustalardan öbneriler bekliyoruz teşekkürler
calistirinca beklendigini ilk defa duyuyorum bel ki motor sesi ve yaglama acisindan tavsiye ediliyordur ama klavuzlarda aksine araci isitmak icin beklemeden hemen hareket edin yaziyor... durunca bekleme olayi var hem motrun sogumasi hem de turbo acisindan onemli oldugunu ben de biryerlerde okumustum... ustalar ne diyecek bakalim
 
alıştırınca beklemeye gerek yok ama durduğunda 30 sn 1 dk gıbı beklenmesi gerek bunun dışında elle yapılacak bir bakımının olduğunu bilmiyorum
 
Turbo Dizel ve benzinli araçlarda durduktan sonra 1 dk kadar bekleyip stop etmek faydalıdır
 
1dk çok uzun değil mi benim bildiğim yaklaşık 10 saniye boyunca rolantide beklemek yeterli...
 
beklemek faydalı ama 15 saniye bile yeterlidir abartmaya gerek yok ama durmadan önce parka ediceginiz yere rölantide gelirseniz beklmeeye gerek yok

bu beklmenin nedeni turboun içinde gaza bastıgınızda bi hava kalıyo bu basıncı bırakamdan stop ederseniz zarar veriyo

hareketten önce beklemenin turboyla bi alakası yok başka parçlar için
 
Turbo olsun yada olmasin her zaman biraz bekleyip stop etmek yararlidir

Ayrica turbo olanlarda turbin cok yuksek devirlerde dondugu icin motoru rolantide bekletip turbin devrinin dusmesi saglanir ,
yaglamasi icinde eger turbo cok yuksek devirde arac stop edilirse
(mesela gaza basip araci stop etmek gibi) turbo yaglama yagi motor yaglama pompasindan saglandigi icin turbo donerken yaglama yagi pompasi duruyor olacak dolayisi ile yaglama basinci azalacak turbo yataklarinda asinma olabilir....

soyle bir ornek verecek olursam..

cok yuksek guclu ve agir devirli makinalarda turbocharger (turbo) makina stop edildikten sonra yaglama yagi ayri bir pompadir ama buna ragmen ani stop konumunda turbin yataklarinin yaglamasi kesilmesin diye emergency (acil durum) yaglama yagi tanki ile donatilir yani yaglama yagi pompasi stop edilirse turbin durana kadar ustune yerlestirilen bir tanktaki yag ile yaglanir..

bu yuzden turbo ya sahip araclarin gaza basilmadan rolantide ve devrinin dusmesini biraz bekleyerek stop edilmesi cok onemlidir..
 
Geri
Üst