Turbo olsun yada olmasin her zaman biraz bekleyip stop etmek yararlidir
Ayrica turbo olanlarda turbin cok yuksek devirlerde dondugu icin motoru rolantide bekletip turbin devrinin dusmesi saglanir ,
yaglamasi icinde eger turbo cok yuksek devirde arac stop edilirse
(mesela gaza basip araci stop etmek gibi) turbo yaglama yagi motor yaglama pompasindan saglandigi icin turbo donerken yaglama yagi pompasi duruyor olacak dolayisi ile yaglama basinci azalacak turbo yataklarinda asinma olabilir....
soyle bir ornek verecek olursam..
cok yuksek guclu ve agir devirli makinalarda turbocharger (turbo) makina stop edildikten sonra yaglama yagi ayri bir pompadir ama buna ragmen ani stop konumunda turbin yataklarinin yaglamasi kesilmesin diye emergency (acil durum) yaglama yagi tanki ile donatilir yani yaglama yagi pompasi stop edilirse turbin durana kadar ustune yerlestirilen bir tanktaki yag ile yaglanir..
bu yuzden turbo ya sahip araclarin gaza basilmadan rolantide ve devrinin dusmesini biraz bekleyerek stop edilmesi cok onemlidir..