triger koptu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan pilot
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

pilot

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2012
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
2000 model opel astra cd trigerim koptu. trigeri değiştireli 15 bin kilometre oldu.neden kopmuş olabilir. Masraf ne kadar çıkar
 
1500-2000 TL tahminen sadece kayış mı değişti?
 
Nerde değiştirdiniz trigeri? Çıkan kayışı mutlaka inceleyin. Orjinal mi yan sanayi mi?
Geçmiş olsun, hallolur iyi bir ustayla.
 
Geçmiş olsun...masraf çok olabilir,trigerin kopması işçilik,su pompası bilelerden olabilir...onun için kayışı inceleyin artı su pompasını gergi bilyelerine bakın mutlaka bir yerde malzeme hatası olmuş veya montaj hatası vardır.
geçmiş olsun
 
Çok geçmiş olsun triger orjinalmi yan sanai mi
 
Aracı düşük devirde kullanıp gaza abanıyorsanız, kusursuz işçilikle de kopartma olmuş olabilir, üst kapağın durumu iyiyse 1000 lirayı aşmayacaktır, subap seti,devirdaim,triger seti,contalar,üst kapak kapakçıya gider + işçilik, bu durumda 1300 lira gibi bir para karşılığında yaptırmanız gerekir.
 
Triger kopmasi sonrasi kapak acilmadan masraf icin kesin bir sey soylenemez. Bu kayisin kopmasi icin:

Gergi bilyasinin tutmasi, krank on kasnaginin yatak sarmasi, yag pompasinin sarmasi, yada egzantiriklerin kirilmasi, zarar gormesi gerekir gibi bir cok etken var.

Ancak fikir vermesi acisindan eger kopmayi erken fark edip motoru erken stop ettiyseniz, zarar az olmus olabilir muhtemel degisecekler de:

Mesela bu asagidaki linkteki olayda trigerin kopmasinin sebebi egzantiriklerin kirilmasi :
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=91192

1. Subaplar ve yataklari
2. Iticiler ve zarar goren kadehler
3. Piston kafalarinda hasar varsa onlar.
4. Egzantirikler ve ust kapak dahil degisebilir.
5. Komple motor bile yapilabilir yani.

Cok gecmis olsun, genelde sanayi ustalarinin yaptigi kalleslik kayisi degisip gergi rulmanini degismediklerinden oluyor bu tip sorunlar. Gergi rulmani dagaldiginda isterseniz 1000 km lik kayis olsun yine keser yine keser.
 
Son düzenleme:
bilya klitlemiş olabilir bu da triger kayışının kopmasına sebep olmuş olabilir.
 
Trgier değiştirilirken...

1.Komple set değişmesi gerek

2. Devridaim değişmesi gerek.

Bu iki parça hayatidir. Ve değişim yapılması durumunda ikisi birden olması gerek.
 
Trgier değiştirilirken...

1.Komple set değişmesi gerek

2. Devridaim değişmesi gerek.

Bu iki parça hayatidir. Ve değişim yapılması durumunda ikisi birden olması gerek.




Geçmiş olsun...masraf çok olabilir,trigerin kopması işçilik,su pompası bilelerden olabilir...onun için kayışı inceleyin artı su pompasını gergi bilyelerine bakın mutlaka bir yerde malzeme hatası olmuş veya montaj hatası vardır.
geçmiş olsun

Abilerimiz yanlis anlamazsa bir konuya aciklik getirmek gerek, sanirim bazi konular karismis, triger ile devir daimin alakasi yoktur. Triger (Timing Belt) in tahrik aldigi nokta krank onudur, tahrik verdigi noktalar ise:

1. yag pompasi
2. egzantiriklerdir

devir daim ise tahrikini V kayistan alir, ayni zamanda alternator, klima kompresoru de V kayisa baglidir. Sonucta triger ile su devir daimin alakasi yoktur en azindan arkadasin motorunda alakali degiller. V kayis keserse motor calismaya devam eder benzinli motorlarda aku bitip motor hararet yapana kadar, dizel motorlarda sanirim hararet yukselene kadar calisir. V kayisi sokulmus 1.3 dizelin 2.0 dizel gibi yola gittigini soyleyebilirim :D
 
Geri
Üst