triger koptu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan pilot
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Hocam çok geçmiş olsun..
 
İsmail ne ettin yahu, x20xev de trigere bağlı devirdaim.

Şimdi ;
Elektrikli direksiyonlar, gücünü alternatör ve aküden alıyorsa, hidrolik pompasından boşalan yere de dediğin gibi Devirdaimi koymuşlardır.

Stop etti diye, 2. marş verdiyseniz hali ile masraf çoğalıyor.
 
Diyelim ki yapılan onarımda usta hatası var (hatayı yapan usta ister yetkili serviste ister özel serviste isterse tamirhanede çalışsın orası önemli değil, sonuçta ortada insan kaynaklı bir hata ve mağdur olmuş bir müşteri var) müşterinin mağduriyetini hangisi servis/dükkan daha kolay ve sorunsuzca giderir, bence önemli olan nokta burasıdır.

Öncelikle büyük geçmiş olsun arkadaşım.

Savaş Abi servisler kesinlikle bu tür durumlarda sorumluluk almıyorlar. Afedersiniz ama haramdan korkmaz kul hakkını rahatlıkla yiyen servisler oldukça fazla.

Dün Muğla'dan gelen bir arkadaşa arabamı sattım. Hem ekspertiz hem de anlaşılması halinde alıcı tarafından yapılacak olan triger v.s. değişimi v.b. bakımlar için için Adapazarı'nda eskiden beri sıklıkla gittiğim büyük bir opel özel servisine gittik. Burada yapılan expertiz sonrasında alıcı ile satışta anlaştık. Alıcı bunun üzerine triger değişimi yaptırdı. Servis tarafından yapılan son kontrollerde arka iki tekerin ikisinde de salıncak burçlarının değişmesi gerektiğini belirtti. Alıcı onların da değiştirilmesini istedi.

Neyse tüm bakım işleri bitti, ancak ABS ve TC ışıkları arıza ışığı yandı. Tech 2 de arka sağ tekerde abs iletişim hatası gösteriyordu. Soketlere falan herşeye baktılar yapamadılar, en sonunda poryayı söktüler ve yeni porya taktılar sorun giderildi.

Ödeme yapılacağı sırada servis poryanın da ücretini talep etti, buna ben itiraz ettim, poryayı yerinden sökerken çekic darbesi vurdunuz bu darbeler neticesinde bozulmuştur dememe rağmen alıcıdan porya parasını almakta ısrar ettiler. karşılıklı münakaşa neticesinde para almaktan vazgeçtiler ama bu sefer de alıcı arkadaş "Ben yola gidecem kimsenin hakkı kimsede kalmasın paranın yarısını ben vereyim yarısı da servis karşılasın dedi" parça parasının yarısı olan 75.-TL yi ödedi ve servisten çıktık.

Servis bize göre işçilik hatası nedeniyle kendilerince bozulan poryanın parasını da alıcıdan talep etmesi moralimi oldukça bozmuştu. Servislerin çoğu maalesef bu tür durumlarda hata kabul etmiyorlar. Hem kul hakkı yiyorlar, hem de müşteriyi mağdur ediyorlar.
 
Servisler de yapılan işlemler sonrasında kesinlikle firmanın kaşesinin olduğu bir evrak almak gerek. Yapılan işler de dahi olacak şekilde. En basit örnek bir motor yenileme işi yapıldı ama araç 15 000 km su koydu o zaman kimse kabul etmez ise o zaman mahkeme ile adamın canına okurlar yapılan işlem ortada değil mi yani?

Triger olayında yine söylemekte fayda var. Eğer ki su pompasına bağlı ise kesin kez ikisi birden değiştirmeniz gerek. Çünkü su pompası metali zaten yumuşak be 40 000-50 000 Km oda yıpranıyor en mantıklı iş ikisi birden... ;)
 
İsmail ne ettin yahu, x20xev de trigere bağlı devirdaim.

Şimdi ;
Elektrikli direksiyonlar, gücünü alternatör ve aküden alıyorsa, hidrolik pompasından boşalan yere de dediğin gibi Devirdaimi koymuşlardır.

Stop etti diye, 2. marş verdiyseniz hali ile masraf çoğalıyor.

onlari biliyorum ben EPC ye bir kurcaliyayim buyuk ihtimal bakarken astra g ye motor koduna yanlis baktim. Mesela benim Z16XEP te v kayista. Resim cekerim bir ara.
 
Benim görüşüme göre usta hatası sonucu oluşan hasarı en zor karşılayan kesim tamirhanelerdir (zira genellikle gariban oldukları için maddi bakımdan hasarı ödemeleri neredeyse imkansızdır, yapılan işlemler sonucu herhangi bir belge/fatura vermedikleri için de hukuksal açıdan sorun yaşanacağı kesindir, malüm ödeme yaptıktan sonra belge almamakta suçtur). İkinci sırada özel servisler gelir. Öncelikle klasik olarak çamura yatılır, ısrarlar sonucu hasarı kısmen ödemeye yanaşırlar. Yetkili servisler fatura/belge/2 yıl garanti verdikleri için eninde sonunda köşeye sıkışırlar.
 
Benim görüşüme göre usta hatası sonucu oluşan hasarı en zor karşılayan kesim tamirhanelerdir (zira genellikle gariban oldukları için maddi bakımdan hasarı ödemeleri neredeyse imkansızdır, yapılan işlemler sonucu herhangi bir belge/fatura vermedikleri için de hukuksal açıdan sorun yaşanacağı kesindir, malüm ödeme yaptıktan sonra belge almamakta suçtur). İkinci sırada özel servisler gelir. Öncelikle klasik olarak çamura yatılır, ısrarlar sonucu hasarı kısmen ödemeye yanaşırlar. Yetkili servisler fatura/belge/2 yıl garanti verdikleri için eninde sonunda köşeye sıkışırlar.

Helal süt emmiş Usta derim başka birşey demem.
Onları da yetkili veya yetkisiz özel veya genel servislerde bulamazsınız. Doğrucu olduklarından servislerin kazıklama politikasına ayak uyduramazlar. Onları tamirhanelerde bulursunuz. Tabii gerçek şu ki sayıları her geçen gün azalıyor.

Sponsor servisler üzerine alınmasın... Sen de Savaş kardeş arada kalma..
 
Helal süt emmiş Usta derim başka birşey demem.
Onları da yetkili veya yetkisiz özel veya genel servislerde bulamazsınız. Doğrucu olduklarından servislerin kazıklama politikasına ayak uyduramazlar. Onları tamirhanelerde bulursunuz. Tabii gerçek şu ki sayıları her geçen gün azalıyor.

Sponsor servisler üzerine alınmasın... Sen de Savaş kardeş arada kalma..

Ben doğru olduğuna inandığım fikirlerimi çekinmeden söylerim. Ankara'da özel Opel servisi olan bir yakınım dükkanına 2 kere gittim daha sonra önünden bile geçmedim. Helal süt emmiş hangi tamirhane ustası fiş/fatura veriyor (yanlış anlaşılmasın maliye denetimi falan yapmıyorum, bunun asıl önemi herhangi bir yasal hak arama esnasında mahkemeler delil istediği zaman ortaya çıkıyor), malüm ülkemizde bütün hizmet verenler herhangi bir olumsuzluk halinde hemen "kullanıcı hatası" şeklinde savunma yaparlar ama elimizde garanti belgesi, fatura, fiş gibi belgeler olduğunda hakkımızı daha kolay ararız. Kazıklama olayında sizinle aynı fikirde değilim, zira büyük işletmelerde usta sizi kazıkladığında satılan ürünün parası onun cebine girmez, para işletmenin kasasına girer (komisyon alır mı almaz mı orasını bilemem). Usta eğitimleri konusuna gelince herhangi bir markanın eğitim merkezinde, yeni çıkan her model için uzmanlardan alınan hizmetiçi eğitim ile piyasada yetişen alaylı ustalardan alınan temel eğitim bir olamaz. Eskiden olsa tamam derdim ama artık günümüz arabalarının neredeyse tamamı bilgisayar destekli, her yanı sensörlerle dolu, gerçekci olalım sanayideki kaç tane ustamız bilgisayar kullanmasını biliyor? Bir çok dükkanda halen arıza tesbit cihazı yok. Günümüzde kendisini geliştirmeyen, eğitim almayan, bizim akran eski tüfek ustaların yeni nesil araçların tamirini yapması neredeyse imkansızdır, o ustalarımız maalesef eski nesil araçlarla ilgilenmek zorundalar.
 
Arkadaşlar aynı mtora sahip g kasa aracımda (X16XEL) devirdaim triger kayışına bağlıydı
 
Geri
Üst