triger koptu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan pilot
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Abilerimiz yanlis anlamazsa bir konuya aciklik getirmek gerek, sanirim bazi konular karismis, triger ile devir daimin alakasi yoktur. Triger (Timing Belt) in tahrik aldigi nokta krank onudur, tahrik verdigi noktalar ise:

1. yag pompasi
2. egzantiriklerdir

devir daim ise tahrikini V kayistan alir, ayni zamanda alternator, klima kompresoru de V kayisa baglidir. Sonucta triger ile su devir daimin alakasi yoktur en azindan arkadasin motorunda alakali degiller. V kayis keserse motor calismaya devam eder benzinli motorlarda aku bitip motor hararet yapana kadar, dizel motorlarda sanirim hararet yukselene kadar calisir. V kayisi sokulmus 1.3 dizelin 2.0 dizel gibi yola gittigini soyleyebilirim :D

Yani bu durumda trigeri değiştirirken boşuna devir daime para vermemek mi lazım?
 
Yani bu durumda trigeri değiştirirken boşuna devir daime para vermemek mi lazım?

Hayir abi olay ona para vermek yada vermemek degil ki, trigerin kopmasinin bu pompa ile alakasi olmaz demek istiyorum, degistirmek gerekiyorsa degistirmek gerek tabii, ama triger ile V kayis farkli demek istedim.
 
İsmail kardeşim triger koptu ise gergi bilyalarına devirdaime kayışa baksın hata malzeme kaynaklı mı yoksa işçilik mi? devirdaim bloke oldu ise yatak sardı ise trigeri koparması hiç bile değil...onun için hemen bunları kotrol etsin ki usta hatası mı yoksa malzeme hatası mı?
 
su pompası trigere bağlı motor 1.6 16v
 
8V motorlarda triger devri daime bağlıdır. Su pompası kilitlediği an kayış kopar.
 
Triger kopmasi sonrasi kapak acilmadan masraf icin kesin bir sey soylenemez. Bu kayisin kopmasi icin:

Gergi bilyasinin tutmasi, krank on kasnaginin yatak sarmasi, yag pompasinin sarmasi, yada egzantiriklerin kirilmasi, zarar gormesi gerekir gibi bir cok etken var.

Ancak fikir vermesi acisindan eger kopmayi erken fark edip motoru erken stop ettiyseniz, zarar az olmus olabilir muhtemel degisecekler de:

Mesela bu asagidaki linkteki olayda trigerin kopmasinin sebebi egzantiriklerin kirilmasi :
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=91192

1. Subaplar ve yataklari
2. Iticiler ve zarar goren kadehler
3. Piston kafalarinda hasar varsa onlar.
4. Egzantirikler ve ust kapak dahil degisebilir.
5. Komple motor bile yapilabilir yani.

Cok gecmis olsun, genelde sanayi ustalarinin yaptigi kalleslik kayisi degisip gergi rulmanini degismediklerinden oluyor bu tip sorunlar. Gergi rulmani dagaldiginda isterseniz 1000 km lik kayis olsun yine keser yine keser.

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederiz ancak sözleriniz arasında bir tabir var ki
'Genelde sanayi ustaların yaptığı kalleşlik'
üzerinde biraz düşünmek ve belki de yorum yapmak gerekecek.

Buradaki 'genelde' kelimesinin 'bazı' ve 'kalleşlik' kelimesinin de 'hata' olarak değiştirmesinde yarar görüyorum.

Aslına bakarsanız benim düşüncem tam aksi yönde. Yeterli tecrübesi olmayan, asgari ücretle çalışan, uyduruk kurslardan sertifika almış, tamir için gelen araçları deneme tahtası gibi kullanan birçok usta (!) kimlikli servis çalışanları daha fazla (kalleşlik diyemeyeceğim ama) hata yapıyorlar.
 
Diyelim ki yapılan onarımda usta hatası var (hatayı yapan usta ister yetkili serviste ister özel serviste isterse tamirhanede çalışsın orası önemli değil, sonuçta ortada insan kaynaklı bir hata ve mağdur olmuş bir müşteri var) müşterinin mağduriyetini hangisi servis/dükkan daha kolay ve sorunsuzca giderir, bence önemli olan nokta burasıdır.
 
benim bildiğim bazı araçlarda v kayışında oluyor devirdaim. ama genelde t kayışında oluyor. bende 2 ay önce hem v hem t kayışımı değiştirdim. t kayışım set olarak değişti ama ustam devirdaimi değiştirmeye gerek yok dedi. o sadece benzinlilerde sorun çıkardığı için değişyor dizellerde gerek yok dedi. doğrumudur sizce?
 
su pompası trigere bağlı motor 1.6 16v

Astra h benzinli aracım devir daim v kayısta resim yüklerim aksam foto çekip , astra g de de aynı epc den baktım .
 
astra g de devirdaim pompası trigere bağlı twinport olan g lerde trigere bağlı değil diye biliyorum arkadaşın devirdaim trigere bağlı yani
 
Geri
Üst