- Katılım
- 19 Ara 2007
- Mesajlar
- 20,560
- Tepkime puanı
- 276
- Puanları
- 83
Abilerimiz yanlis anlamazsa bir konuya aciklik getirmek gerek, sanirim bazi konular karismis, triger ile devir daimin alakasi yoktur. Triger (Timing Belt) in tahrik aldigi nokta krank onudur, tahrik verdigi noktalar ise:
1. yag pompasi
2. egzantiriklerdir
devir daim ise tahrikini V kayistan alir, ayni zamanda alternator, klima kompresoru de V kayisa baglidir. Sonucta triger ile su devir daimin alakasi yoktur en azindan arkadasin motorunda alakali degiller. V kayis keserse motor calismaya devam eder benzinli motorlarda aku bitip motor hararet yapana kadar, dizel motorlarda sanirim hararet yukselene kadar calisir. V kayisi sokulmus 1.3 dizelin 2.0 dizel gibi yola gittigini soyleyebilirim![]()
Yani bu durumda trigeri değiştirirken boşuna devir daime para vermemek mi lazım?