triger ile ilgili bir kaç sorum olacak

any one stop me

bu v kayışı genelde motor blogunun onunde olup surekli dönen kayışmı?

eger oyleyse bu ne kdr surede bır deışmelı? koparsa sorun olurmu?
Hayir, o kayis degil,motorun önünde ama siyah kapagin altinda yani icinde ki kayisdan bahsediliyor...Drigerkayisindan....:D
 
1.6 benzinli zaten başka 1.6 yok :)

zaten 50000 de yağ değişimi vs. için götürücem bir dahaki 10000 bakımına yaptırsam yani 60000 km de yaptırsam olmaz mı ki ya...bide illa bunu servistemi yaptırmamız lazım?
 
Son düzenleme:
Opel için trigger kayışı ömrü 60 bin km veya 4 yıldır. Km dolmasa bile süreniz dolmuş.
 
acaba benden önceki sahibi değiştirdi mi ki? bunu servisten sorabilirmiyiz şayet serviste yapılmışsa değişimi?
 
Serviste değiştiyse sticker gibi birşey yapıştırıyorlar, oradan anlaşılır.
 
tam olarak nereye yapıştırılıyor bu?
 
any one stop me

bu v kayışı genelde motor blogunun onunde olup surekli dönen kayışmı?

eger oyleyse bu ne kdr surede bır deışmelı? koparsa sorun olurmu?

dıştan görünen kayış vantilatör kayışıdır görünmeyen ise dışta bi kapak var onun altında triger kayışı yada zinciri mevcut yanlız bildiğim kadarıyla 1.7 dti lerde zincir yok kayış var yani 60 bin km de bir yada 4 sene bir değişmesi gerek.Oda kayışın deforme olmasından dolayı değişmesi gerek illa kopması gerekmez ki kopsa çok masraf açar . Triger kayışı koparsa motor sente atlatacağından yani krank miliyle kam millleri yada mili aynı oranda dönmeyeceğinden subab açıkken piston silindir içerisinde üst ölü noktaya çıktığı vakit subablara çarpacak daha sonra ya subab kırılcak yada piston kafası delinecek piston kol dahi çıkarabilir hatta motorda kilitlenir o yüzden koparsa çok masraf açar. Vantilatör kayışı koptuğu zaman bu kayışa neler bağlıysa onlar işlevini yitirir mesela şarj dinamosu varsa klima kompresörü bazı araçlarda devirdaim pompasıda v kayışına bağlı eğer v kayışı koparsa bunlar işlevini yitirecek zaten v ( vantilatör kayışı ) koparsa göstergede araç çalışır vaziyetteyken hem akü lambası yanar araç şarj etmediğinden hem araç hararet yapabilir v kayışına bağlıysa devirdaim pompası dediğim gibi 60 bin de bir hem triger hem v kayışı değişmeli gergi ve bilyalarıyla beraber yada 4 yılda bir yyani araç 60 binde değil ama 4 yılı geçmiş ise kayış değişmeyeli değiştirmek gerekir umarım açıklayıcı olmuştur... saygılar.
 
Geri
Üst