Tork mu beygir mi?

beyzadem01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Arkadaşlar bir araba alırken motorun performansı neye göre değerlendiriliyor. diyelim ki aynı özellikte 2 aracın performansını değerlendirirken motorun beygir gücüne mi bakacağız yoksa torkuna mı?:confused:
 
gncl
 
Dizelse 'bence' tork !
 
Bence tork.
 
Arkadaşlar bir araba alırken motorun performansı neye göre değerlendiriliyor. diyelim ki aynı özellikte 2 aracın performansını değerlendirirken motorun beygir gücüne mi bakacağız yoksa torkuna mı?:confused:

ne aracı aldğına bağlı.... binek mi? spor mu?
 
binek. mesela 2004 vectra 1.6 100 bygir 150 nm torku var. 1.6 2006 focus 115 beygir 150 nm tork var.yani beygir bir şey değiştimiyor mu?
 
ikiside lanet bişey ikisininde olması lazım
bu arada tork kaldırır beygir götürür derler
 
Arkadaşlar bir araba alırken motorun performansı neye göre değerlendiriliyor. diyelim ki aynı özellikte 2 aracın performansını değerlendirirken motorun beygir gücüne mi bakacağız yoksa torkuna mı?:confused:


normal şartlarda en yüksek torku en düşük devirde veren motor iyi motordur..

Bir önceki kasa Mitsubishi Lancer 1.6 yanlızca 95 HP veriyordu max... fakat 2700 devirde 150 nm tork üretebiliyordu..müthiş seri bir araçtır..kalkıştan itibaren ok gibi fırlar 60-120 arası tam bir rokettir ama bunu benzini koklayarak becerir...170-180 de de maalesef nefesi biterdi..

bu örnek tork mu max güç mü ikileminde kalanlara yol gösterici olabilir..
 
sana bir örnek
1.4 TSI WV Scricco

Motor Gücü (hp-d/d): 160 hp @ 5900 d/d
Maks. Tork (Nm-/d): 240 Nm @ 1700 d/d


Performans
0-100 km/h (sn): 8.0 sn.
Maks. Hız (km/h): 218 km/h


--------------------

Astra Gtc 1.6 Turbo

Motor Gücü (hp-d/d): 180 hp @ 5500 d/d
Maks. Tork (Nm-/d): 230 Nm @ 1980 d/d


Performans
0-100 km/h (sn): 8.2 sn.
Maks. Hız (km/h): 223 km/h


kısaca sonuç olarak motor hacim ve tork farkı (tork değerinin alındıgı devir) cok önemli fakat HP son hızda herzaman etkili :)
 
Dizelse 'bence' tork !

Dizelse zaten torku benzinlilere göre yüksektir. Bu hem dizel motorun çalışma prensibinden hem de dizel motorların hemen hemen hepsinin artık turbo beslemeli olmasından kaynaklanıyor. Torku düşük dizel araba yok zaten.
 
Geri
Üst