Tırlar Niye Küçük Arabaları Sallamıyo

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ßuraq
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bir kere ön yargıyı bir kenara bırakıp öyle konuşalım.Bu yazıları yazan arkadaşlarım acaba hayatlarında hiç TIR a yada kamyona binip seyahat ettiler mi ? en önemlisi hiç kullandılar mı? 7 ton çekici+ 5 ton dorse + 30 ton yuk agırlığı = 42 tonluk bir kütleden bahsediyoruz.ortalama 420 hp ila 660 hp arasında motor güçleri var.40 tonluk bir aracın ortalama hızlarda durma ve manevra kapasitesinin ne olacagını biraz düşünelim.otobanda yada sehirlerarası yollarda ortlama sürate (60-80km) ulaşmış bir TIR ın durma mesafesini düşünün.80 km ile giden bir otomobilin en kötü şartlarda 80/2 = 40 mt. durması beklenir ve de durur da; ama yuklu bir TIR en az 50 mt de durabilir.eger modeli biraz eski, bakımları tam yapılmamış ,lastikleri yıpranmış ise bu mesafe 60 mt de olur 70 mt de... (ülkemiz yollarında yük taşıyan araçların %70 i bu gruba girer) .Bu araçların hareket ve manevra kapasiteleride sınırlıdır.Bu bilimsel bir gerçektir ve değiştirilemez.Yani bunu kabul etmek ve öyle davranmak gerekir.Örnek verirsek, trafik ışıklarına yaklaşırken sol şeritte ilerleyen otomobil birden sağ şeride geçerek orada yavaşlamaya çalışan TIR ın önünde aniden yavaşlarsa büyük ihtimal kaza olacaktır.Bunu pek çok örnekle çoğaltmak mümkün.

arkadaşlar, kendiniz ve aracınızın sağlığı açısından yollarımızda bulunan ağır vasıtalardan sakınmak zorundayız.Önünüzde arkanızda yanınızda bir ağır vasıta varsa ekstra dikkatli olmak zorundasınız.Şehiriçi trafiğinde, dönüş yapan veya manevra yapan bir ağır vasıta görürseniz yaklaşmayın.çünkü yaklaşırsanız ağır vasıta sürücüsü zaten kısıtlı olan görüş imkanları ile sizi göremeyecek ve kaza kaçınılmaz olacaktır.Yaklaşmayın yada bir an önce uzaklaşın.Unutmayın ağır vasıtalar sizin gibi hızlı gidemez, duramaz, manevra yapamaz.bu yüzden onların bu durumunu göz önünde bulundurarak hareket etmeli ve onlardan tepki beklemeliyiz.Allah korusun ağır vasıtaların karıştığı bir kaza da, daha fazla zarar görecek olan taraf daima küçük araçtır.bunu unutmadan, kendimizi koruayacak, ağır vasıtaları da zor durumda bırakmayacak şekilde hareket etmeliyiz.Hepimizin sağlığı için .

Not: merak edenler için söyliyeyim, ağır vasıta soforu değilim.Ağır vasıtaları severim ve ilgilenirim.100 den fazla ağır vasıtası olan bir şirkette çalışıyorum.Yazdıklarım tecrübe ile sabittir.
 
Son düzenleme:
Kırmızı ışıkta durmayıp 160 km ile yeşil ışıkta geçen masum vatandaşların arasına dalan otomobil sürücülerinin kazalarını gördük tvlerde izledik...Bu ülkede kimse kimseye dikkat etmiyor...Bir trafik kazasında 5-6 kişi öldümü trafik kazası diye haberlerde çıkıyor..Ama bir kamyon yada tır bir araca çarpıp bir kaç kişi öldüğü zaman katil tırcı katil kamyoncu diye haberlere çıkıyor..Bağdat caddesinde,bakırköy zeytinburnu sahil yollarında aşırı hızdan kaldırımlara çıkıp milletin arasına dalan ocak söndürenlerde tırcımı ?
 
Valla Adi üstünde Uzun Ve Geniş Araç Sollamayakaltinmi Uzun Bir Yol Kat Edecen Veya Sollanirken Kenara çekip Bekleyecen Dimi
 
En son İstanbula gidiş gelişimde dikkat ettim kamyoncuların çoğu yol verdi. Hatta önümü göremediğim virajlarda gerek sinyalle gerekse el işaretleriyle yolun boş olduğunu işaret ettiler. Demek ki mesele bindiğin arabanın ne olduğu değil, senin ne olduğun. Adam gibi adam neye binerse binsin, nereye giderse gitsin adam yani.
 
Bir kere ön yargıyı bir kenara bırakıp öyle konuşalım.Bu yazıları yazan arkadaşlarım acaba hayatlarında hiç TIR a yada kamyona binip seyahat ettiler mi ? en önemlisi hiç kullandılar mı? 7 ton çekici+ 5 ton dorse + 30 ton yuk agırlığı = 42 tonluk bir kütleden bahsediyoruz.ortalama 420 hp ila 660 hp arasında motor güçleri var.40 tonluk bir aracın ortalama hızlarda durma ve manevra kapasitesinin ne olacagını biraz düşünelim.otobanda yada sehirlerarası yollarda ortlama sürate (60-80km) ulaşmış bir TIR ın durma mesafesini düşünün.80 km ile giden bir otomobilin en kötü şartlarda 80/2 = 40 mt. durması beklenir ve de durur da; ama yuklu bir TIR en az 50 mt de durabilir.eger modeli biraz eski, bakımları tam yapılmamış ,lastikleri yıpranmış ise bu mesafe 60 mt de olur 70 mt de... (ülkemiz yollarında yük taşıyan araçların %70 i bu gruba girer) .Bu araçların hareket ve manevra kapasiteleride sınırlıdır.Bu bilimsel bir gerçektir ve değiştirilemez.Yani bunu kabul etmek ve öyle davranmak gerekir.Örnek verirsek, trafik ışıklarına yaklaşırken sol şeritte ilerleyen otomobil birden sağ şeride geçerek orada yavaşlamaya çalışan TIR ın önünde aniden yavaşlarsa büyük ihtimal kaza olacaktır.Bunu pek çok örnekle çoğaltmak mümkün.

arkadaşlar, kendiniz ve aracınızın sağlığı açısından yollarımızda bulunan ağır vasıtalardan sakınmak zorundayız.Önünüzde arkanızda yanınızda bir ağır vasıta varsa ekstra dikkatli olmak zorundasınız.Şehiriçi trafiğinde, dönüş yapan veya manevra yapan bir ağır vasıta görürseniz yaklaşmayın.çünkü yaklaşırsanız ağır vasıta sürücüsü zaten kısıtlı olan görüş imkanları ile sizi göremeyecek ve kaza kaçınılmaz olacaktır.Yaklaşmayın yada bir an önce uzaklaşın.Unutmayın ağır vasıtalar sizin gibi hızlı gidemez, duramaz, manevra yapamaz.bu yüzden onların bu durumunu göz önünde bulundurarak hareket etmeli ve onlardan tepki beklemeliyiz.Allah korusun ağır vasıtaların karıştığı bir kaza da, daha fazla zarar görecek olan taraf daima küçük araçtır.bunu unutmadan, kendimizi koruayacak, ağır vasıtaları da zor durumda bırakmayacak şekilde hareket etmeliyiz.Hepimizin sağlığı için .

Not: merak edenler için söyliyeyim, ağır vasıta soforu değilim.Ağır vasıtaları severim ve ilgilenirim.100 den fazla ağır vasıtası olan bir şirkette çalışıyorum.Yazdıklarım tecrübe ile sabittir.


peki iyi hoş da otobanda sol şeritte arkadan hızlı gelen bir araç war we o düzlükte seni aynalardan görmesine rağmen sol şeride geçip sonra da toplayıp sana yarım şerit bırakan şoförler için söylenecek bir söz olmadığı kanaatindeyim.bu sadece benim yaşadığım bir tane örnek.her toplulukta olduğu gibi çürükler de wardır doğru düzgün olanları da.mesela çimento kamyonlarının özellikle hafta içi sabahları maslak yolunda 120 ile gittiklerini biliyorsunuzdur.seneler önce adapazarı bilecik o wirajlı yollarında gazete dağıtım kamyonu 100-110la giderken dibimize girmiş we sollamıştı.o yolu çoğumuz biliriz.ne kadar tehlikeli olduğunu mesela.gerçi o zamanlarda şoför babamdı:) bence bir kısmı benim araım yüksek çarparsa çarpsın nasıl olsa aracım yüksek bana bişi olmaz adam gibi gelseymiş havasındalar.yanılıyor muyum....
 
sizde tır kullansanız son derece konforlu ve yüksekte yanınızdan geçen sinekleri(bizim araçlarımızı) görmezden gelir önemsemezsiniz.hayatımda en çok istediğim şeylerden biri tır kullanmak.biraz empati yapmak lazım.tabi bunları sol ve orta şeritleri gereksiz yere ihlal eden tırlar için demedim...
 
sizde tır kullansanız son derece konforlu ve yüksekte yanınızdan geçen sinekleri(bizim araçlarımızı) görmezden gelir önemsemezsiniz.hayatımda en çok istediğim şeylerden biri tır kullanmak.biraz empati yapmak lazım.tabi bunları sol ve orta şeritleri gereksiz yere ihlal eden tırlar için demedim...
keşke bizim otolarda komforlu olsa yenilerde gaza basma derdide yok
:) :)
 
aynen, kamyonlara tırlara temkinli yaklaşmak lazım, görüş mesafeleri kısıtlı, kabiliyetleri düşük... İzmir-manisa arasını hergün gidip geliyorum ve kamyon tır şöförlerinin %90'ı çok temkinli, diikkatli kullanıyorlar... yanlız otobüs şöförleri için maalesef aynı izlenimlerim yok, çoğunun umrunda değil (benim gördüklerim)

ha tabiki saçma sapan adamlar da var, takmayanı da var. Ruhsatlı katil zaten o türler. Allah korusun...
 
peki iyi hoş da otobanda sol şeritte arkadan hızlı gelen bir araç war we o düzlükte seni aynalardan görmesine rağmen sol şeride geçip sonra da toplayıp sana yarım şerit bırakan şoförler için söylenecek bir söz olmadığı kanaatindeyim.bu sadece benim yaşadığım bir tane örnek.her toplulukta olduğu gibi çürükler de wardır doğru düzgün olanları da.mesela çimento kamyonlarının özellikle hafta içi sabahları maslak yolunda 120 ile gittiklerini biliyorsunuzdur.seneler önce adapazarı bilecik o wirajlı yollarında gazete dağıtım kamyonu 100-110la giderken dibimize girmiş we sollamıştı.o yolu çoğumuz biliriz.ne kadar tehlikeli olduğunu mesela.gerçi o zamanlarda şoför babamdı:) bence bir kısmı benim araım yüksek çarparsa çarpsın nasıl olsa aracım yüksek bana bişi olmaz adam gibi gelseymiş havasındalar.yanılıyor muyum....

Başınıza elbette bu tür şeyler gelmiş olabilir...Ama bu tür önyargılara varmak için daha çok gözlem gerektiğini düşünüyorum..2 yıl boyunca her gün kozyatağından izmite gittim geldim otobandan..2 yılda 210.000 km yaptım corsa c ile..O otobanın neresinde çukur var neresi bozuk ezberledim diyeyim sana..Genelde işimiz acele olduğu için yüksek hızlarda seyrettim..Ve sol şeride önüme aynaya bakmadan 100 araba atladıysa sırasıyla;

70'i otomobil ( bayan,yaşlı ve dikiz aynasının arabada sadece aksesuar olduğunu düşünenler)
20'i otobüs ( içinde 50-60 can taşımasına rağmen her zaman acelesi olan şöförler )
10 tanede bu konunun açılmış olmasına vesile olan ağır vasıta şöförlerimiz...

Bir keresinde önümde bir vectra ile otobanda süratle istanbul yönüne doğru ilerliyoruz..700-800 mt önümüzde bir focus sol şeritten yavaş sayılabilecek bir hızla ilerliyor..Vectra 500 mt den başlıyor sellektör yapmaya..Focus sağa kaçıyor ama bu duruma çok içerlemiş olacakki vectra geçtiği an sola atlıyor ve uzunları çakıyor vectraya..Bu durumda benim önüme atlamış oluyorki o an meşhuuur film şeridi dedikleri şey geçiveriyor gözlerimin önünden..Uzunları çaktığım saniye sağa geçmeye yelteniyor bende bariyere silme yanaşıyorum sağ sol derken 100 mt kadar araba yatıyor kalkıyor yatıyor kalkıyor bu arada film şeridi bitmek bilmiyor halen gözümün önünde..

Aradan 1 yıldan fazla geçmesine rağmen ben ordan nasıl ve ne şekilde geçtiğimi hatırlamıyorum..Ve durupta o focuscuya niye dalmadığımı...

Ne kadar iyi şöför olursak olalım,yollarda binlerce acemi ve dikkatsiz şöför olduğunu unutmayalım...Bence acemi birinin aracıyla yola çıkması,alkollü birinin aracıyla yola çıkması kadar tehlikelidir...
 
Geri
Üst