tigra 3 silidirmi calisiyor ? olasiliklar neler? yardimm

semihx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
213
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
tesekkur ederım bıldıgımızı paylasıyoruz..
aceba arkadasımızı ne yaptıkı? attımı kapagı merak edıyorum yazmadıda foruma

yok kapagi kapattim, tikirti kesildi ama hala 4. silindir calismiyor. yarin tekrar acicam. herseyi kontrol edip tekrar kapaticam. eger gene calsimassa ebay den silindir kapagi alicam. gerci fazla üzerine düsemiyorum 3 gundur yatiyorum yatak dösek. yarin son kez bakicam. bakalim allah yardimcimiz olsun...
 

turkerrr

Kayıtlı Kullanıcı
52-Ordu
Katılım
23 Kas 2007
Mesajlar
2,393
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
ateşleme hattı diye bi parça var astra g lerdede benzer sorunlara yol açıyo o olabilir
 

semihx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
213
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
selam

bugun tekrar arabanin yanina indim,silindir kapagini söktüm ve iyice temizledim (bu sefer zimpara ile).

- resideki soketi ( üzerinde collier gaf 06 yaziyor) nerden söktügümü hatirlamiyorum, nereye takilcagini söglerseniz sevinirim?

foto054ux3.jpg









birde temizledigim kapak ve blogun bir kac foografi. iyi temizlenmismi ? ilk defa bögle bisey yaptigim icin emin olamiyorum.
yardimlariniz icin tekrar tessekkürler.



foto051ob1.jpg




foto049uw1.jpg




foto055le6.jpg
 
Son düzenleme:

semihx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
213
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
bu silindir kapagini SIKMANIN bi yolu yok mu? illaki bu torkanahtarinimi almak lazim? gecen sefer kullandim anahtar üzerinde en az 40 N oldugu icin 25N + 90 +90 +90 + 45 in ortalama 53N a denk gelir digerek 53 N aldim 10 vidayida 53 N da SIKTIM, sanirim daha fazla SIKILMASI gerekiyordu.

internette alman forumlarinda durmaz 25N + 90 +90 +90 + 45 derece dönücek diyor. yok mu bunun kolay yolu. ne biliyim nerden anlasiliyor bu silindir kapaginin iyice SIKILDIGI? yada direk 75 yada ona baska bi tork degerine alip SIKSAK olmuyormu?

birde illaki yeni saplama kullanilcakmis, ben eskileri takmak istiyorum. illaki yenisimi alinmasi lazim?

kusura bakmayin artik sabrim kalmadi eglenceden cok iskencege döndü bu is.
 
Son düzenleme:

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
abıcım düz kalın bı cam veya sac parcası bulacaksın. 80 numara 2 tabak zımpara alacaksın.cama veya ne bulduysan onun uzerıne koyup ıyıce ileri gerı yaparak zımpara yap.(ama bloktakı 2 tane ortalama pimlerı pense yardımıyla saga sola oynatark bozmadan sök. bu arada tekrar o pimlerı takınca çekıcle uzerıne tıkla tam oturunca cekıc sert vurmaya başlar. kapagı takmadan önce ortalama pimlerının bulundugu cıvata deliklerıne cıvataları sık pımler engellemedıgınden emın ol.) blok yuzuyını ve kapak yuzuyini. contayı yenıle eskısını kullanma. ama zımpara olayını ıyı yap çunkı planya yerıne gececek. silındır kapagını sıkmayı dert etme ve eskı cıvataları temizleyip kullanabılırsın. cıvata deliklerıne hava tut yada bi şekılde temızle zımpara yaparken zımparaya benzın dök. ıslak zımpara yap. kapagı sıkarken ortadan dışa çapraz sekılde esıt sık. sıkma torkunu anlamıyorsan tork uzerıne bı numara daha olacak 2-4-6-8-10... 8 olanı seç ve sık.bir önemlı nokta daha fıncaları boşaltıp yenıden tak.calısınca yag otomatık olarak kendısı doldursun. kalın bi sert yuzey bul fıncanın boş yerı alta gelsın avcunun ıcıne al sert bı şekılde vur ve fıncanın ıcındekı sıboplu kısmın dusmesını sagla. bı kaç kere sert vur kesın düşer. ıgne yardımıyla dusen sıbobun ıcındekı yagı boşalt. boşaldıgından emın olman ıcın yumusakça basılana kadar boşalt. bu dedeıklerımı bire bir yapman lazım bunlar en önemli noktalar. o söketi hatırlayamadım biraz düşünüm. soketı bırde yandan cekermisin fotoya. uclarındakı fişler temizmi tozlumu? hadı su aracı yapalım biran önce:)
 
Son düzenleme:

kurt.ibrahim

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
2,775
Tepki puanı
5
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Evet artık bitmeli.!
Tebrikler Musa ALLAH yolunu açık etsin.:alkis:
 

semihx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
213
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
abıcım düz kalın bı cam veya sac parcası bulacaksın. 80 numara 2 tabak zımpara alacaksın.cama veya ne bulduysan onun uzerıne koyup ıyıce ileri gerı yaparak zımpara yap.(ama bloktakı 2 tane ortalama pimlerı pense yardımıyla saga sola oynatark bozmadan sök. bu arada tekrar o pimlerı takınca çekıcle uzerıne tıkla tam oturunca cekıc sert vurmaya başlar. kapagı takmadan önce ortalama pimlerının bulundugu cıvata deliklerıne cıvataları sık pımler engellemedıgınden emın ol.) blok yuzuyını ve kapak yuzuyini. contayı yenıle eskısını kullanma. ama zımpara olayını ıyı yap çunkı planya yerıne gececek. silındır kapagını sıkmayı dert etme ve eskı cıvataları temizleyip kullanabılırsın. cıvata deliklerıne hava tut yada bi şekılde temızle zımpara yaparken zımparaya benzın dök. ıslak zımpara yap. kapagı sıkarken ortadan dışa çapraz sekılde esıt sık. sıkma torkunu anlamıyorsan tork uzerıne bı numara daha olacak 2-4-6-8-10... 8 olanı seç ve sık.bir önemlı nokta daha fıncaları boşaltıp yenıden tak.calısınca yag otomatık olarak kendısı doldursun. kalın bi sert yuzey bul fıncanın boş yerı alta gelsın avcunun ıcıne al sert bı şekılde vur ve fıncanın ıcındekı sıboplu kısmın dusmesını sagla. bı kaç kere sert vur kesın düşer. ıgne yardımıyla dusen sıbobun ıcındekı yagı boşalt. boşaldıgından emın olman ıcın yumusakça basılana kadar boşalt. bu dedeıklerımı bire bir yapman lazım bunlar en önemli noktalar. o söketi hatırlayamadım biraz düşünüm. soketı bırde yandan cekermisin fotoya. uclarındakı fişler temizmi tozlumu? hadı su aracı yapalım biran önce:)

aciklama icin tesekürler.

soketin resmi asagida: umarim yardimci olur hatirlamanda.

foto052oh2.jpg
 
Son düzenleme:

atlatma

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Kas 2007
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
dostum ne alemdesin

benim eski arabam şahindi her tarafı takoz gibiydi altından girr üstünden çıkardım. ama yeni arabada elektronik devreye girdiği için daha elime tornavida alıp motor kaputunu açmadım. sadece periyodik kontrol yağ su silecek suyu ve akü başka bişeye elimi sürmedim. ama SANA GERÇEKTEN İMRENİYORUM. yalnız anlamadığım nokta yurt ışında olduğun için ilk alım maliyetin düşük türkiyeye göre. tam bilemiyom ama buralarda tigralar 10-15 milyar arası(piyasa fiyatları. yanlış anlaşılmasın sakın kimösenin arabasına değer biçmiyorum) olan fiyatları var. bu sebeple ben o arabayı alsam elleyemem burada. ama sen ikibin küsür avroya aldım demiştin herhalde yanlış hatırlamıyosam arabayı. herhalde bununda etkisi biraz olsa gerek arabayı kendin sökmede. AMA YİNEDE TEBRİKLER ALLAH KOLAYLIK VERSİN. HABERLERİNİ BEKLİYOZ HADDDDDDİİİİİİİİİİİİİİİİİİİ
 

semihx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
213
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Hocam son durum nedir? Merakla seni takip ediyorum...

selam

motoru topladim ama 4. silindirde komperesör yok , ö yüzden calismiyor 3. silindir ise komperesör cok az ara ara yakiyor benzini. su anda 2 olasilik var. birincisi, ya ventillerden kaciriyor, (%20 lik bi olasilik), ikinci olasili ise silindir kapagi asiri hararetden dolayi contayi yakti ve silindir kapagini egritti. bugun silindir kapagini söktüm, taslanmassi icin servise verdim. yarin yada cumartesi günü alicam isllah. eger yapilabilecek biseyse haledicekler . yok degil ise hurdadan bi tane daha buldum onu taslatip monte edicem. elimdeki kapagin tamiri yoluna gitmemin sebebi gene maliyet oldu. taslatmanin maliyeti 50 euro. kontrol vs. hepsi toplam 80 euro ya gelicek.

islerin yogunlugundan fazla zaman ayiramadim arabaya, o yüzden bu zamana kadar sürdü aslinda en fazla 3 gunde bitebilirdi ama gerek maliyeti düsük tutmak ve kendim yaptigim seyin caslitigi görmeden alinan keyif ve gerekse ucuz yollu baska bi arabanin da elimin altinda olmasindan kaynaklanan rahatlik ile bu zamana kadar sarkti ama isallah hafta sonu biticek.


ayrintilari mutlaka paylasicam.
 
Son düzenleme:
Üst