tigra 3 silidirmi calisiyor ? olasiliklar neler? yardimm

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan semihx
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
kablo saglam, bujı sağlam, hala tekleme varsa o arabanın enjektörü bozuk.!


Tam ben de öyle düşünüyordum Musa ustam .


ennjektörlerin arizali olup olmadigini nasil kontrol edebilirim ? arizali ise tamiri mümkünmü? enjektörlerin nasil degistirildigini anlatan kaynak varsa yada bilgi verebilirseniz sevinirim.
 
Enjektörün fişini çek mesela.Çiğ benzin kokusu hala gelecekmi? Değişen bişey olacak mı? Yada hem enjektör hemde ateşlemeyi kestiğinde mekanik "çat-çat" sesi geliyorsa arkadaşın dediği gibi sekman danda şüphelenilebilir.
 
bugun deniycem , sonucu buraya yazarim, gelismelere göre kendim kontrol edebiecegim baska teoriler gellistirilir saniyorum.

birde cikan cat cat sesi, yanlizca 2500 den sonra degilde gaza tam bastigimda aractaki ivme artigi zaman oluyor. eger motor devri düsük ise, gaza tam bassam bile cat cat sesi gelmiyor.

cat cat sesin tanimida; elinize sopa alip , demir parmakliklar hizasinda yürürken sopanin parmakliklara vurarark cikardigi ses gibi seri bi sekilde catliyor.
 
dogru yolu gösterde arkadaşta sorunu çözsün o zaman. hayret



doğru yolu gösterdim ben dikkatli okursan göreceksin.

7.000 küsür mesajı bu şekilde attın galiba.. arkadaşın dediğini iyi yorumla bakalım ;) özel servis işletiyorsun zira usta diyorlar sana..


Buji yağlanıyor demiş bujide yağ var diyor yağ !

onun alakası ne enjektörle !

RespecT kullanıcı isimli arkadaşta enjektörün kablosunu sök demiş..

gayet mantıklı(!) ECU arıza ışığı yaksın birde hata kodu silmekle silmekle uğraşsın Semih bey...

hepsini geçtik buji yağlı olduğundan ateşleme yapmıyor zaten Semih bey söylemiş.. kabloyu söktüm fark yok demiş !

öyleyse neden söktüreceksiniz kabloyu .. yapmayın lütfen :o

----------------------



Araç kompresyona binince ses geliyorsa bence kesin sorun segmandır zira segman kompresyonda iyice açılır.. kırıksa açılamaz bulduğu boşlukta gezinir.

segmanın kırık ise ateşleme kursunda silindirde kalan yağı aşağıya sıyıramaz .

o zaman ne olur ? bujinin yağlanmasını açıklanır.. :good:

çıkan tıkırtı sesi de bu iddamızın cabası..:good:


birbirimizi kırmaktansa bu şekilde siteye yakışır yorumlar yaparsak gayet yerinde olur tahminim..
 
doğru yolu gösterdim ben dikkatli okursan göreceksin.

7.000 küsür mesajı bu şekilde attın galiba.. arkadaşın dediğini iyi yorumla bakalım ;) özel servis işletiyorsun zira usta diyorlar sana..


Buji yağlanıyor demiş bujide yağ var diyor yağ !

onun alakası ne enjektörle !

RespecT kullanıcı isimli arkadaşta enjektörün kablosunu sök demiş..

gayet mantıklı(!) ECU arıza ışığı yaksın birde hata kodu silmekle silmekle uğraşsın Semih bey...

hepsini geçtik buji yağlı olduğundan ateşleme yapmıyor zaten Semih bey söylemiş.. kabloyu söktüm fark yok demiş !

öyleyse neden söktüreceksiniz kabloyu .. yapmayın lütfen :o

----------------------



Araç kompresyona binince ses geliyorsa bence kesin sorun segmandır zira segman kompresyonda iyice açılır.. kırıksa açılamaz bulduğu boşlukta gezinir.

segmanın kırık ise ateşleme kursunda silindirde kalan yağı aşağıya sıyıramaz .

o zaman ne olur ? bujinin yağlanmasını açıklanır.. :good:

çıkan tıkırtı sesi de bu iddamızın cabası..:good:


birbirimizi kırmaktansa bu şekilde siteye yakışır yorumlar yaparsak gayet yerinde olur tahminim..

her zaman herkes herşeyi doğru yorumlayacak diye birşey yok o an aklına gelmemiş olabilir bunu belirtme stiliniz pek hoşuma gitmedi doğrusu hele ki musa ustanın özel servis işlettiğinden bahsetmişsiniz musa ustanın bizden hiç bi çıkarı yokki bunu dile getiriyorsunuz tamamen karşılıksız yapılan bir gönül işi bu ayrıca usta diyoruz diye herşeyi bilmek zorunda da değil.
 
arkadaslar, daha öncede sögledigim gibi her teoriyi degerlendirmek istedim, sekmaninin kirik olma olasiligi en kötü ihtimal oldugu icin en sona saklamistim, yanlis anlasilmasin itimat etmeme gibi bi sorun yok. az önce yeni bujileri taktim enjektörlerin kablolarini kontrol ettim acaba kacakmi var dige ama kablolarin hepsi saglam. ayrica 4. enjektörün kablosunu sökerek dendim, motor asiri devirli calisti, nedeni bilmiyorum. hata isigi yandi, tekrar taktigimda ise söndü. genede silinmesi gerekirmi?

yarin silindir kapagina sökmeye kadar gidicek bu is sanirim.

- peki silindir kapagini sökerken ve tekrar monte ederken dikkat edilecek konular neler ? monte ederken silindir contasini yenilemem gerekirmi , yoksa eskisini taakabilirmiyim. yada buna benzer yedegini bulundurmam gereken biseyler varmi ?

- silindir kapagini söktügümde sorunun sekmanlardami oldugunu nasil anliyabilirim ?

- sekmani nasil degistirebilirim ?

- bu oparasyona girmeden önce son olarak baska bi teori varsa onuda degerlendirmek isterim, baska bi önerisi olan arkadas varmi ?


herkeze ilgisi icin cok tesekürler.
 
arkadaslar, daha öncede sögledigim gibi her teoriyi degerlendirmek istedim, sekmaninin kirik olma olasiligi en kötü ihtimal oldugu icin en sona saklamistim, yanlis anlasilmasin itimat etmeme gibi bi sorun yok. az önce yeni bujileri taktim enjektörlerin kablolarini kontrol ettim acaba kacakmi var dige ama kablolarin hepsi saglam. ayrica 4. enjektörün kablosunu sökerek dendim, motor asiri devirli calisti, nedeni bilmiyorum. hata isigi yandi, tekrar taktigimda ise söndü. genede silinmesi gerekirmi?

yarin silindir kapagina sökmeye kadar gidicek bu is sanirim.

- peki silindir kapagini sökerken ve tekrar monte ederken dikkat edilecek konular neler ? monte ederken silindir contasini yenilemem gerekirmi , yoksa eskisini taakabilirmiyim. yada buna benzer yedegini bulundurmam gereken biseyler varmi ?

- silindir kapagini söktügümde sorunun sekmanlardami oldugunu nasil anliyabilirim ?

- sekmani nasil degistirebilirim ?

- bu oparasyona girmeden önce son olarak baska bi teori varsa onuda degerlendirmek isterim, baska bi önerisi olan arkadas varmi ?


herkeze ilgisi icin cok tesekürler.



Bizim önce basit olanları denemeni istememizde zaten zor olanı sona atmak.Basit bir yerden kaynaklanma ihtimalini kendi imkanların dahilinde çürütmek istediğin için sana yapabileceklerini söyledik doğal olarak.

Kapağı söktürmeden önce silindir kompresyonunu ölçtürmeni tavsiye ederim.Zaten diğer 3 silindir ile bariz bir kompresyon farkı olayı noktalayacaktır. Silindir kapağını ise kendin sökme derim.Sonuçta contayı yenilemen de sağlıklı olacaktır ve takmadan önce kapak yüzeyini sildirmek için kapakçıya gitmen gerekecek.Belkide sekmandan başka artı şeylerde çıkacak.Bunları düşündüğünde pahalı da olsa servise gitmen daha mantıklı.

Enjektör kablosu çekildiğinde arıza lambası yanması doğal ama geri taktığında söneceği için o arıza kaydı sadece bilgi amaçlı olarak saklanır.
Sildirmezsen ileride başka arıza kodlarına bakarken karıştırma ihtimali dışında sıkıntı yaratmaz.
 
Geri
Üst