Aracımda Twinport motor olmamasına rağmen, bu twinport motorlardaki LPg sorunları ile ilgili bir çok yazı okudum. Belki yararı olacağını düşündüğümden sizinle paylaşmak istedim...
Şimdi başka bir yerden alıntı yaparak Twinportun çalışma sistemine bakalım;
Emme manifoldun da;
iki tane emme kanalının düşük devirlerde ufak bir kapakçıkla tek sübabın açılacağı şekle değişken egzantriğin yardımıyla sokulması ve emilen havanın dairesel bir form alarak silindirlere dolması ayrıca düşük devirlerde emme sübaplarından yalnızca birinin açılmasının sağlanmasıdır.Bu tek sübabın açılması sağlanırken enjektörde iki memeden yalnızca açık olan tarafından püskürtme yapar.Bu sırada değişken emme manifoldu daha uzun olan manifolt yolunun kullanılmasınında yardımıyla düşük devirlerde iki sübaplı motorların davrandığı gibi yüksek bir alt devir torku sağlar.3900 devirden sonra performans moduna geçen motor hem emme manifoldunu kapakçıklar vasıtasıyla kısa olan tarafını kullanır hemde tüm emme sübapları açılarak enjektörlerin iki memedende yakıt püskürtmesi sağlanırken değişken egzantrik sübap bindirmelerinide arttırarak daha geç kapanma zamanlarına ayarlanarak özellikle düşük devirlerde fazla maliyet getirmeden etkili bir yakı tasarrufu sağlamasıdır.
Şimdi bu yazı tam doğru olmayabilir ancak basitçe mantık şu; Araç düşük devirde emme manifoldunda bulunan kapalı kapakcıklar sayesinde, 8 valf gibi calışarak düşük devirde yüksek tork sağlarken, devir yükseldikçe kapakcıkların açılarak 16 valf calışmasını sağlıyor... diyebiliriz...16 valf düşük devirde homojen bir karışım sağlamıyormuş. karıştırılmamış cay gibi.. 8 valf ise daha iyi bir karışım elde etmemizi sağlıyormuş. ama sadece düşük devirde...
uzman arkadaşlarımız daha iyi bilirler... bu sadece okuduklarımdan yaptığım çıkarımlar..
Twinport motorlara LPg montajı yaparken, yapan ustalar bu durumu bilmediklerinden, emme manifoldunda en kolay yere enjektör bağlantılarını yapıyorlar... Bu durumda ise düşük devirde kapalı kapakcık olan yere yapılan bağlantı yüzünden araç düşük devirde yeterli yakıtı alamıyor ve tekleme, kekinme silkelenme vs yapıyor. ama 3000 + devirde kapakcıklar acılınca araç stabil calışıyor, çünkü yakıt-hava karışımını iyi alıyor.
Bu sorunu yaşayan arkadaşımız...
montaj sırasında emme manifoldu söküldü mü ? yoksa motor üzerinde mi bağlantıyı yaptılar ?
eğer sökülmeden yapıldıysa sorunun kesinlikle benim anlattığımdır.
yazımda yanlışlar olabilir ama en basit anlatımı bu... (zamanımda az dı çıkmam lazım dı)
umarım yardımcı olur..