Subap değişimi sonrası Ecn 111261 111262 hata kodları

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ostrah
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Maltepe/ Rıza'nın Garajı...Yaşı genç olmasına rağmen LPG sistemini saplantı haline getirmiş nokta hatası olmayan bi adam. Millet Porsche, Range Rover gibi araçları götürüp LPG taktırıyor, karbüratörlü LPG sistemine bile yağlama sistemi olmadan montaj yapmıyor.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 14:29 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 14:27 ----------



Gaz filtresinin tanesi 30-35 lira arasında değişiyor. Silkeleme sorununuz benzinde yok, sadece LPGde var ise, enjektör memeleri tıkanmıştır, değiştirerek sorununuzdan kurtulursunuz.


yardımın için teşekkür ederim. Bu ismi donanımhaberden rızanın garajı başlığından tanıyorum.Niyetim vardı zaten en azından 1 referans oldu.
 
Aracımda Twinport motor olmamasına rağmen, bu twinport motorlardaki LPg sorunları ile ilgili bir çok yazı okudum. Belki yararı olacağını düşündüğümden sizinle paylaşmak istedim...
Şimdi başka bir yerden alıntı yaparak Twinportun çalışma sistemine bakalım;

Emme manifoldun da;
iki tane emme kanalının düşük devirlerde ufak bir kapakçıkla tek sübabın açılacağı şekle değişken egzantriğin yardımıyla sokulması ve emilen havanın dairesel bir form alarak silindirlere dolması ayrıca düşük devirlerde emme sübaplarından yalnızca birinin açılmasının sağlanmasıdır.Bu tek sübabın açılması sağlanırken enjektörde iki memeden yalnızca açık olan tarafından püskürtme yapar.Bu sırada değişken emme manifoldu daha uzun olan manifolt yolunun kullanılmasınında yardımıyla düşük devirlerde iki sübaplı motorların davrandığı gibi yüksek bir alt devir torku sağlar.3900 devirden sonra performans moduna geçen motor hem emme manifoldunu kapakçıklar vasıtasıyla kısa olan tarafını kullanır hemde tüm emme sübapları açılarak enjektörlerin iki memedende yakıt püskürtmesi sağlanırken değişken egzantrik sübap bindirmelerinide arttırarak daha geç kapanma zamanlarına ayarlanarak özellikle düşük devirlerde fazla maliyet getirmeden etkili bir yakı tasarrufu sağlamasıdır.

Şimdi bu yazı tam doğru olmayabilir ancak basitçe mantık şu; Araç düşük devirde emme manifoldunda bulunan kapalı kapakcıklar sayesinde, 8 valf gibi calışarak düşük devirde yüksek tork sağlarken, devir yükseldikçe kapakcıkların açılarak 16 valf calışmasını sağlıyor... diyebiliriz...16 valf düşük devirde homojen bir karışım sağlamıyormuş. karıştırılmamış cay gibi.. 8 valf ise daha iyi bir karışım elde etmemizi sağlıyormuş. ama sadece düşük devirde...
uzman arkadaşlarımız daha iyi bilirler... bu sadece okuduklarımdan yaptığım çıkarımlar..

Twinport motorlara LPg montajı yaparken, yapan ustalar bu durumu bilmediklerinden, emme manifoldunda en kolay yere enjektör bağlantılarını yapıyorlar... Bu durumda ise düşük devirde kapalı kapakcık olan yere yapılan bağlantı yüzünden araç düşük devirde yeterli yakıtı alamıyor ve tekleme, kekinme silkelenme vs yapıyor. ama 3000 + devirde kapakcıklar acılınca araç stabil calışıyor, çünkü yakıt-hava karışımını iyi alıyor.

Bu sorunu yaşayan arkadaşımız...
montaj sırasında emme manifoldu söküldü mü ? yoksa motor üzerinde mi bağlantıyı yaptılar ?
eğer sökülmeden yapıldıysa sorunun kesinlikle benim anlattığımdır.
yazımda yanlışlar olabilir ama en basit anlatımı bu... (zamanımda az dı çıkmam lazım dı)
umarım yardımcı olur..
 
Maltepe/ Rıza'nın Garajı...Yaşı genç olmasına rağmen LPG sistemini saplantı haline getirmiş nokta hatası olmayan bi adam. Millet Porsche, Range Rover gibi araçları götürüp LPG taktırıyor, karbüratörlü LPG sistemine bile yağlama sistemi olmadan montaj yapmıyor.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 14:29 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 14:27 ----------



Gaz filtresinin tanesi 30-35 lira arasında değişiyor. Silkeleme sorununuz benzinde yok, sadece LPGde var ise, enjektör memeleri tıkanmıştır, değiştirerek sorununuzdan kurtulursunuz.

sağolasın cumartesi uğrarım

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 08:50 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 08:45 ----------

Aracımda Twinport motor olmamasına rağmen, bu twinport motorlardaki LPg sorunları ile ilgili bir çok yazı okudum. Belki yararı olacağını düşündüğümden sizinle paylaşmak istedim...
Şimdi başka bir yerden alıntı yaparak Twinportun çalışma sistemine bakalım;

Emme manifoldun da;
iki tane emme kanalının düşük devirlerde ufak bir kapakçıkla tek sübabın açılacağı şekle değişken egzantriğin yardımıyla sokulması ve emilen havanın dairesel bir form alarak silindirlere dolması ayrıca düşük devirlerde emme sübaplarından yalnızca birinin açılmasının sağlanmasıdır.Bu tek sübabın açılması sağlanırken enjektörde iki memeden yalnızca açık olan tarafından püskürtme yapar.Bu sırada değişken emme manifoldu daha uzun olan manifolt yolunun kullanılmasınında yardımıyla düşük devirlerde iki sübaplı motorların davrandığı gibi yüksek bir alt devir torku sağlar.3900 devirden sonra performans moduna geçen motor hem emme manifoldunu kapakçıklar vasıtasıyla kısa olan tarafını kullanır hemde tüm emme sübapları açılarak enjektörlerin iki memedende yakıt püskürtmesi sağlanırken değişken egzantrik sübap bindirmelerinide arttırarak daha geç kapanma zamanlarına ayarlanarak özellikle düşük devirlerde fazla maliyet getirmeden etkili bir yakı tasarrufu sağlamasıdır.

Şimdi bu yazı tam doğru olmayabilir ancak basitçe mantık şu; Araç düşük devirde emme manifoldunda bulunan kapalı kapakcıklar sayesinde, 8 valf gibi calışarak düşük devirde yüksek tork sağlarken, devir yükseldikçe kapakcıkların açılarak 16 valf calışmasını sağlıyor... diyebiliriz...16 valf düşük devirde homojen bir karışım sağlamıyormuş. karıştırılmamış cay gibi.. 8 valf ise daha iyi bir karışım elde etmemizi sağlıyormuş. ama sadece düşük devirde...
uzman arkadaşlarımız daha iyi bilirler... bu sadece okuduklarımdan yaptığım çıkarımlar..

Twinport motorlara LPg montajı yaparken, yapan ustalar bu durumu bilmediklerinden, emme manifoldunda en kolay yere enjektör bağlantılarını yapıyorlar... Bu durumda ise düşük devirde kapalı kapakcık olan yere yapılan bağlantı yüzünden araç düşük devirde yeterli yakıtı alamıyor ve tekleme, kekinme silkelenme vs yapıyor. ama 3000 + devirde kapakcıklar acılınca araç stabil calışıyor, çünkü yakıt-hava karışımını iyi alıyor.

Bu sorunu yaşayan arkadaşımız...
montaj sırasında emme manifoldu söküldü mü ? yoksa motor üzerinde mi bağlantıyı yaptılar ?
eğer sökülmeden yapıldıysa sorunun kesinlikle benim anlattığımdır.
yazımda yanlışlar olabilir ama en basit anlatımı bu... (zamanımda az dı çıkmam lazım dı)
umarım yardımcı olur..

Aracı aldığımda lpgsi vardı ancak bir çok yerde montajın iyi yapılmadığı söylendi, cumartesi [MENTION=30979]selo06[/MENTION] tavsiye etti üstün otogaza uğrıcam bu konuyuda ileticem banada mantıklı geldi sağolasın
 
Aslında bu o kadar numunelik bir konu ki. Opel'in euro 5 motorları LPG uyumsuz, Euro4 motorlarında hiç bir sorun yok bilgisinin yanlışlığını ortaya koyuyor.

Bahsi geçen araçta sübap hasarı da zaten bu iyi olmayan LPG montajı sonucu, motorun sürekli yanlış karışımla çalışması sebebiyle olmuştur muhtemelen.

LPG montajı hatalı ise ve kalibrasyonu iyi yapılmamışsa sübap hasarı bütün motolarda yaşanıyor.
 
sonunda hallettim

arkadaşım regulatör den yapabilir saydıkların,ben 9 senedir üstün otogaza gidiyorum aklında olsun.
arkadaşlar sonunda sorunu çözdüm ve ilk defa aracımı kullanmaktan keyif alır oldum
ilk önce lpg filtreleri ve kontrolü için üstün otogaza gideyim dedim yapılan kontrolde emme manifoltuna girişlerin yanlış olduğu ve 1 nolu enjektör borusunun sıkışmış olduğu tespit edildi daha önce motor kapağında olan enjektörlerin yeri değiştirildi, emme manifoltuna yeniden giriş yapılarak önceki girişler iptal edildi. hatalar silindi dün baya sıkıştırdım aracı şu an için durum iyi ve performası gerçekten arttı.
Sübap değişimi yapmadan önce lütfen lpg montaj kontrolünü yaptırmakta fayda var. Tavsiyeleriniz için çok teşekkürler
 
gözünüz aydın :) sorunu çözüp paylaştığınız için teşekkürler,aynı sorun yaşayan arkadaşlara fikir olur .
 
Geri
Üst