Buca da oturanları görmek ne güzel
otobanda bile özellikle 100km yi geçmem. genelde 70-90 arası gidferim.
sizce şahin tepesini es geçip direk otobandan mı gidip gelmeli?
benim araç uzun yolda lpg de 20 kuruş yakıyor.. şehir içi 28 kuruş.
nerede en az trafik, en az dur kalk ve en düzgün yol varsa orası mantıklı olan. benim için bu otoban.
trafikte ve bozuk yollarda araca şunlar oluyor:
frenlerde disk ve balatalar eskiyor
debriyaj eskidiği gibi şanzımanın kendisi de çok vites atmaktan yıpranıyor
motor çok sık rölantide çalışıyor, sürekli 0'dan hızlanmaya çalışıyor
motor üsttekine bağlı olarak daha hızlı eskiyor
motor daha fazla ısınıyor, dolayısıyla soğutma sistemi eskiyor
lastikler eskiyor fren ve kalkışlardan, bozuk yollardan dolayı
aracın şasesi daha fazla esnemek zorunda kalıyor
trafikte daha çok egzoz gazı soluyorsunuz
süspansiyon sistemi yıpranıyor
buji, triger kayışı, v kayışı gibi parçalar yıpranıyor
ateşleme sistemi yıpranıyor
sinir ve stres harbi sizi de eskitiyor
bence bunların hepsi otoban için çok güzel sebepler

belki az daha fazla yakacaksınız ama zaten lpg varmış farkınız bendeki kadar çok olmayacaktır.
üç kuruş yakıta fazla para verip arabayı sağlıklı tutmak bana daha mantıklı geliyor. aracın eskimesi bombanın pimini çekmek gibi bişey, bir kişide ucuz parçalar arıza çıkarır, başka birinde pahalı yerlerde arıza patlar. otobanda sabit hızla akmanın keyfi paha biçilemez
