siz hangi güzergahı seçerdiniz?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan dgnzcn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
birde işin ekonomi tarafı yokmu sizce arkadaşlar

Genellikle bozuk zeminli yollarda (bol yamalı, kasisli, çukurlu asfalt) kullanılan bir aracı bugün ö takım bakımına götürdüm. Yapılanlar; zamanla eğilen üç jant düzeltildi, sağ sol rot başları değişti, kapanan ön takım her iki taraftan üçer mm açıldı, rot balans ayarı yapıldı işin maddi boyutu 300 lira, zaman kaybı ve usta pazarlığına ise paha biçilemez ;) Arabanın sahibi ön takım yapılalı daha bir sene bile olmadı dedi ama sonuç ortada. Benim asfalttan aşağı nadiren inen, kaldırıma çıkmayan, otobanı seven aracımın ön takımının ne zaman yaptırdığımı ise unuttum bile. Yani uzun vadede otoban / düzgün yol mesafe olarak daha uzun olsa da ekonomik açıdan öne çıkıyor.
 
Yollar eğer kafamdaki gibiyse ben 2. güzergahı önereceğim.

1. güzergahta 24 km'nin aşağı yukarı yarısı şehir içi trafikmiş. Bu demek oluyor ki dur kalk olacak ve yakıt yine fazla olacak.

İki güzergah arasında tam 12 km fark var. Biri diğerinin iki katı. Yakıt tüketimi anlamında 1. güzergahın tamamı otoban olsa bile 12 km'de daha az yakıt harcanır. O nedenle 2. güzergah diyorum.

Ancak 2. güzergah yolu çok ama çok bozuksa o ayrı! Eğer alt takımların zarar göreceği kadar bozuksa elbette otoban ama anladığım kadarıyla şehir içi gibi fakat biraz daha dolambaçlı falan...

Opellerimizin alt takımları oldukça sağlam olmasına rağmen yine çok bozuk yollara vurmamak gerek. Ancak arada 12 km gibi bir fark varsa ve yollar üç aşağı beş yukarı aynı kalitede ise kesinlikle daha kısa olanı tercih ederim. Tartışmam bile...
 
arkadaşlar cevaplar için teşekkürler dün tam ölçüm yaptım.
24 km lik otoban güzergahının 10 km si otoban 14 km si ise normal şehir içi trafikmiş.

bu durumda siz olsanız yine otoban güzergahını mı yoksa diğer bahsettiğim rampalı yolu mu tercih ederdiniz?
 
İzmir için bir örnek vereyim. Evim ile Buca arası otobandan 30, şehiriçinden 20 km. Sabah ve akşam trafiğine takılırsak şehiriçinde iki saat kadar süren yol, otobandan gidersek bir saat kadar sürüyor. Yolun kalitesi iyi sayılır, o konuda bir sıkıntı yok. Otobanın avantajları; konforlu, rahat ve ekonomik, dezavantajı ise yolda teker patlasa veya araç arıza yapsa yardım edecek kişi sayısı yok denecek kadar az. Şehiriçi yollarının avantajı; etrafta her an yardıma hazır iyilik meleklerinin olması, yoğunluk nedeniyle özellikle bayanlar için güvenlik daha iyi, alternatif yolların bol olması, sakin saatlerde yolların kısa olması nedeniyle daha hızlı bir ulaşım, dezavantajı; nadiren yaşanan kapkaç, makas atan magandalar, otoyola nazaran daha bozuk bir zemin, dar yollar, kaza riskinin fazla olması, yol çalışması veya en ufak bir kazada trafiğin kilitlenmesi.
 
bende buca da oturuyorum. bahsettiğim yer buca koop ile 1. sanayi sitesi arası.
bahsettiğim rampalı yol ise şahin tepesi.

1. sanayi sitesinden şahin tepesine çıkıp oradan hasanağa bahçesininin yanından bucakoopa gitmek mi?
yoksa
1. sanayi sitesinden ışıkkent içinden otobana çıkarak buca koop mu?

ne dersiniz?

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 10:51 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 10:32 ----------

İzmir için bir örnek vereyim. Evim ile Buca arası otobandan 30, şehiriçinden 20 km. Sabah ve akşam trafiğine takılırsak şehiriçinde iki saat kadar süren yol, otobandan gidersek bir saat kadar sürüyor. Yolun kalitesi iyi sayılır, o konuda bir sıkıntı yok. Otobanın avantajları; konforlu, rahat ve ekonomik, dezavantajı ise yolda teker patlasa veya araç arıza yapsa yardım edecek kişi sayısı yok denecek kadar az. Şehiriçi yollarının avantajı; etrafta her an yardıma hazır iyilik meleklerinin olması, yoğunluk nedeniyle özellikle bayanlar için güvenlik daha iyi, alternatif yolların bol olması, sakin saatlerde yolların kısa olması nedeniyle daha hızlı bir ulaşım, dezavantajı; nadiren yaşanan kapkaç, makas atan magandalar, otoyola nazaran daha bozuk bir zemin, dar yollar, kaza riskinin fazla olması, yol çalışması veya en ufak bir kazada trafiğin kilitlenmesi.

bende buca da oturuyorum. bahsettiğim yer buca koop ile 1. sanayi sitesi arası.
bahsettiğim rampalı yol ise şahin tepesi.

1. sanayi sitesinden şahin tepesine çıkıp oradan hasanağa bahçesininin yanından bucakoopa gitmek mi?
yoksa
1. sanayi sitesinden ışıkkent içinden otobana çıkarak buca koop mu?

ne dersiniz?
 
arkadaşlar cevaplar için teşekkürler dün tam ölçüm yaptım.
24 km lik otoban güzergahının 10 km si otoban 14 km si ise normal şehir içi trafikmiş.

bu durumda siz olsanız yine otoban güzergahını mı yoksa diğer bahsettiğim rampalı yolu mu tercih ederdiniz?

Bence kesinlikle kısa olan!
 
bende buca da oturuyorum. bahsettiğim yer buca koop ile 1. sanayi sitesi arası.
bahsettiğim rampalı yol ise şahin tepesi.

1. sanayi sitesinden şahin tepesine çıkıp oradan hasanağa bahçesininin yanından bucakoopa gitmek mi?
yoksa
1. sanayi sitesinden ışıkkent içinden otobana çıkarak buca koop mu?

ne dersiniz?

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 10:51 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 10:32 ----------



bende buca da oturuyorum. bahsettiğim yer buca koop ile 1. sanayi sitesi arası.
bahsettiğim rampalı yol ise şahin tepesi.

1. sanayi sitesinden şahin tepesine çıkıp oradan hasanağa bahçesininin yanından bucakoopa gitmek mi?
yoksa
1. sanayi sitesinden ışıkkent içinden otobana çıkarak buca koop mu?

ne dersiniz?
İlk mesajı görünce direkt Buca bornova yolu bu demiştim kendi kendime ki doğru çıktı :D

Aynı işi ben yaptım, iş ev Bayraklı Buca gidip geliyorum her gün.

Şahin tepesi, yeşildere ve Otoban seçeneklerinin hepsini kullandım 1 yıl içinde. Hatta şahin tepesinin inişinde kaza yaptım. O yol özellikle yağışlı havada tam bir tehlike.

Yeşildere ise sabah ve akşam trafiği yüzünden hem çok yaktırıyor hem de debriyaj, fren, motor, lastik hepsi çok yıpranıyor.

Otobanda kendinize hakim olur ve 100ü geçmeden iner, ayrıca dönüşte 4.vites 90 ile çıkarsanız benzinde 35 40 kuruş yakar en fazla. 2000 motor için benim değerim böyle Alfa 156 ile.
 
Buca da oturanları görmek ne güzel :)

otobanda bile özellikle 100km yi geçmem. genelde 70-90 arası gidferim.

sizce şahin tepesini es geçip direk otobandan mı gidip gelmeli?


benim araç uzun yolda lpg de 20 kuruş yakıyor.. şehir içi 28 kuruş.
 
Buca da oturanları görmek ne güzel :)

otobanda bile özellikle 100km yi geçmem. genelde 70-90 arası gidferim.

sizce şahin tepesini es geçip direk otobandan mı gidip gelmeli?


benim araç uzun yolda lpg de 20 kuruş yakıyor.. şehir içi 28 kuruş.

nerede en az trafik, en az dur kalk ve en düzgün yol varsa orası mantıklı olan. benim için bu otoban.

trafikte ve bozuk yollarda araca şunlar oluyor:

frenlerde disk ve balatalar eskiyor
debriyaj eskidiği gibi şanzımanın kendisi de çok vites atmaktan yıpranıyor
motor çok sık rölantide çalışıyor, sürekli 0'dan hızlanmaya çalışıyor
motor üsttekine bağlı olarak daha hızlı eskiyor
motor daha fazla ısınıyor, dolayısıyla soğutma sistemi eskiyor
lastikler eskiyor fren ve kalkışlardan, bozuk yollardan dolayı
aracın şasesi daha fazla esnemek zorunda kalıyor
trafikte daha çok egzoz gazı soluyorsunuz
süspansiyon sistemi yıpranıyor
buji, triger kayışı, v kayışı gibi parçalar yıpranıyor
ateşleme sistemi yıpranıyor
sinir ve stres harbi sizi de eskitiyor

bence bunların hepsi otoban için çok güzel sebepler :) belki az daha fazla yakacaksınız ama zaten lpg varmış farkınız bendeki kadar çok olmayacaktır.

üç kuruş yakıta fazla para verip arabayı sağlıklı tutmak bana daha mantıklı geliyor. aracın eskimesi bombanın pimini çekmek gibi bişey, bir kişide ucuz parçalar arıza çıkarır, başka birinde pahalı yerlerde arıza patlar. otobanda sabit hızla akmanın keyfi paha biçilemez :)
 
demek ki otoban en mantıklısı, yol uzunda olsa, yarısı şehir içi düz yol trafiğide olsa...
 
Geri
Üst