Sıcak Motor Neden Zor Çalışır??

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ondercdx
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
dizel araçlardada su sıcaklık müşirinden sorun yaratabilir ancak pompa beynide olabilir pompa beynide ısıdan dolayı geç çalıştırma yapar sıcak motorun pompasına biraz ılık su dökün tek marşla öyle deneyin çalışırsa pompadan dır ...


Yanlız benim motorda beyin, sensör vb elektrik veya elektronik hiçbirşey yok diye biliyorum bir ustanın dediğine göre 1211 ford kamyon motoruyla benim motor aynı çağda imal edilmiş :)
 
Yanlız benim motorda beyin, sensör vb elektrik veya elektronik hiçbirşey yok diye biliyorum bir ustanın dediğine göre 1211 ford kamyon motoruyla benim motor aynı çağda imal edilmiş :)


:D öylemi o zaman sizin sorununuz daha kolay bulunabilir ancak gene pompacıya uğrayıp sorun bence sıralı tip mekanik regülatörlü gaz telli mazot pompası vardır o zaman araştırmak gerek kesin teşhis için. Saygılar.
 
Savaş abi benim motor hakkında da bir bilgin var mı? -15 derecede sorunsuz çalışan araba sıcak motoru stop edip bastığımda çalışmıyor. (çok sık olmasada) Güvenebileceğim bir dizelci bulamadım, pompa geri kaçırıyor söküp kurcalamamız lazım diyorlar ama güvenemiyorum önceki arabayı bir defa oynattım araba traktöre döndü.
Dizel motor ilgimi çekmediği için bu konuda bilgim yok. :(
 
Ateşleme bobinini kontrol ettirin derim..
 
Burak abi senin laguna da büyük ihtimalle ya manyetik tutucudan yada su sıcaklık müşirinden kaynaklanıyor clipe bağlat aracı parametreleri kontrol ettir cotech e .... ama sen değişmeye kalkma renaultun bazı motorlarında iki tane su sıcaklık müşiri oluyor biri hararet göstergesine diğeri ecu ya bilgi gönderir bazı motorlarındada tek olur 3 görevi vardır hem hararet göstergesine hem ecu ya hemde fan müşiri görevini yapıyor... sen aracı clipe bağlat herhangi bi özel renault servisine uğra clip vardır bağlat direk arızada olabilir . bazen su sıcaklık müşiri aracı hiç çalıştırmaz motor soğuk dahi olsa. Senin doktorun işinden anlayan cotech ( elektromekanikçi).
Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim;) Bu dediklerini ustama ileteceğim, bakalım ne diyecek.
 
arkadaşlar bu damdan ben düştüm.sıcakken geç çalışma diye aratın başıma neler geldi.sorun nasıl çözüldü bulacaksınız.tabi benim araç dizel 1.7 dti.sabahları tek sefer ısınınca iki üç sefer marş yapıyordum.Van'da opel servsinde çalışmış şimdi özelde çalışan bir ustaya yaptırdım.aracı kendisi de bu sorunu yaşamış çok uğraştan sonra çözmüş.bana yarın gel dedi.ne yaptı anlatmadı.şimdi araç nasıl mı.saat gibi kışın sıcak soğuk tek marş ile çalıştı.sakın beyin ve pompa ile oynamayın dediydi sadece.Allah razı olsun. ne deyeyim.darısı başınıza.
 
ne kadar , gördüğüm...gl,gls, cd,cdx,GT varsa hepsinde aynı sorun var hocam ..vectra B grubunun kronik sorunu bu bence ...
 
polat denedim daha kolay çalıştı sanki...
 
eğer kolay çalıştıysa yakıt üzerine yoğunlaşabilirsiniz, pompadan başlayıp enjektöre kadar kontrol gerekir. yakıt ilk çalışma esnasında az geliyor diyebiliriz.
eğerki dahada zor çalışırsa o zaman %90 ihtimal enjektör işeme yapıyordur, buda boğulmaya yol açar. böyle durumda hemen enjektörlere baktırabilirsiniz.

enjektör temizliği carbon cleandan daha iyidir ve yakıtdan performansa kadar faydası vardır. izmitde 4 tanesinin temizliği 80-100 tl arası.
 
Geri
Üst