Seyir halinde araç neden stop eder.

galfordb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
39
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
benim aracımda lpg li tabii lpg taktırdıktan sonra aracın beyni hava ve benzin mantığıyla çalıştığı için tabii bizde hava + gaz verdiğimiz için hava debimetresi ayar yapamıyor tabii bende stop etme olayı olmadı hiç isterseniz bir lpg nizi ayarlattırın çünkü çok fazla açık ise bildiğim kadarıyla motorun beyni sırf hava alıyo zannediyormuş sadece havayla patlatma yapmayıp direk arıza ışığını yakıp bazen motoru kapatabiliyormuş...
 

galfordb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
39
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
birde burada aracınız lpg de patlama yapıyorsa açık hava filtresi takıyolar lpg patlamalar düzeliyor...
 

irfan_1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
635
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
61
Siteyi ziyaret et
birde burada aracınız lpg de patlama yapıyorsa açık hava filtresi takıyolar lpg patlamalar düzeliyor...
bunu anlamadım.LPG li araçların hava filitre girişleri kapanıyor normallerde az hava alsın diye.Sıralı sistemlerde neden hava çok alması gerekiyor.
 

galfordb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
39
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
abi bir kere aracın çalışma mantığı hava+benzin karışımına göre olur.mesela 2/10 benzin 8/10 hava bunları subaplar sıkıştırır ve buji ateşlemeyi yapar sen hava girişinini ağzını kapadığın zaman motor 8/10 değerindeki hava yı nasıl alır o zaman da araç hava debimetresi arızalı zanneder sadece benzin aldığını farzederek patlatmayı yapmaz pistonlarda ya araç arıza ışığı yakar veya stop eder çünkü sadece benzin ile çalışan araba hava karışımı yapmadan benzin ile patlatma yaparsa subapların hava debimetren ve monifold çıkışın hatta katalitik konvektöre dahi zarar verebilir ankara da neden açık hava filtresi takıyorsunuz diye sorduğumda aracın üzerindeki orjinal hava debimetresinin zamanla sensörünün zayıfladığını motora az hava aldığını tabiii bu esnada hava debimetresi tam tersini zannediyormuş(motora yeterli hava aldığını yani)bunun ise fakir karışım yaparak aracın fazla yakıt yaktığını lpg li araçlarda özellikle egzosdan arada patlama seslerinin geldiğini söylediler hava debimetresi aldırmak yerine açık hava filtresi takarak aracın motor hava akış aerodinamiğini arttırdıklarını söylediler.bu da şu demek oluyo subapların açtığı zaman hava yı içeriye daha kısa sürede yeterli derecede alıyo ve buda motorun sorunsuz çalışmasındaki zengin karışımı sağlıyor.(neden kısa süre diye sorarsan hava debimetresi subapın açıp kapama zamanını ayarlayan yardımcı elemanlardan biridir)
 
Son düzenleme:

galfordb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
39
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
ayrıca hava girişini kapayan vatandaşların arabası kuş serisi oluyor abi senin araban kuş serisi değil.senin aracında motorun çalışmasını kontrol eden bir işlemci(beyin)var.
 

kar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İstanbul adapazarı arası gidiş geliş de araba 3 kez stop etti.Hızlar farklı idi.140-120-50 hızlarda.Stop etmeden önce araça sanki pislik gelmiş gibi kasılıyor sonra arıza lambasını yakıyor bu sıra da devir saati 7000 ile 000 arasında kendi kendine hareket ediyor.Tekrar çalıştırıyorum arıza lambası sönüyor bazende sönmüyor.Körfezden Dudulluya kadar sönmedi.Fakat stop edip tekrar çalıştırdıgımda yanmadı.Krank devir sensörü ve eksentirik sensöründen mi kaynaklanıyor.Bunlardan arızalı olmayını da degiştirmek gerekiyor mu?Bujiler,kabloları degişeli 15 gün oldu.Veya arıza başka neden olabilir? Şimdiden tşk.ler...
benzer bı durumla bende karsılastım gecenlerde..tech 2 cıhazıyla baktılar.bı problem goremedıler.bana aldıgım benzınden kaynaklandıgını soyledıler.bu mumkun olabılırmı.yanı benzınden dolayı arac hareket halındeyken stop edebılrmı?
 

irfan_1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
635
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
61
Siteyi ziyaret et
benden bu kadar sorun çözüldü sanırım
evet tansu sorun TECH2 de alet arızalımıdır nedir?:) Benim dedigim arızalar çıktı Krank ve Eksentirik sensörü ile ateşleme bobini...Kısaca 400 ytl.sıkışmış kaput arasına...batacagız az kaldı...Bizim ki kaptan misali gemiyi en son terk etmeye çalışıyoz sat kurtul sensör den Egr denn ama olmuyor katlanıyoz bakalım nereye kadar.
 
Son düzenleme:

irfan_1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
635
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
61
Siteyi ziyaret et
benzer bı durumla bende karsılastım gecenlerde..tech 2 cıhazıyla baktılar.bı problem goremedıler.bana aldıgım benzınden kaynaklandıgını soyledıler.bu mumkun olabılırmı.yanı benzınden dolayı arac hareket halındeyken stop edebılrmı?
eder opeller... Tech2 de bende de görülmemişti en son baktırdıgımda çıktı.Sanırım pislikden olabilir sensörler tam algılamıyor Tech baglatıyorsun o an sorun görünmüyor.Araba kaç model vectra b kasa 2.000 motorsa benim arıza gibi devir 3500 civari stop ediyorsa sorun hemen hemen aynı olabilir...
 
Üst