Servis Deneyimi ve 1.3'ün Performansı

warlordares

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2011
Mesajlar
1,268
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: Servis Deneyimi ve 1.3'ün Performansı

goxb link' Alıntı:
resim paylaşmayı birtürlü becemedim fakat videoya dikkatli bakarsanız 2 sn de devir saati 1000 devri geçmek üzere yani araç harekete başlamış.

Ben 3 sn de 1000 devirde gördüm.. zaten hali hazırda aracın rölantisi 950 devir...:) bilmiyorum iddia etmek istemiyorum :) denemek tekrar görmek lazım...
 

warlordares

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2011
Mesajlar
1,268
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: Servis Deneyimi ve 1.3'ün Performansı

hllb link' Alıntı:
bir soru da benden bilmediğim için soruyorum; aracı açmak ne demektir? rodaj süresini bitirmek demek midir? araç açılınca ne olur? açılmayınca ne olur? azman içinde yavaş yavaş açılmasını mı beklemek gerekir? yoksa sn erdem'in de sorduğu gibi, kısa zaman içinde aracı yüksek devirlerde kullanarak açılmasını mı sağlamalıyız?

Sayın Halil Bey güzel bir soru (bu arada sağlam takılmışsınız küsecem valla :D şaka bir yana)  ;

bunu servis şöyle tanımladı;
bir depodan sonra ilk 1000-1500km den sonra..(gerçi sizi için 300-500 den sonra :D );

aracı artık devirli kullanmak gerekir dedi...yani kullandığımız aralık normalde 2000-3000 arasında iken şimdi 3000 devirin üzerinde hatta 4000 devirde... ... yani aracın limitleri zorlanmalı diye düşünebiliriz :) ilk depodan sonra...Bugün en yüksek devrim 5500 civarına kadar çıktı...ama araçta yığılma gibi bir emare olmadı...

şöye bir tanım yapalım; aracın açılması limitlerinin zorlanarak limitlerin üstüne çıkmaya çalışarak limitleri kalıcı hale getirmektir diye düşünebilirz... ֖rneğin elimize 2.0 benzinli vectra gelmişti bir hanım tarafından kullanılmış.. 17.000 km deydi... aracın kadranı 260 olmasına rağmen ve maks sürati 240 civarında olmasına rağmen araç 180 i bile zor yapıyordu. bunun nedeni artık motorun belirli bir sürat ile kullanılıp ona alışkın olmuş olmasıydı.... yani araç eğer limitleri zorlanmazsa alışkanlık gösterip limitlerine ulaşamayabilir... aracın açılması kısaca böyledir.. teknik boyutunu bilmediğim için açıklayamam :)
 

erdem2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ara 2010
Mesajlar
1,622
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Servis Deneyimi ve 1.3'ün Performansı

nekadar böyle kullanmaya devam etmeliymişiz?
 

hllb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
3,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: Servis Deneyimi ve 1.3'ün Performansı

tamam ama neden? ben bu konuda teknik bazı cevaplar istiyorum yani mantığı nedir? yaparsak ne olur yapmazsak ne olur? hepsinden önce aracı yada motoru açmak ne demektir?
 

bahadirusta

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ara 2010
Mesajlar
766
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Servis Deneyimi ve 1.3'ün Performansı

rodaj süresi ve yapılması gerekenlerle ilgili baya bir konuşmuştuk eskiden konularda olması lazım
 

warlordares

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2011
Mesajlar
1,268
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: Servis Deneyimi ve 1.3'ün Performansı

hllb link' Alıntı:
tamam ama neden? ben bu konuda teknik bazı cevaplar istiyorum yani mantığı nedir? yaparsak ne olur yapmazsak ne olur? hepsinden önce aracı yada motoru açmak ne demektir?
mesajımı yeniledim halil bey... ama teknik boyutu ile ilgili bir tanım yapamam... bilgim olmadığı için... ama bildiğim konu budur... eğer aracı açmazsanız(yani tanım olarak) limit değerleri zorlayamazsınız... bir nevi araçta alışkanlık olur düşük sürat veya devir...
 

hllb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
3,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: Servis Deneyimi ve 1.3'ün Performansı

bahadirusta link' Alıntı:
rodaj süresi ve yapılması gerekenlerle ilgili baya bir konuşmuştuk eskiden konularda olması lazım
açmaktan kasıt rodaj yani değil mi? bu durumda benim bildiğim rodaj süresince aracı zorlamak fayda değil zarar getirir. çünkü rodaj denen olay da sürtünen parçalar arasındaki pürüzlerin aşınması ve daha rahat hareket etmesidir. hal böyle olunca doğru olan aracı zorlayıp aşınmayı bir an önce yapmak yerine ( ki bu esnada araca zarar veririz gibime geliyor ) zaman içinde bu aşınmanın oluşmasını beklemek daha doğru gibi.
 

warlordares

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2011
Mesajlar
1,268
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: Servis Deneyimi ve 1.3'ün Performansı

hllb link' Alıntı:
[quote author=bahadirusta link=topic=1132.msg23847#msg23847 date=1302199664]
rodaj süresi ve yapılması gerekenlerle ilgili baya bir konuşmuştuk eskiden konularda olması lazım
açmaktan kasıt rodaj yani değil mi? bu durumda benim bildiğim rodaj süresince aracı zorlamak fayda değil zarar getirir. çünkü rodaj denen olay da sürtünen parçalar arasındaki pürüzlerin aşınması ve daha rahat hareket etmesidir. hal böyle olunca doğru olan aracı zorlayıp aşınmayı bir an önce yapmak yerine ( ki bu esnada araca zarar veririz gibime geliyor ) zaman içinde bu aşınmanın oluşmasını beklemek daha doğru gibi.
[/quote]
rodaj değil...
 

warlordares

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2011
Mesajlar
1,268
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: Servis Deneyimi ve 1.3'ün Performansı

başka bir başlıkta tanımlanmıştı sanırım bu... onu incelemekte fayda var..
 

hllb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
3,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: Servis Deneyimi ve 1.3'ün Performansı

warlordares link' Alıntı:
[quote author=hllb link=topic=1132.msg23844#msg23844 date=1302199539]
tamam ama neden? ben bu konuda teknik bazı cevaplar istiyorum yani mantığı nedir? yaparsak ne olur yapmazsak ne olur? hepsinden önce aracı yada motoru açmak ne demektir?
mesajımı yeniledim halil bey... ama teknik boyutu ile ilgili bir tanım yapamam... bilgim olmadığı için... ama bildiğim konu budur... eğer aracı açmazsanız(yani tanım olarak) limit değerleri zorlayamazsınız... bir nevi araçta alışkanlık olur düşük sürat veya devir...
[/quote]
gerekirse yeni bir aşlık açalım ama bunu tam olarak konuşalım bence. şu aracın alışkanlık meselesini de anlayamıyorum bana biraz garip geliyor. araç 100km hızla da gitse 200 km hızla da gitse piston aynı silindirin içinde aynı hızla gidip geliyor ( aynı dev/dak. da ) hız meselesi vites kutusundaki dişlilerle alakalı bir şey. bir araba nasıl atıyorum 100km hızla gitmeye alışıp, 180 km hızla gidemez ki?
 
Üst