Şasedeki Paslanma.

junioryay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2010
Mesajlar
181

Arkadaşlar Akü asidi bir şekilde alt kısma akıp metal üzerindeki boyayı bozmuş. Boyadan mahrum kalan metal yüzey paslanmış. Bu kısmı boya ile hallederim ancak tamircim dedi ki; Eğer orayı boyatırsan araç önden darbeli sanabilirler. Fikri olan var mı?
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,442
Yaş
35
Arkadaşlar Akü asidi bir şekilde alt kısma akıp metal üzerindeki boyayı bozmuş. Boyadan mahrum kalan metal yüzey paslanmış. Bu kısmı boya ile hallederim ancak tamircim dedi ki; Eğer orayı boyatırsan araç önden darbeli sanabilirler. Fikri olan var mı?
Boyamadan resmini çek ve bu konunun çıktısını al, iddia eden olursa, al resmi, konusu burada böyle oldu dersin.
 

smihci

Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,546
Ümit ben olsam o kısmın resmini çeker sonrada boyatırdım. Kaporta pastan çürümüş diyeceklerine varsın boyalı desinler. Ayrıca şase uçları veya tampon arkası boyanmayacağına göre fazla sorun yaratmaz.
 

junioryay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2010
Mesajlar
181
Ümit ben olsam o kısmın resmini çeker sonrada boyatırdım. Kaporta pastan çürümüş diyeceklerine varsın boyalı desinler. Ayrıca şase uçları veya tampon arkası boyanmayacağına göre fazla sorun yaratmaz.
Araba boyasız olunca bu kısımı boyatmak zoruma gidiyor. Ama sonuçta senin dediğin gibi olacak Savaş abi.
 

hasankaplan35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
1,082
Abi bukadar sıkıntı yapmayın böyle şeyler için.. Okadarlık boyayı sorun edecek kılçık ta senin arabanı almasın boşver :)

J kasa astrayı boyatmak zorunda kaldı geçenlerde forumdan bi arkadaş, boydan boya sürtmüşler.. Başına herşey gelebilir aracın, çok sakınan göze çöp batarmış sıkma canını nazar boncuğu olsun ;)
 

ömerfaruk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
1,224
Yaş
42
Akü kısmındaki çürüklerde asit içine işlediği için çürüme çok hızlı oluyor, iyice kazıdıktan sonra pas dönüştürücü kullanırsanız uzun süre sıkıntı çıkarmaz.
 

junioryay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2010
Mesajlar
181
Akü kısmındaki çürüklerde asit içine işlediği için çürüme çok hızlı oluyor, iyice kazıdıktan sonra pas dönüştürücü kullanırsanız uzun süre sıkıntı çıkarmaz.
Pas dönüştürücü dediğiniz nasıl bir malzemedir? Hiç duymadım.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,889
Yaş
38
Arkadaşlar Akü asidi bir şekilde alt kısma akıp metal üzerindeki boyayı bozmuş. Boyadan mahrum kalan metal yüzey paslanmış. Bu kısmı boya ile hallederim ancak tamircim dedi ki; Eğer orayı boyatırsan araç önden darbeli sanabilirler. Fikri olan var mı?
otoboyasi dersleri verdiginizi hatirliyorum bir konuda boyle bir muhabbet olmustu, ama tavsiye isterseniz...

Aku aisidi ile metal yuzeyde olusan paslanma, fabrikada yapilan phosphating isleminin etkisini o bolumde sifirlamistir, fosforik asit ve su ile o bolumun tekrar yikanmasi ve ayni etkinin saglanmasi ustune vurulcak boyanin etkisini artirir. Yoksa o boya tekrardan kabaracaktir. Normal pastan biraz daha farkli bir uygulama lazim asit yaniklarina
 
Son düzenleme:

junioryay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2010
Mesajlar
181
otoboyasi dersleri verdiginizi hatirliyorum bir konuda boyle bir muhabbet olmustu, ama tavsiye isterseniz...

Aku aisidi ile metal yuzeyde olusan paslanma, fabrikada yapilan phosphating isleminin etkisini o bolumde sifirlamistir, fosforik asit ve su ile o bolumun tekrar yikanmasi ve ayni etkinin saglanmasi ustune vurulcak boyanin etkisini artirir. Yoksa o boya tekrardan kabaracaktir. Normal pastan biraz daha farkli bir uygulama lazim asit yaniklarina
Bir kere normal pas işlemine nasıl bir işlem yapılabileceğini zaten biliyoruz. Benim sorduğum sorunun oto boyası dersi vermem ile alakası yok.
Sökülebilir bir metal olsa, o parçayı alıp pasivasyon işlemi de uygulardım. Ancak söz konusu şase ve spreyle boyamak için bile motorun inmesi gibi bir sürü sıkıntı var. Sizin söylediğiniz fosforik asit sistemi esasen pas sökme/temizleme işlemi. Kısaca fosfatlama deniyor. Okulumuzda fırın boya sistemi var ve bu işlemi zaten uyguluyoruz. Forumda birçok üye var ve akıl akıldan üstündür. Arkadaşımız da Pas dönüştürücü önerisi getirdi. Bu ürünü bilmiyorum. Az önce araştırdım. Bahsedilen pas dönüştürücü; pasivasyon işlemini ve aynı zamanda İnhibasyon uygulayan bir ürün. Ancak yine üzerine boya istiyor.
 
Son düzenleme:

astraopc

Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,889
Yaş
38
Bir kere normal pas işlemine nasıl bir işlem yapılabileceğini zaten biliyoruz. Benim sorduğum sorunun oto boyası dersi vermem ile alakası yok.
Sökülebilir bir metal olsa, o parçayı alıp pasivasyon işlemi de uygulardım. Ancak söz konusu şase ve spreyle boyamak için bile motorun inmesi gibi bir sürü sıkıntı var. Sizin söylediğiniz fosforik asit sistemi esasen pas sökme/temizleme işlemi. Kısaca fosfatlama deniyor. Okulumuzda fırın boya sistemi var ve bu işlemi zaten uyguluyoruz. Forumda birçok üye var ve akıl akıldan üstündür. Arkadaşımız da Pas dönüştürücü önerisi getirdi. Bu ürünü bilmiyorum. Az önce araştırdım. Bahsedilen pas dönüştürücü; pasivasyon işlemini ve aynı zamanda İnhibasyon uygulayan bir ürün. Ancak yine üzerine boya istiyor.
Bana ne oldugunu anlatma biliyorum ben zaten.... ya cok fena sinirleniyorum senin cevap yazma sekline...

yahu biliyorsan neden soruyorsun ki hep ayni terane senle anlasamiyoruz bak artisligi caktin yine, esseklik bende cevap yaziyorum sana :mad:Ne yapildigini biliyorsan git yap bunun 3-5 farkli yolu yok tek yolu var onuda biliyorsun zaten, pasivating i sus serisi metale yaparsin oto kapoartasina yap eline al umit bey, dahada yazmiyorum senin bu konuna gecmis olaun insallah duzelir aracin. Buda gogus kaplama olayina donucek :mad:
 
Son düzenleme:

junioryay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2010
Mesajlar
181
yahu biliyorsan neden soruyorsun ki hep ayni terane senle anlasamiyoruz bak artisligi caktin yine, esseklik bende cevap yaziyorum sana :mad:Ne yapildigini biliyorsan git yap bunun 3-5 farkli yolu yok tek yolu var onuda biliyorsun zaten, pasivating i sus serisi metale yaparsin oto kapoartasina yap eline al umit bey, dahada yazmiyorum senin bu konuna gecmis olaun insallah duzelir aracin. Buda gogus kaplama olayina donucek :mad:
Yahu dur kızma. zaten yazdıktan sonra kızacağını düşündüğüm için düzelttim ama geç kalmışım. :(
 

smihci

Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,546
Ben günün birinde ikinizin çok samimi birer arkadaş olacağınıza adım gibi eminim :).
 

mucipoz

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2010
Mesajlar
1,279
Arkadaşlar boya konusu hakkında cahil biri olarak naçizane tavsiyem bölge fotoğraflandıktan sonra , autoking gibi profesyonel boya yaması yapabilen iyi bir yerde paslı bölgenin lokal olarak pası alındıktan sonra , zor belli olacak veya hiç belli olmayacak şekilde boyatılmasıdır.
 

ömerfaruk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
1,224
Yaş
42
Arkadaşın uslubünü bende sevmiyorum baktım benim dediklerimin aynısını yazıyor bende cevap yazmadım :D neyse ilerde anlaşırsınız inşallah.

Pas dönüştürücüye gelirsek genelde restorasyon işlerinde kullanılıyor, ülkemizde pek çeşit yok, standox marka olanı oldukça kaliteli fakat şuanda piyasada yok üretimi bitmiş herhalde, würth marka var sitesinden ulaşabilirsiniz.

http://shop.wurth.com.tr/pas-donusturucu-1-lt



Yeniden böyle bir olay gerçekleşme ihtimali olduğunu düşünüyorsanız 1mm saçtan akü altı için sökülebilir, takılabilir çerçeve hazne yaptırın yeniden akma olsa bile araca daha az zarar verir.
 

ksk_corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
1,526
Yaş
36
demek ki sıkıntı bende değilmiş... :) neyse... geçmiş olsun bu arada... :)
 

haydut25

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
2,241
Yaş
41
Forumda üye olan arkadaşların araçlarını ne kadar sevdiğine hep şahit olur söylerim.Bu nedenle araçta 4-5 parça boya dahi olsa bunu sorun edecek olan almasın şeklinde düşünürler.Ben de derim ki siz tedbirinizi alın, boyanmayacak yere damla boya bile sürmeyin.Çünkü zamanın ne şartlara gebe olduğu belli olmaz.Bu nedenle araçlarınızda boya v.s. uygulamalar yaparken mutlaka öncesinde bir resim çekip belgeleyin sebebini, veyahut amacı faturayı yüksek tutmak olan aslında çokta büyük bir onarım gerektirmediği halde komple parça boyanmamasına dikkat edin.Her zaman lehinizedir.Bir anda aracınızı satmak zorunda kaldığınızda yeri gelir aracınıza piyasadan 4-5 binlira bile düşük veren birine vermek zorunda kalırsınız böyle bir sebepten.Kimse bana birşey olmaz demesin, ben galericiyim bir kapı boyası yüzünden aracını 10-15 binlira düşük fiyata verenleri gördüm.Bu sadece bir tavsiye, isteyen katılır isteyen katılmaz bu konuda soru cevap diyaloğuna girmeyeceğim.Saygılar.
 

kxlylmz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2011
Mesajlar
243
pas olan yeri temizleyip siyah veya gri renk pütür atılsa daha dayanıklı olabilir mi boyaya göre?
 
Üst