Şarj ve marş dinamosu bozuldu herhalde YARDIM.

ahmet koca

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar , üstadlar benim şarj dinamosu bir türlü tamir olmuyor. 2 farklı elektrikçi tamir etti (sözde). Birisi kömürlerini ve konjektörünü değiştirdi diğeri de aküye yeniden ek kablo çekti . Ama hala şarj düzeyi istenilen seviyede değil . Son götürdüğüm usta ise ya izolasyonunu düzgün yapmadılar yada bozulmuş değişmesi gerekiyor dedi. Daha önce bir usta ise içinin sargısı yenilenirse düzelir demişti . Şimdi kafam çok karıştı izole ettireyim desem izole işi şarj durumunu düzeltmese bile o parayı alacağını söyledi usta , sonra birde yeniden şarj dinamosu almak için masraf olacak. Bide şu içinin sargısını yenileme durumu kafamı karıştırıyor. Sizce ne yapmalıyım ?
Marş dinamosunun da kömürleri bitmiş herhalde yada başka bir sorun var. Bazen çok iyi basıyor marşa bazen sanki akü bitmiş gibi çok zayıf basıyor ardından hemen denediğimde iyi basıyor.Geçen gün 2 defa denedim hiç dönmedi bile sonra bastı çalıştı araba . Bu sorun kömürlerden mi yoksa başka bir sorun mu var . Elektrikçiler kömürlerden diyor ama şimdi onların sözüne inanıp da yaptırmak istemiyorum , sonra sorun başka yerden çıkıyor hem param gidiyor hem sorun çözülmemiş oluyor . Arabam 93 model astra f gl 1.4 motor lpg'li .
Yardımlarınızı bekliyorum , teşekkürler ...
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
Sana Şarj dinamonun bozuk oldugunu kim söyledi.
Araba çalışırken Şarj voltajı kaç volt ölçüldümü.?
Araba çalışırken uzunları havalandırma klimayı açtıgında. Aracı elektrik yükü olarak zorladığında. Bi bogulma vs oluyomu.?
Marş masıp basmamsının şarj dinamosu ile ilğisi yokki. Marş dinamosunun kömürlerine baktırman gerek. Birde Aracının yaşı var baya. Akü nün - kutbundan aracun gövdesine vidalı olan şasi baglantını temizle. Şasiyi zayıf alıyosa da yapar.
 

ahmet koca

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Sana Şarj dinamonun bozuk oldugunu kim söyledi.
Araba çalışırken Şarj voltajı kaç volt ölçüldümü.?
Araba çalışırken uzunları havalandırma klimayı açtıgında. Aracı elektrik yükü olarak zorladığında. Bi bogulma vs oluyomu.?
Marş masıp basmamsının şarj dinamosu ile ilğisi yokki. Marş dinamosunun kömürlerine baktırman gerek. Birde Aracının yaşı var baya. Akü nün - kutbundan aracun gövdesine vidalı olan şasi baglantını temizle. Şasiyi zayıf alıyosa da yapar.

Son götürdüğüm usta dedi şarj dinamosu istenilen voltajda şarj etmiyor diye. normalde 14 volt şarj etmesi gerek ama hiç bir şey yanık değilken (far ısıtma v.s) 14 volt olmuyor 13,5 filan oluyor. uzunları yakınca , ısıtmayı açınca arka buz çözücüleri açınca bu 12 volta kadar düşüyor. bu izole işini söyleyen usta ise araç tam stop ederken ölçüm değeri 14 voltu görüyor yani tam stop ederken voltaj yükseliyor dedi. Boğulmadan kastınız motorun devrinden düşmesi ise olmuyor akü zaten 9 aylık araba eski ama çürük filan yok tertemiz, kutup başları ile şasisi de temiz .
marş dinamosunda ki sıkıntı kömürlerden diyorsunuz yani ?
Teşekkürler...
 

hasankaplan35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
1,067
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Marşın kömürleri değişip bakımı yapıldıktan sonra problem çıkarmaz..

Alternatöre gelince, Cengiz beyin söylediği gibi, kutup başı ve şase bağlantılarına bak.. Problemin alternatörde olduğu kesinleşirse kesinlikle sargı olayına felan girme direk yenisini al.

Tigra aracımın alternatörü 3 defa tamir gördü 300 tl ye yakın param gitti. yine bozuldu.. söküp attım 220tl ye yenisini alıp taktım 50.000km bindim sattığımda hala çok iyiydi.

Calibramında alternatöle ilgili bir sorunu vardı aldığımda, direk söküp attım yenisi 240tl civarı almıştım bidaha düşünmem artık alternatörü..
 

beydeba08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2009
Mesajlar
316
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
tavsiyemdir, tamir ettirene kadar alın yan sanayi bir şarj dinamosu en az 3 yıl sorunsuz kullanın.
 

s3f!k

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
608
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
şarj dinamosunun tamiri ile uğraşmayın. diyot konjektör grup değişmezse düzen tutmuyor. parça fiyatı olarak orta kalite olanlar 100 lira filan tutar. kömür bilya da değiştirilir artı işçilik 70 lirada onlar. dış ve iç sargı ne durumda bilinmez. yani astarı yüzünü geçiyor. ayrıca tüm parçaları yenilseniz bile düzen tutmaz konjektör sorunlu çıkar. ya düşük voltaj gelir ya fazla.

beni de çok uğraştırdı. en son delco remmy orjinal dinamosunu 230 liraya aldım 2 yıl garantili.şimdi kafam rahat aküye ufo da bağlasan deviri sona da dayasan 14.2 14.5 arası voltaj geliyor.

marş ise kömürler bitince tık tık ses yapar ama dönmez. otomatik dedikleri selenoid bozuksa hiç ses gelmez. zor basıyorsa sargılar zorlandığı için ömrünü tamamlamıştır.
 
Üst