şanzuman yağı

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Sence ne iş yapıyoruz? Mesela ben, emekli bir sağlık çalışanıyım, diğer yönetici arkadaşlarımın ne işle meşgul olduklarını bilmiyorum. Galiba sen burayı gönüllülerden oluşan Opel markasının teknik destek yeri sandın :(.

evet hakikaten de öyle sandım. demek ki yanılmışım. ama asıl ilginç olan nedir biliyor musun, binlerce insan da sırf öyle sandığı için, belki araçlarımızla ilgili sorunlarımıza yardımcı olabilecek birilerine ulaşabiliriz diye bu siteye geliyor. buradan aldıkları bilgilerin doğru olup olmadığının site editörlerince hiç umursanmadığını, yine buradan edindikleri bilgilerin araçlarında geri dönüşü olmayan hasarlara ve maddi zararlara sebep olabileceğini bilselerdi herhalde başka bir yere giderlerdi.
madem ki böyle bir sorumluluğunuz yok, madem ki internette iki dakikada doğrusu bulunabilecek ''şanzıman yağları'' gibi basit bir konuda bile ''ben zaten emekli sağlıkçıyım nereden bileyim'' gibi bir tutum içindesiniz, bunu sitenin ana sayfasında belirtin de insanlar burada boş yere zamanlarını harcamasınlar.

8 senede 38 tane mesaj yazarak sitede ne kadar faydalı paylaşımlar yaptığınız ortada. Çok bildiğiniz şeyleri neden binlerce insanın girdiği böylesi bir sitede paylaşmaya üşeniyorsunuz? Hani bilgi paylaşınca güzeldi? Sorumluluk sahibi biri iseniz buyurun teknik bölümde size de bir görev verelim. Var mısınız? Öyle atmakla tutmakla, kişileri hafife almakla değil bizlere hiç kimseye bir faydanız olmaz.
Sizin gibi okuma-anlama özürlü olanlar için ana sayfada hangi açıklamaları yapmamızı isterdiniz? ;)
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Evet şanzıman yağını tamamen yenilemeyi artık bende tavsiye etmiyorum. Yağı değişmek son çare olmalı ekleme yapmak daha mantıklı yalnız ekleme yaptığımızda içindeki yağla aynı numarayı yada markayı koymak da ayrı bir dert. Ben yağı mecburen değişmek zorunda kaldım çünki yağı boşaltan usta temiz bir kaba koymayı beceremedi. Neyse vites geçişleri eskiye göre mükemmelleşse de şanzımandan zorlamalarda bir uğultu duymaya başladım.
Demekki opel i üreten mühendislerimiz şanzıman yağı boşaltma tapasını koymamakla haklılarmış. Neyse bakalım artık ya orjinalinde kullanılan ep80w koyacam yada karışmadan düzelmesini bekleyecem tabi düzelirse. Nobran arkadaşım senin tavsiyen nedir?

Abi selamlar,

Önceki mesajlarına baktım 1 litre ya var ya yok demişsin. Şanzıman 2 litre yağ alsa yarısından fazlası gitmiş ve yağsız kalmış demektir. Zorlayınca gelen uğultu yağ değiştirdikten sonra mı başladı yoksa önceden de olduğu için mi yağ değiştirdin? Zorlayınca ses geliyorsa sesin kaynağı dediğin gibi kesinlikle şanzıman. Ama şanzımandan gelen uğultu sesi pek hayra alamet değildir. Yağsız kalıp ısınan ve deforme olmaya başlayan yataklardan gelir. Yağ kaçırmasının sebebi de keçenin artık eskimiş olması, keçe değişmesine değişir. Zaten o tip keçe gibi parçalar aracın sarf malzemesidir :)

Ses problemi için de şunu söyleyebilirim abi. Ne sıklıkta aracı kullandığını bilmiyorum ama gün aşırı kullanıyorsan maksimum 2 ya da 3 gün sonra arada bir kullanıyorsan maksimum 1 hafta sonra bir kereye mahsus güvenli bir yerde biraz zorlayıp uğultuyu dinle. Ses gelirse şanzıman inecek yatakları değiştirilecek, gelmiyorsa problem yok. Bu süre zarfında sol şeritte gitmemeni, uzun yola çıkmamanı ve fazla hız yapmamanı hatta normalden daha yavaş gitmeni tavsiye ederim ısınan yatak kaynarsa araç kazaya sebep olabilir.
İyi bir şanzımancı bulmak zor. Tamirat yerine temizinden, çıkma şanzıman bulursan ve onun yağını değiştirirsen uzun yıllar problemsiz kullanırsın :)
Mevcut şanzıman tamir görse bile öncelikle o keçe her şekilde değişmeli.
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Abi selamlar,
Önceki mesajlarına baktım 1 litre ya var ya yok demişsin. Şanzıman 2 litre yağ alsa yarısından fazlası gitmiş ve yağsız kalmış demektir. Zorlayınca gelen uğultu yağ değiştirdikten sonra mı başladı yoksa önceden de olduğu için mi yağ değiştirdin? Zorlayınca ses geliyorsa sesin kaynağı dediğin gibi kesinlikle şanzıman. Ama şanzımandan gelen uğultu sesi pek hayra alamet değildir. Yağsız kalıp ısınan ve deforme olmaya başlayan yataklardan gelir. Yağ kaçırmasının sebebi de keçenin artık eskimiş olması, keçe değişmesine değişir. Zaten o tip keçe gibi parçalar aracın sarf malzemesidir :)

Ses problemi için de şunu söyleyebilirim abi. Ne sıklıkta aracı kullandığını bilmiyorum ama gün aşırı kullanıyorsan maksimum 2 ya da 3 gün sonra arada bir kullanıyorsan maksimum 1 hafta sonra bir kereye mahsus güvenli bir yerde biraz zorlayıp uğultuyu dinle. Ses gelirse şanzıman inecek yatakları değiştirilecek, gelmiyorsa problem yok. Bu süre zarfında sol şeritte gitmemeni, uzun yola çıkmamanı ve fazla hız yapmamanı hatta normalden daha yavaş gitmeni tavsiye ederim ısınan yatak kaynarsa araç kazaya sebep olabilir.
İyi bir şanzımancı bulmak zor. Tamirat yerine temizinden, çıkma şanzıman bulursan ve onun yağını değiştirirsen uzun yıllar problemsiz kullanırsın :)
Mevcut şanzıman tamir görse bile öncelikle o keçe her şekilde değişmeli.
Aleykum selam :)
ilk şikayetim soğukken kumda vites değişimşi hissi vardı ve yavaş yani şehiriçi kullanımda vites değişimi hamurda değişim hissi vardı. Seri kullanım ve uzun yolda gayet normaldi. Uğultuya gelecek olursak öncesinde hiç yoktu. Şanzızaman kapak contası çevresi çok eski kurumuş yağ kalıntıları vardı ve contayı değiştik. Aks keçesinde de keza öle kalıntı kurumuş yağ yalnız aks keçesini daha değişmedik usta kaçırırsa değişirim dedi temizledik ve bakacaz zaten içim rahat değil onu da değiştirecem demekki zamanında kaçırdı ve o seviyeye gelincede kaçırma olayı durdu. kapasite 1.9L çıkan yağ 1 litre civarında demiştim evet göz kararı keşke ölçseydim. vites değişimleri düzeldi fakat bu uğultu tamamen yağ değişim sonrası meydana geldi. Hani aracı başkasına versen ve kullansa bu uğultuyu anlamaz cinsinden yani ses az . Bakalım bi ustaya da kullandırtayım sonucu söylerim tekrar. Yatakları rulmandan mı oluşur? keçe dediğin aks keçesi değil galiba başka keçe mi?
 
Son düzenleme:

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Tamam jeton düştü mil yatakları yatak muylu mantığı yani arada merkezkaç kuvveti ile çalışan yağ. ve bunu kapatan keçe. tamamdır. peki bu yataklar rulmanlı olmasın?
 

kurt.ibrahim

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
2,775
Tepki puanı
5
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Girdim ilim meclisine, eyledim kıldım talep,dediler ilim geride, illa edep illa edep,
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Aleykum selam :)
ilk şikayetim soğukken kumda vites değişimşi hissi vardı ve yavaş yani şehiriçi kullanımda vites değişimi hamurda değişim hissi vardı. Seri kullanım ve uzun yolda gayet normaldi. Uğultuya gelecek olursak öncesinde hiç yoktu. Şanzızaman kapak contası çevresi çok eski kurumuş yağ kalıntıları vardı ve contayı değiştik. Aks keçesinde de keza öle kalıntı kurumuş yağ yalnız aks keçesini daha değişmedik usta kaçırırsa değişirim dedi temizledik ve bakacaz zaten içim rahat değil onu da değiştirecem demekki zamanında kaçırdı ve o seviyeye gelincede kaçırma olayı durdu. kapasite 1.9L çıkan yağ 1 litre civarında demiştim evet göz kararı keşke ölçseydim. vites değişimleri düzeldi fakat bu uğultu tamamen yağ değişim sonrası meydana geldi. Hani aracı başkasına versen ve kullansa bu uğultuyu anlamaz cinsinden yani ses az . Bakalım bi ustaya da kullandırtayım sonucu söylerim tekrar. Yatakları rulmandan mı oluşur? keçe dediğin aks keçesi değil galiba başka keçe mi?

Havalar soğuk, profilde yazan Erzincan bile yeterli aslında :) Dışarı çıkan yağ soğuktan kurumuştur, sıcak havayı görünce tekrar akma yapacaktır. Keçe namına ne varsa değişmesi yararına olur abi. Yatak olarak ne kullanıldığını bilmiyorum abi rulman da olabilir, kaymalı yatak da olabilir ama çok çok büyük ihtimalle rulman kullanılmıştır. Söylemeyi unuttum fakat vites değişimlerinin iyileşmesi ve uğultudan başka problem olmaması çok güzel, eğer usta da kullandıktan sonra uğultuyu duyup rulman derse ve rulmanlardan sonra problem kalmazsa şanzıman aramaktan da kurtulursun. Ama zorlanınca çıkan uğultu sesi rulmandan kaynaklanır diye düşünüyorum, çünkü şanzımanın içine ellememişsiniz hani tamir gördü desen nereden geldiği hakkında yorum yapmam çok zor ama hiç ellenmediğine göre ben rulmanlar konusunda ısrarcıyım, usta bakıp çözüm yolu sunduğunda hatta problemin kaynağını bulduğunuzda sonucu yazmanızı istiyorum :)
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Aleykum selam :)
ilk şikayetim soğukken kumda vites değişimşi hissi vardı ve yavaş yani şehiriçi kullanımda vites değişimi hamurda değişim hissi vardı. Seri kullanım ve uzun yolda gayet normaldi. Uğultuya gelecek olursak öncesinde hiç yoktu. Şanzızaman kapak contası çevresi çok eski kurumuş yağ kalıntıları vardı ve contayı değiştik. Aks keçesinde de keza öle kalıntı kurumuş yağ yalnız aks keçesini daha değişmedik usta kaçırırsa değişirim dedi temizledik ve bakacaz zaten içim rahat değil onu da değiştirecem demekki zamanında kaçırdı ve o seviyeye gelincede kaçırma olayı durdu. kapasite 1.9L çıkan yağ 1 litre civarında demiştim evet göz kararı keşke ölçseydim. vites değişimleri düzeldi fakat bu uğultu tamamen yağ değişim sonrası meydana geldi. Hani aracı başkasına versen ve kullansa bu uğultuyu anlamaz cinsinden yani ses az . Bakalım bi ustaya da kullandırtayım sonucu söylerim tekrar. Yatakları rulmandan mı oluşur? keçe dediğin aks keçesi değil galiba başka keçe mi?

yağ kapasitesi 1.9 litre geçiyor aracınızın. öncelikle yağ kaçağı olan kısımları onarın derim. bu sırada komple yeni yağ doldurmak tabi eskisini tamamen boşaltmak kaydıyla sağlıklı olucaktır. birde üzerine stp vb ünlü kendini kanıtlamış markaların şanzuman yağ katkılarından kullanın. ses iyice çoğalırsa eğer günün birinde o zaman şanzumanın içini yaptırma yada çıkmasını alma yoluna gidersiniz. hafif bir uğultu için bence uğraşmayın. kesenize emeğinize yazık derim..
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
yağ kapasitesi 1.9 litre geçiyor aracınızın. öncelikle yağ kaçağı olan kısımları onarın derim. bu sırada komple yeni yağ doldurmak tabi eskisini tamamen boşaltmak kaydıyla sağlıklı olucaktır. birde üzerine stp vb ünlü kendini kanıtlamış markaların şanzuman yağ katkılarından kullanın. ses iyice çoğalırsa eğer günün birinde o zaman şanzumanın içini yaptırma yada çıkmasını alma yoluna gidersiniz. hafif bir uğultu için bence uğraşmayın. kesenize emeğinize yazık derim..
Cevap için teşekkür ederim.
Eğer şanzıman keçeler conta kapak v.s. hasar görmeyip şanzıman yağı tamamen boşalmadıysa , Şanzıman yağı çamurlaşıp özelleğini yitirmediyse, vites değişimi, ses vb anormal durum olmadıysa kesinlikle şanzıman yağı değişmemeli ben değştim bu sorun başıma çıktı . Parçacım öncesinde beni uyarmamıştı değişme diyecektim diyor unuttum felan diyor. Castrol normal kullanımda 500000km değişmenize gerek yok diyor (kendi ürünü için). Bu dediklerim manuel şanzıman içindir. Sanayide ustalar tamir sonrası yağı boşaltıp tekrardan o yağla dolduruyorlarmış bende 2 litrelik yağdan kaçınıyolar diye düşünüyordum fakat gerçek olan şanzıman ilk şanzıman yağına bıraktığı talaşlardan sonra vizkositesi değişiyor ve dişliler o yağa göre alışıyor. Mesele iki diş arasındaki boşluktan ileri geliyor.Benim manuel şanzımanda yağ boşaltma tapası yok ki çoğu belki opellerin hepsi öyledir.
Bu meseleyi ben tecrübe ettim gene de tercih kullanıcılara kalmış bişeydir.
saygılar.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Cevap için teşekkür ederim.
Eğer şanzıman keçeler conta kapak v.s. hasar görmeyip şanzıman yağı tamamen boşalmadıysa , Şanzıman yağı çamurlaşıp özelleğini yitirmediyse, vites değişimi, ses vb anormal durum olmadıysa kesinlikle şanzıman yağı değişmemeli ben değştim bu sorun başıma çıktı . Parçacım öncesinde beni uyarmamıştı değişme diyecektim diyor unuttum felan diyor. Castrol normal kullanımda 500000km değişmenize gerek yok diyor (kendi ürünü için). Bu dediklerim manuel şanzıman içindir. Sanayide ustalar tamir sonrası yağı boşaltıp tekrardan o yağla dolduruyorlarmış bende 2 litrelik yağdan kaçınıyolar diye düşünüyordum fakat gerçek olan şanzıman ilk şanzıman yağına bıraktığı talaşlardan sonra vizkositesi değişiyor ve dişliler o yağa göre alışıyor. Mesele iki diş arasındaki boşluktan ileri geliyor.Benim manuel şanzımanda yağ boşaltma tapası yok ki çoğu belki opellerin hepsi öyledir.
Bu meseleyi ben tecrübe ettim gene de tercih kullanıcılara kalmış bişeydir.
saygılar.

haklı olduğunuz noktalar var fakat ben belirli periyotlarda araçlardaki sıvıların değişmesinden yanayım. tabi sizin burda aracınızın yaşı ve bugüne kadar belkide hiç değişmemiş şanzuman yağınızı göz önüne alırsak dediklerinizde haklısınız. bazen denir ya arı kovanına çomak sokma kurcalama bırak böyle sorunsuzken devam etsin diye. eski araçlardada aynen aslında böyle fakat bir kez değiştirdiniz yağı artık. bundan sonrasında katkı vb çözüm yollarına başvurun derim.
kendi aracımda 40-50 bin km civarında bir değiştiriyorum şanzuman yağını. bundaki amacımda 6 ileri şanzumanların rulman problemi çıkarması. ingilteredekilerin bu rulmanlardan çok çekmiş olmaları sebebiyle tavsiye ettikleri sık sık yağ değişimi...
 
Üst