şanzuman yağı

orcinus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2007
Mesajlar
893
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
alın ben size konuyu iyice uçuruyum. piyasadaki opel sahiplerinin çoğu opelin manuel şanzumana 10 numaraya denk gelen atf koyduğunu, hatta bu acayip olayı yıllardır yaptığını iddia ediyor. servis ise "onlar çok biliyor" diyip numara bile olmadığını, gm ambalajda geldiğini, sorun olmadığını söylüyor. bir muammadır gidiyor yani. bu opellerdeki geri vitese zor geçişi bile buna bağlayanlar var.
 

astra_njoy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2007
Mesajlar
479
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Manüel vites araçlarda baskı balata değişeceği zaman şanzuman yağınıda değiştirirsiniz. Periyodik bakımlarda değiştirmenin gereği yok.
 

KAAN ARSLANLI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2007
Mesajlar
253
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
burdaki gereklilik yağda herhangi bir eksiklik olması durumudur. Avrupalılar bizlere yağı sokağa mı döküyorsunuz diye soruyorlar. Kaldıki şanzuman yağı çalıştıkca yani yoruldukca özellik kazanan bir yağdır.

Bu topiği açan arkadaş da işte bu "gerekliliği" soruyor yani "hangi durumda gerek yok", "hangi durumda gerek var". tabiattaki herşeyin bir ömrü olup, diğerleri gibi şanzıman yağlarının da bir ömrü vardır. Gelişen teknoloji bunların kullanım sürelerini uzatmaktadır. Kaldı ki asgari 10-15 bin km de değişmesi gereken motor yağlarını gereksiz yere 7500 km de değiştiriyor pekçok kimse.. Aynı tutum (yani vakti geldiğinde şanzıman yağını değiştirme alışkanlığı / tabiiki her periyodik bakımda değil) şanzıman yağı konusunda yok nedense.. O yüzden değişmeli diye düşünüyorum. Bu pahalı ve de çok zahmetli olmayan iş, vites kutusunun ömrünü uzatacaktır.
Ayrıca ot. şanzımanda hararetin 120-130 dereceye çıktığını belirtmişsin doğru.. Bu nedenle farklı karakteristiğe sahip bir sıvı konuyor. Yoksa düz viteste bu ısı 50-60 dereceyi geçmiyor diye yağın bozulmadığı söylenemez.
Selamlarımla..
 

gullu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2006
Mesajlar
65
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Şanzıman yağıda değişir. Hava ile temas eden tüm yağlar okside olur.
şanzımanında havalandırması vardır ve dolayısı ile yağ özelliğini yitirir.

opel manuel şanzımanlarında karter bulunur. yağ değişirken bu karterin contasınında değişmesi gerekir.

Karterin vidalarıda aynı silindir kapağı gibi ters sıra sıkılır ve torklanır.
Yanlış hatırlamıyorsam M6 vida vardı. sıkma başlangıç tork değeri Vectra B de motora karşıdan bakarken sağ amortisör kulesinde plastik bir parçada yazıyor(şaseler var altında)


Yapacağınız en büyük hata opel manuel şanzımanlarına ATF yağ koymaktır.

bu geyik neden kaynaklanıyor bilmiyorum ama akıl karı değil. bu hatayı sakın yapmayın.

ATF yağ otomatik şanzıman yağıdır, Motor yağı inceliğindedir. koruma filmi oluşturmaz.

aklı selim insan motor yağı inceliğinde yağ şanzımanda ne arar demeli.

Opel Manuel şanzımanlarında kullanılması gereken yağ

"SAE EP80" dir.

ancak araç önden çekiş olduğu ve diferansiyel sistemide şanzıman içinde bulunduğundan hypoid katkılı yağ da kullanabilirsiniz.
-----------------------------------

Ek bilgi olarak şunu aklınızda bulundurun ;

yan tarafta mıknatıs tapa vardır seviye ölçümü için.
burdan yağ geldiğinde sistem dolmuş demektir. (yaklaşık 1,9 - 2 litre)

fazla yağ doldurmak sistemin iç basıncını arttırır. kaçaklara sebep olabilir.
retarder benzeri etki yaparak performansı düşürür.


Opel manuel şanzımanları yağlamasını diferansyelin dönüşü ile sağlar.
diferansiyel döndükçe birbirine temas eden her dişliden yağ sistemi dolaşır tüm dişliler oluşan çalkantıdan yağ banyosu yapar.


şimdi diferansiyelin döndüğü durumlar aracın ön tekerleklerinin hareket ettiği tüm durumlardır.

Öyleyse çok net bir şekilde şanzıman araç dururken yağlama yapmıyor diyebiliriz.

bu bilgiyi şu durumlarda yararlıdır ;

aracınız uzun süre yattıysa ilk çalıştırmada hareket etmeden debriyajı bırakıp boşta beklemeyin, çünkü yağ filmi oluşmamış ise bu bekleme anında motor rölanti hızında prizdirekt üzerinden şanzımanı çevirir.

bir diğer husus ise trafik ışıklarında rölantide boş viteste beklemek.

bu durumdada şanzıman döner ama yağlanmaz.*

onun için debriyaj pedalına basılı beklerseniz daha faydalıdır.



kimi arkadaşlar hemen debriyaj rulmanı diyeceklerdir:D
kendilerini tebrik ediyor başarılarının devamını diliyorum :p



*5. vitesi örten yan kapakta eser miktar yağ kalarak 5. vitesi yağlayabilir.



ahmet arkadaşa tamamen katılıyorum ayrıca yağ özelliği ile alakalı olmakla birlikte 60 bin. mil veya 5 yılda bir değiştirilmesi tavsiye edilir.
 

Seyf

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2006
Mesajlar
229
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
burdaki gereklilik yağda herhangi bir eksiklik olması durumudur. Avrupalılar bizlere yağı sokağa mı döküyorsunuz diye soruyorlar. Kaldıki şanzuman yağı çalıştıkca yani yoruldukca özellik kazanan bir yağdır.


Yani şanzıman yağı sadece eksilebilir, bozulmaz diyorsun öylemi. Yoruldukça özellik kazandığını da ilk defa senden duyuyorum. O zaman bu Avrupalılar niye "koklayın, yanık kokusu varsa km olarak ömrünü doldurmasa da değiştirin" diyor. Sen gel yağ değiştirme konusundaki bu hassasiyeti biz motor yağına kaydıralım. Zira yetkili-yetkisiz pekçok opel servisi kolay ve zahmetsiz para kazanma kapısı olduğu için motor yağlarını 7500 km de değiştirmeyi öneriyor. Opel de kullanılabilecek en ucuz yağ olan GM 10W/40 yağ (5 litresi 35 YTL) bile 10-15 bin km giderken, 7500 de değiştiren onlarca insan var. Bu yağ erken değiştirilirken şanzıman yağı nedense vakti geldiği halde değiştirilmez, böyle bi alışkanlık pek yok.
Selamlarımla..
 
Son düzenleme:

mbbilici

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eyl 2006
Mesajlar
178
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
valla ne olduğu belli değil anlaşılan. milletin kafası karışıyor. bu yüzden mi acaba hiç kimse bişey bilmiyor, herkes te çok şey biliyor.
 

KAAN ARSLANLI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2007
Mesajlar
253
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
üstadım, şanzuman yağının kullanıldıkça viskozitesi artar. (ATF hariç)
siz bunu ilk defa benden duyuyorsanız piyasada diğer ustalara ve yetkili servislere de sorunuz. veya sadece şanzuman işi yapan kişilerden bu soruya cevap arayınız.

aslında motor yağının 7500 km de bir değiştirilmesini bende tavsiye ediyorum, ülkemizdeki yakıt kalitesi ve trafik durumu dikkate alındığında motor yağının ne kadar çabuk kirlendiği ortaya çıkıyor. ama sürekli düşük devirde şehirdışına yakın bir trafikte seyahat ediyorsanız 7500 kmde yağ değiştirmek israf olur. ben kendi araçlarımda motor yağını her fırsatını bulduğumda (5000-10000 km arası) değiştiriyorum. ama ben sürekli araçlarımı sıkıştırarak kullanıyorum, bu kadar zorlamasam en az 20.000 km mobil1 yağıyla yol alırım :)

Kendi araçlarımın şanzuman yağına gelince dextron 3 kullanıyorum ve her 20.000 kmde yağlarını değiştiriyorum ( fakat araçlarım otomatik vites)




Yani şanzıman yağı sadece eksilebilir, bozulmaz diyorsun öylemi. Yoruldukça özellik kazandığını da ilk defa senden duyuyorum. O zaman bu avrupalılar niye "koklayın, yanık kokusu varsa km olarak ömrünü doldurmasa da değiştirin" diyor. Sen gel yağ değiştirme konusundaki bu hassasiyeti biz motor yağına kaydıralım. Zira yetkili-yetkisiz pekçok opel servisi kolay ve zahmetsiz para kazanma kapısı olduğu için motor yağlarını 7500 km de değiştirmeyi öneriyor. Opel de kullanılabilecek en ucuz yağ olan GM 10W/40 yağ (5 litresi 35 YTL) bile 10-15 bin km giderken, 7500 de değiştiren onlarca insan var. Bu yağ erken değiştirilirken şanzıman yağı nedense vakti geldiği halde değiştirilmez, böyle bi alışkanlık pek yok.
Selamlarımla..
 

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
burdaki gereklilik yağda herhangi bir eksiklik olması durumudur. Avrupalılar bizlere yağı sokağa mı döküyorsunuz diye soruyorlar. Kaldıki şanzuman yağı çalıştıkca yani yoruldukca özellik kazanan bir yağdır.
80 ve 90 numara ıcın geçerli bu dediklerin. şanzumanı toplarız yagını koyarız(80veya 90 numara) sabah sogukta ve normalde vıtes geçişleri hoş olmaz ancak bi kaç ay sonra düzelir. ancak çokta uzatmamak lazım arayı sonra yeni yag koyunca şanzuman bi garipleşiyor:)
 

KAAN ARSLANLI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2007
Mesajlar
253
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Aynı şeyden bahsediyoruz yani :)



80 ve 90 numara ıcın geçerli bu dediklerin. şanzumanı toplarız yagını koyarız(80veya 90 numara) sabah sogukta ve normalde vıtes geçişleri hoş olmaz ancak bi kaç ay sonra düzelir. ancak çokta uzatmamak lazım arayı sonra yeni yag koyunca şanzuman bi garipleşiyor:)
 

masoksian

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2007
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Opel vectraya nereden koyacagım otomatik vites sanzuman yagını nerden koyacagımı bulamadım
 
Üst