şanzuman yağı

Seyf

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2006
Mesajlar
229
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
Alıntı:
vay be. ben hiç değiştirmemiştim şimdiye kadar, servis zamanında ööle demişti....



Aslında söylediğin doğru, servisler böyle diyor. Çünkü, örneğin AF13-II (Astra G) otomatik şanzıman için üretici firma (Opel) polis otosu ve taksi gibi kondisyonlu kullanumlarda 60 bin km de bir değiştirilmesini gerekli görürken normal kullanım koşullarında gereksizdir diyor.
Fakat ben kendi tecrübemi aktaracak olursam durum hiç de böyle değil. Normal kullanım koşullarında (ki buna bir standart getirmek çok zordur ve o nedenle "gereksizdir" denmemeliydi) kullanılan aracımın 110 bin km de ot. şanzıman yağını boşalttığımızda çıkan yağın fevkalade kötü olduğunu gördüm. Nitekim değişim sonrası vites geçişleri çok rahatladı. Ayrıca çok pahalı da değil (orijinal GM ot. şanz. yağı 4 litresi 70 YTL, kendiniz alırsanız), çıkarması muhtemel masraflar göz önüne alındığında.
Selamlarımla..
 

astracı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
1,175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
bende hiç değiştirmedim şanzuman yağını.araç 110 bin km de.arkadaşların söylediklerine bakılırsa değiştirmek iyi olacak.
 

KAAN ARSLANLI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2007
Mesajlar
253
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
hiç değişiklik yapmadan yüzbinlerce km yapan araçlarda(manuel şanzuman) şanzuman yağını değiştirdiğiniz bazı seslere hazırlıklı olun.

Gerekmediği müddetçe manuel şanzumanda yağ değişimine gerek yok, durduk yerde masraf yapmaya gerek yok..

Otomatik şanzumanlı araçlarda sık yağ değişme nedeni otomatik şanzumanın çok fazla ısınması (120-130 derecelere kadar)

manuel şanzuman da bu değer 50-60 derece


Alıntı:
vay be. ben hiç değiştirmemiştim şimdiye kadar, servis zamanında ööle demişti....



Aslında söylediğin doğru, servisler böyle diyor. Çünkü, örneğin AF13-II (Astra G) otomatik şanzıman için üretici firma (Opel) polis otosu ve taksi gibi kondisyonlu kullanumlarda 60 bin km de bir değiştirilmesini gerekli görürken normal kullanım koşullarında gereksizdir diyor.
Fakat ben kendi tecrübemi aktaracak olursam durum hiç de böyle değil. Normal kullanım koşullarında (ki buna bir standart getirmek çok zordur ve o nedenle "gereksizdir" denmemeliydi) kullanılan aracımın 110 bin km de ot. şanzıman yağını boşalttığımızda çıkan yağın fevkalade kötü olduğunu gördüm. Nitekim değişim sonrası vites geçişleri çok rahatladı. Ayrıca çok pahalı da değil (orijinal GM ot. şanz. yağı 4 litresi 70 YTL, kendiniz alırsanız), çıkarması muhtemel masraflar göz önüne alındığında.
Selamlarımla..
 

bekirs

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
531
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu konuyu ben şanzuman yağını belli periyotlarda değiştirip değiştirmemek konusunda kararsız kaldığım için açmıştım.

ama anlaşılan o ki ben değil konu kararsızmış:eek: hala bir sonuca varamadık..:)
 

KAAN ARSLANLI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2007
Mesajlar
253
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
gerek yoksa değiştirmemek lazım :)

bu konuyu ben şanzuman yağını belli periyotlarda değiştirip değiştirmemek konusunda kararsız kaldığım için açmıştım.

ama anlaşılan o ki ben değil konu kararsızmış:eek: hala bir sonuca varamadık..:)
 

AhmetH

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
676
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Şanzıman yağıda değişir. Hava ile temas eden tüm yağlar okside olur.
şanzımanında havalandırması vardır ve dolayısı ile yağ özelliğini yitirir.

opel manuel şanzımanlarında karter bulunur. yağ değişirken bu karterin contasınında değişmesi gerekir.

Karterin vidalarıda aynı silindir kapağı gibi ters sıra sıkılır ve torklanır.
Yanlış hatırlamıyorsam M6 vida vardı. sıkma başlangıç tork değeri Vectra B de motora karşıdan bakarken sağ amortisör kulesinde plastik bir parçada yazıyor(şaseler var altında)


Yapacağınız en büyük hata opel manuel şanzımanlarına ATF yağ koymaktır.

bu geyik neden kaynaklanıyor bilmiyorum ama akıl karı değil. bu hatayı sakın yapmayın.

ATF yağ otomatik şanzıman yağıdır, Motor yağı inceliğindedir. koruma filmi oluşturmaz.

aklı selim insan motor yağı inceliğinde yağ şanzımanda ne arar demeli.

Opel Manuel şanzımanlarında kullanılması gereken yağ

"SAE EP80" dir.

ancak araç önden çekiş olduğu ve diferansiyel sistemide şanzıman içinde bulunduğundan hypoid katkılı yağ da kullanabilirsiniz.
-----------------------------------

Ek bilgi olarak şunu aklınızda bulundurun ;

yan tarafta mıknatıs tapa vardır seviye ölçümü için.
burdan yağ geldiğinde sistem dolmuş demektir. (yaklaşık 1,9 - 2 litre)

fazla yağ doldurmak sistemin iç basıncını arttırır. kaçaklara sebep olabilir.
retarder benzeri etki yaparak performansı düşürür.


Opel manuel şanzımanları yağlamasını diferansyelin dönüşü ile sağlar.
diferansiyel döndükçe birbirine temas eden her dişliden yağ sistemi dolaşır tüm dişliler oluşan çalkantıdan yağ banyosu yapar.


şimdi diferansiyelin döndüğü durumlar aracın ön tekerleklerinin hareket ettiği tüm durumlardır.

Öyleyse çok net bir şekilde şanzıman araç dururken yağlama yapmıyor diyebiliriz.

bu bilgiyi şu durumlarda yararlıdır ;

aracınız uzun süre yattıysa ilk çalıştırmada hareket etmeden debriyajı bırakıp boşta beklemeyin, çünkü yağ filmi oluşmamış ise bu bekleme anında motor rölanti hızında prizdirekt üzerinden şanzımanı çevirir.

bir diğer husus ise trafik ışıklarında rölantide boş viteste beklemek.

bu durumdada şanzıman döner ama yağlanmaz.*

onun için debriyaj pedalına basılı beklerseniz daha faydalıdır.



kimi arkadaşlar hemen debriyaj rulmanı diyeceklerdir:D
kendilerini tebrik ediyor başarılarının devamını diliyorum :p



*5. vitesi örten yan kapakta eser miktar yağ kalarak 5. vitesi yağlayabilir.
 

bekirs

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
531
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
AhmetH verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, fakat yağın ne kadar sürede değişmesi gerektiği hakkında bir bilgi vermemişsiniz. bunu da belirtirseniz sevinirim..
 

AhmetH

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
676
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
kullanım tarzınıza, aracın bulunduğu iklime vb etkenlere bağlı olmakla birlikte en az 60.000 gitmesi gerekir diye düşünüyorum.


yıl olarak ise 4 yada 5 diyebilirim. ama ben bunların ikisinede bağlı kalmam. vitesi hissederim.

açık söyliyeyim ATF yağ koydum deneyerek en büyük geyik olduğunu gördüm. SAE EP80 koydum şu an..
bundanda istediğim verimi alamazsam yurt dışından yağ getirteceğim.


masrafı 30 35 ytl dir.
 

Seyf

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2006
Mesajlar
229
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
gerek yoksa değiştirmemek lazım :)



Bu topiği açan arkadaş da işte bu "gerekliliği" soruyor yani "hangi durumda gerek yok", "hangi durumda gerek var". tabiattaki herşeyin bir ömrü olup, diğerleri gibi şanzıman yağlarının da bir ömrü vardır. Gelişen teknoloji bunların kullanım sürelerini uzatmaktadır. Kaldı ki asgari 10-15 bin km de değişmesi gereken motor yağlarını gereksiz yere 7500 km de değiştiriyor pekçok kimse.. Aynı tutum (yani vakti geldiğinde şanzıman yağını değiştirme alışkanlığı / tabiiki her periyodik bakımda değil) şanzıman yağı konusunda yok nedense.. O yüzden değişmeli diye düşünüyorum. Bu pahalı ve de çok zahmetli olmayan iş, vites kutusunun ömrünü uzatacaktır.
Ayrıca ot. şanzımanda hararetin 120-130 dereceye çıktığını belirtmişsin doğru.. Bu nedenle farklı karakteristiğe sahip bir sıvı konuyor. Yoksa düz viteste bu ısı 50-60 dereceyi geçmiyor diye yağın bozulmadığı söylenemez.
Selamlarımla..
 
Son düzenleme:
Üst