sağlıklı bir motorun bujisi ne renk olur?

torumer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
390
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sağlıklı bir motorun bujilerinin ne renk olması gerektiği ve motordaki hangi tip sorunlarda bujilerin nasıl görüneceği, bujilere bakarak nasıl yorum yapılması gerektiği hakkında bilgilerimizi buraya yazarsak iyi olur. herkese teşekkürler.
 

astracı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
1,175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
sanırım bujinin uç kısımları yani tırnakları kararmış ve kurum yapmışsa değişmesi lazım.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,519
Tepki puanı
251
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Buji tırnağının bulunduğu alanın gri renkte olması en idealidir. Tıpkı uzun yolda egzosun aldığı renk gibi. Şehir içi, kısa mesafeli kullanılan arabaların bujilerinin tırnakları siyah olabilir. Bu fazla önemli değildir yeterki bujiler yağlanmasın.
 

appi28

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
288
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Buji tırnağının bulunduğu alanın gri renkte olması en idealidir. Tıpkı uzun yolda egzosun aldığı renk gibi. Şehir içi, kısa mesafeli kullanılan arabaların bujilerinin tırnakları siyah olabilir. Bu fazla önemli değildir yeterki bujiler yağlanmasın.

Yaglanirsa ne olur acaba?
 

torumer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
390
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Buji tırnağının bulunduğu alanın gri renkte olması en idealidir. Tıpkı uzun yolda egzosun aldığı renk gibi. Şehir içi, kısa mesafeli kullanılan arabaların bujilerinin tırnakları siyah olabilir. Bu fazla önemli değildir yeterki bujiler yağlanmasın.

''tırnakların bulunduğu alan'' derken yani tırnakların üzeri mi?

bujiler yağlı ise, motor aşınmış demek midir?
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,519
Tepki puanı
251
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Yaglanirsa ne olur acaba?
Arabanın silindirlerinin komresyonu ölçülür. Büyük ihtimalle yağlanmış olan bujiye ait silindirin kompresyonu diğerlerinden daha düşük çıkar. Silindirler arasındaki kompresyon farkları birbirine yakınsa fazla önemsemeyim. Farklar birbirinden fazla farklı ise veya bütün silindirlerin kompresyonları düşükse motor sorun çıkarmaya başlamıştır. Motorda meydana gelen tahribata göre rektefe yapılması gerekir. En basit ve ucuz yolu segman atmaktır. Ama ben arabayı uzun süre kullanacağım iyi bir şey olsun diyorsanız segman attırmak yerine komple rektefe daha iyidir. ( Arabayı uzun süreli şehir içinde kısa mesafelerde kullanılıyorsanız tırnaklardaki kurumu yağlanma ile karıştırmayın )
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,519
Tepki puanı
251
Puanları
83
Siteyi ziyaret et

torumer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
390
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bujileri birer birer sırayla söküp baktım. hepsinde tırnakların üzeri sigara külü gibi gri renkteydi, hatta beyaza yakın. isli gibi olan kısımları ise tırnakların dibi yani kaynaklı oldukları yuvarlak kısımdı. bujilerin hepsinin pulunun olduğu yer ve dişler yağlı idi. bu yağlanmamnın nedeni şu olabilir mi?; motorda olması gerekenden 1 litre kadar fazla yağ vardı, zaaten bujilerin bu durumunu görünce, gidip 1 litre yağı boşalttırdım.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,519
Tepki puanı
251
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
bujileri birer birer sırayla söküp baktım. hepsinde tırnakların üzeri sigara külü gibi gri renkteydi, hatta beyaza yakın. isli gibi olan kısımları ise tırnakların dibi yani kaynaklı oldukları yuvarlak kısımdı. bujilerin hepsinin pulunun olduğu yer ve dişler yağlı idi. bu yağlanmamnın nedeni şu olabilir mi?; motorda olması gerekenden 1 litre kadar fazla yağ vardı, zaaten bujilerin bu durumunu görünce, gidip 1 litre yağı boşalttırdım.
:good: :good: :good:
 
Üst