PEUGEOT 206 2.0 Gti 3k aracın genel özellikleri

  • Konuyu başlatan cihanreis
  • Başlangıç tarihi
C

cihanreis

Bilgi Girilmemiş
Genel Bilgiler

Peugeot yaklaşık 4 yıl sonra 205'in devamı olarak düşünülen 206'yı tanıttı. İlk etapta 1.1 litre 60 HP, 1.4 litre 75 HP, l.6 litre 90 HP benzinli ve 1.9 litre 70 HP'lik dizel motorlu versiyonları ithal edildi. 106 ve 306 modellerinin arasındaki boşluğu dolduran 206'nın GTi versiyonuysa bu ay Avrupa'yla birlikte Türkiye'de de satışa sunuldu.

Karoser, iç mekan
206 GTi'ın diğer 206 versiyonlarından dış görünüşte çok farkı yok. 10 mm genişletilen ön tampon altı spoyler, gövde rengi kapı kolları ve siyah mineli dış aynalar GTi'a özgü. Bunun yanısıra farların camı diğer versiyonlardan daha parlak. Yuvarlak ön sis farları ve krom egzoz çıkışı XS versiyonundan alınmış. Küçük GTi yazıları sadece ön çamurluklarda yer bulmuş. GTi'ın iç mekanında koltuk, döşeme ve alüminyum aksesuar dikkat çekici. Alüminyum vites topuzu ve pedal seti sportifliği vurguluyor. Alüminyum bunların dışında havalandırma ızgaralarında, vites kolu düğmesinde ve kapı açma kollarında da kullanılmış. 206'nın 245 litrelik bagaj hacmi arka koltuklar yatırılarak 1130 litreye kadar genişletilebiliyor.
Motor, perfomans
Peugeot 206 GTi'da daha önce 406'da da kullanılan 2.0 litrelik motorun geliştirilmiş yeni bir versiyonu bulunuyor. EWlO J4 kodlu 1997 cc hacmindeki motor üstten çift egsantrikli, 16 supaplı ve çok noktadan enjeksiyonlu. 6000 d/d'de 137 HP güç üreten motorun maksimum torku 4100 d/d'de 190 Nm. Son de rece hızlı devirlenen motor düşük devirlerde de yeterli güç üretme ve devirlenebilme özelliğiyle dikkat çekiyor. 0'dan 100 km/s hıza 8.1 sn'de ulaşan 260 GTi, test koşullarında 100 km menzilde 9.7 litre yakıt tüketti. 50 litrelik deposuyla 515 km menzile sahip olan 206' nın tüketimi performansına göre makul. Ayrıca sakin kullanımlarda yakıt tüketimi daha aşağılara indirilebilir.
Yürüyen aksam, kullanım
Peugeot 206 GTi'da diğer 206'lar gibi önde MacPherson, arkada torsiyon çubuklu bir sistem bulunuyor. Ancak Peugeot mühendisleri GTi'ın virajlarda daha iyi olması için amortisör ve helezonları değiştirmiş. Bunun yanısıra önde çapı 20 mm, arkada da 22 mm olan antiroll barlar kullanılmış. Lastikler de 185/55 R 15 ebatındakilerle değiştirilmiş. Virajlarda arkadan kayma eğilimi gösteren ve viraj içinde ayak gazdan çekildiğinde de arkasını bırakan 206 GTi kolay kontrol ediliyor. Doğru ve hassas çalışan direksiyon sisteminin bunda etkisi büyük. Deneyimsiz sürücüler için 206'nın arkadan kayması korkutucu olabilir; ancak tecrübeli sürücüler için 206'nın limitlerini zorlamak zevkli bir sürüş anlamına geliyor. Limitleri çok zorlanmadığı müddetçe 206 GTi virajlarda çizgisini kaybetmiyor. Çok sert olmayan süspansiyon sistemi yoldaki bozuklukları belli limitlere kadar absorbe edebiliyor. ABS ile desteklenen fren sistemi otomobili 100 km/s hızla giderken 40 metrede güvenli bir şekilde durduruyor


 

MadeN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2007
Mesajlar
6,208
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
ben de ben de

ama 207 sw gördüm çok hoşuma gitti, noluyor bana doktor??

yeni astra gelsin iyleşirsin :D 207 ye binsen ağlarsın bi araba bu kadar kötü olur:cool:
 

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
yok binmedim, tuttum kendimi,
arabama baktım logosuna sarıldım hemen kurtuldum o tuhaf histen :D

astranın da yenisi çıktıkça bizimki iyice dede oluyo yaw :rolleyes:
 

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
geçen sene by-pass geçirdi zaten :)
yaşlı maşlı ama taş gibi maşallah :):)
 
Üst