Opel Omega Teknik Bilgiler

OKANCAANNN

Başkan
34-İstanbul
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
888
Tepki puanı
1,398
Puanları
93
Siteyi ziyaret et
Merhabalar,

Öncelikle forumda @SahinUcar8186 başlattığı furyaya, benim ve benim gibi bu araçla ilgili bilinmeyeleri yazıya dökerek Omega konusunda da bilgi sahibi olmak ve bilgilendirmek istedim.
Açıkcası ilgili yazıları okuduktan sonra inanılmaz bir motora ve beygire sahip bu araç gerçekten denemek istedim. Çünkü üretim yıllarına göre üretilen motorlar inanılmaz.

Teknik özellikler Opel Omega B 2.5i V6 (170 bg) Automatic 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999

Genel bilgi

Marka Opel
Model Omega
Nesil Omega B
Modifikasyonu (Motor) 2.5i V6 (170 bg) Automatic
Üretim başlangıç yılı 1994 yıl
Son üretim yılı 1999 yıl
Güç ünitesi mimarisi İçten yanmalı motor
Gövde tipi Sedan
Koltuk 5
Kapı 4

Performans

Yakıt Tipi Benzin
Hızlanma 0 - 100 km/saat 10.5 saniye
Hızlanma 0 - 62 mph 10.5 saniye
Hızlanma 0 - 60 mph (Auto-Data.net tarafından hesaplanır) 10 saniye
Maksimum sürat 223 km/saat
138.57 mph
Ağırlık/güç oranı 9.4 Kg/bg

Motor
Güç 170 bg @ 5800 dev/dak
Litre başına güç 68.1 bg/Lt
Tork 226 Nm @ 3200 dev/dak
166.69 lb.-ft. @ 3200 dev/dak
Motor pozisyonu Ön, boyuna
Motor hacmi 2498 cm3
152.44 cu. in.
Silindir Adedi 6
Silindir pozisyonu V motor
Silindir çapı 81.6 mm
3.21 in.
Silindir içi vuruş 79.6 mm
3.13 in.
Sıkıştırma oranı 10.8
Silindir başına düşen valf 4
Yakıt Sistemi Çok noktalı enjeksiyon
Valf yapısı DOHC


omega22d21f8abd1750c8.png




Üretim Yıllarına göre Üretilen Motorlar;
1994 Omega B
3.0i V6 (211 bg) Automatic
3.0i V6 (211 bg)
2.5i V6 (170 bg) Automatic
2.5i V6 (170 bg)
2.5 V6 TDI (150 bg) Automatic
2.5 TD (131 bg) Automatic
2.5 TD (131 bg)
2.0i 16V (136 bg) Automatic
2.0i 16V (136 bg)
2.0i (116 bg) Automatic
2.0i (115 bg)
2.0 DTI 16V (101 bg)

Omega adının ve Opel’in E Segmenti geleneğinin nereden geldiğini gördükten sonra gelelim başlığımızın esas konusuna;

1.Jenerasyon Omega (A) modelinin üretiminin 1993 yılında bitmesinin hemen ardından Opel, 1994 yılında 2.jenerasyon Omega (B) modelini tanıttı. Yeni model yerine geçtiği A kasanın aksine çok daha modern bir tasarıma sahipti ve köşeli hatlar yerini yuvarlak hatlara bırakmıştı. Bu arada GM’in 1990 yılında Chicago Otomobil Fuarı’nda tanıttığı Cadillac Aurora konsepti ile de büyük benzerliklere sahipti.


Screenshot_4112d9ea6747794ae.png



Kendisi ile aynı jenerasyonda yer alan premium modeller BMW E39 5 Serisi, Mercedes W210 E Serisi ve Audi C4 A6 modellerinden çok daha sportif ve modern hatlara sahip olan Omega için, bulunduğu dönemden önde bir tasarım anlayışına sahip olduğu söylenebilirdi. Aracın iç tasarımı ise yerine geldiği modelin genel yapısına sahip gibi görünse de yaşanan değişim devrim niteliğindeydi ve iki model arasındaki jenerasyon farkı 1 değil 2-3 düzey daha fazlaydı. 80’li yılların sürgülü havalandırma kumandaları gitmiş yerine yuvarlak kumandalar gelmişti ve ayrıca dijital klima da opsiyon listesinde bulunuyordu. Ayrıca 1990’lı yılların Opel modellerinde kullanılmaya başlanan büyük dijital bilgi ekranı gösterge grubunun hemen yanında yerini almıştı. Kısacası dışıyla ve içiyle artık karşımızda bambaşka bir Opel Omega modeli vardı.


Screenshot_5639cca3f9de956e3.png


Modelde kullanılan motorların büyük bir kısmı ise yeniydi ve düşük yakıt tüketimi değerleriyle öne çıkıyordu. Markanın aynı dönem satılan diğer modelleri Vectra ve Astra’nın üst seçeneklerinde kullanılan 2.0lt sıralı 4 silindir üstten çift eksantrikli (DOHC-16V) atmosferik-benzin 136ps Ecotec motorun yanı sıra bir önceki Vectra ve Astra modellerinde kullanılmış olan 2.0lt üstten tek eksantrikli (SOHC) motor da modelin tanıtıldığı ilk zamanlarda giriş seçeneği olarak sunuluyordu.

Opel’in unutulmazı; Vectra A

Bu motorların dışında dikkat çeken motorlar ise şüphesiz 170ps güç üreten 2.5lt V6 silindir (DOHC 24V) atmosferik benzin ve aynı motorun 211ps güç üreten 3.0lt versiyonuydu. Ayrıca araç ilk üretilmeye başlandığında 132ps güç üreten 2.5lt sıralı 6 silindirli turbo-dizel motor da seçeneklerde bulunuyordu ve daha sonra 101ps gücünde 2.0lt sıralı 4 silindirli turbo-dizel motor da seçenekler arasına eklendi. Bu arada aşağıdaki resimlerde solda 2.5lt V6 ve sağda da 2.0lt I4 motor görülebilir ve dikkat edilirse motorlar dikine konumlandırılmış şekilde yer alıyor. Yani Omega modeli için Opel’in arkadan çekişli son modeli demek de mümkün görünüyor. Motorun ürettiği güç ise arka tekerleklere 5 ileri manuel veya 4 ileri otomatik şanzımanlar ile iletiliyordu.

motor08a86101cf73a0bc.png



1999 yılında ise Omega modeli kapsamlı bir makyaj operasyonu geçirdi ve ön-arka görünümü büyük değişikliklere uğradı. Önde far grubu aynı kalmasına rağmen tampon ve ön panjur bambaşka bir şekle büründü ve yeni ve daha büyük jant seçenekleri sunuldu. Arkada ise öne benzer olarak stop grubu tasarımı değişti, bagaj kapağı da daha köşeli bir şekilde değişime uğradı. Araç öncekine göre daha lüks ve modern bir görünüme sahip olsa da özgünlüğünden bir miktar kaybetmişti diye düşünüyoruz.



Screenshot_73140e492281f5245.png




(Gerekli yerlerden alıntı yapılmıştır.)
 

SahinUcar8186

Kayıtlı Kullanıcı
73-Şırnak
Katılım
24 Kas 2020
Mesajlar
547
Tepki puanı
381
Puanları
63
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Merhabalar,

Öncelikle forumda @SahinUcar8186 başlattığı furyaya, benim ve benim gibi bu araçla ilgili bilinmeyeleri yazıya dökerek Omega konusunda da bilgi sahibi olmak ve bilgilendirmek istedim.
Açıkcası ilgili yazıları okuduktan sonra inanılmaz bir motora ve beygire sahip bu araç gerçekten denemek istedim. Çünkü üretim yıllarına göre üretilen motorlar inanılmaz.

Teknik özellikler Opel Omega B 2.5i V6 (170 bg) Automatic 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999

Genel bilgi

Marka Opel
Model Omega
Nesil Omega B
Modifikasyonu (Motor) 2.5i V6 (170 bg) Automatic
Üretim başlangıç yılı 1994 yıl
Son üretim yılı 1999 yıl
Güç ünitesi mimarisi İçten yanmalı motor
Gövde tipi Sedan
Koltuk 5
Kapı 4

Performans
Yakıt Tipi Benzin
Hızlanma 0 - 100 km/saat 10.5 saniye
Hızlanma 0 - 62 mph 10.5 saniye
Hızlanma 0 - 60 mph (Auto-Data.net tarafından hesaplanır) 10 saniye
Maksimum sürat 223 km/saat
138.57 mph
Ağırlık/güç oranı 9.4 Kg/bg

Motor
Güç 170 bg @ 5800 dev/dak
Litre başına güç 68.1 bg/Lt
Tork 226 Nm @ 3200 dev/dak
166.69 lb.-ft. @ 3200 dev/dak
Motor pozisyonu Ön, boyuna
Motor hacmi 2498 cm3
152.44 cu. in.
Silindir Adedi 6
Silindir pozisyonu V motor
Silindir çapı 81.6 mm
3.21 in.
Silindir içi vuruş 79.6 mm
3.13 in.
Sıkıştırma oranı 10.8
Silindir başına düşen valf 4
Yakıt Sistemi Çok noktalı enjeksiyon
Valf yapısı DOHC


omega22d21f8abd1750c8.png




Üretim Yıllarına göre Üretilen Motorlar;
1994 Omega B
3.0i V6 (211 bg) Automatic
3.0i V6 (211 bg)
2.5i V6 (170 bg) Automatic
2.5i V6 (170 bg)
2.5 V6 TDI (150 bg) Automatic
2.5 TD (131 bg) Automatic
2.5 TD (131 bg)
2.0i 16V (136 bg) Automatic
2.0i 16V (136 bg)
2.0i (116 bg) Automatic
2.0i (115 bg)
2.0 DTI 16V (101 bg)

Omega adının ve Opel’in E Segmenti geleneğinin nereden geldiğini gördükten sonra gelelim başlığımızın esas konusuna;

1.Jenerasyon Omega (A) modelinin üretiminin 1993 yılında bitmesinin hemen ardından Opel, 1994 yılında 2.jenerasyon Omega (B) modelini tanıttı. Yeni model yerine geçtiği A kasanın aksine çok daha modern bir tasarıma sahipti ve köşeli hatlar yerini yuvarlak hatlara bırakmıştı. Bu arada GM’in 1990 yılında Chicago Otomobil Fuarı’nda tanıttığı Cadillac Aurora konsepti ile de büyük benzerliklere sahipti.


Screenshot_4112d9ea6747794ae.png



Kendisi ile aynı jenerasyonda yer alan premium modeller BMW E39 5 Serisi, Mercedes W210 E Serisi ve Audi C4 A6 modellerinden çok daha sportif ve modern hatlara sahip olan Omega için, bulunduğu dönemden önde bir tasarım anlayışına sahip olduğu söylenebilirdi. Aracın iç tasarımı ise yerine geldiği modelin genel yapısına sahip gibi görünse de yaşanan değişim devrim niteliğindeydi ve iki model arasındaki jenerasyon farkı 1 değil 2-3 düzey daha fazlaydı. 80’li yılların sürgülü havalandırma kumandaları gitmiş yerine yuvarlak kumandalar gelmişti ve ayrıca dijital klima da opsiyon listesinde bulunuyordu. Ayrıca 1990’lı yılların Opel modellerinde kullanılmaya başlanan büyük dijital bilgi ekranı gösterge grubunun hemen yanında yerini almıştı. Kısacası dışıyla ve içiyle artık karşımızda bambaşka bir Opel Omega modeli vardı.


Screenshot_5639cca3f9de956e3.png


Modelde kullanılan motorların büyük bir kısmı ise yeniydi ve düşük yakıt tüketimi değerleriyle öne çıkıyordu. Markanın aynı dönem satılan diğer modelleri Vectra ve Astra’nın üst seçeneklerinde kullanılan 2.0lt sıralı 4 silindir üstten çift eksantrikli (DOHC-16V) atmosferik-benzin 136ps Ecotec motorun yanı sıra bir önceki Vectra ve Astra modellerinde kullanılmış olan 2.0lt üstten tek eksantrikli (SOHC) motor da modelin tanıtıldığı ilk zamanlarda giriş seçeneği olarak sunuluyordu.

Opel’in unutulmazı; Vectra A

Bu motorların dışında dikkat çeken motorlar ise şüphesiz 170ps güç üreten 2.5lt V6 silindir (DOHC 24V) atmosferik benzin ve aynı motorun 211ps güç üreten 3.0lt versiyonuydu. Ayrıca araç ilk üretilmeye başlandığında 132ps güç üreten 2.5lt sıralı 6 silindirli turbo-dizel motor da seçeneklerde bulunuyordu ve daha sonra 101ps gücünde 2.0lt sıralı 4 silindirli turbo-dizel motor da seçenekler arasına eklendi. Bu arada aşağıdaki resimlerde solda 2.5lt V6 ve sağda da 2.0lt I4 motor görülebilir ve dikkat edilirse motorlar dikine konumlandırılmış şekilde yer alıyor. Yani Omega modeli için Opel’in arkadan çekişli son modeli demek de mümkün görünüyor. Motorun ürettiği güç ise arka tekerleklere 5 ileri manuel veya 4 ileri otomatik şanzımanlar ile iletiliyordu.

motor08a86101cf73a0bc.png



1999 yılında ise Omega modeli kapsamlı bir makyaj operasyonu geçirdi ve ön-arka görünümü büyük değişikliklere uğradı. Önde far grubu aynı kalmasına rağmen tampon ve ön panjur bambaşka bir şekle büründü ve yeni ve daha büyük jant seçenekleri sunuldu. Arkada ise öne benzer olarak stop grubu tasarımı değişti, bagaj kapağı da daha köşeli bir şekilde değişime uğradı. Araç öncekine göre daha lüks ve modern bir görünüme sahip olsa da özgünlüğünden bir miktar kaybetmişti diye düşünüyoruz.



Screenshot_73140e492281f5245.png




(Gerekli yerlerden alıntı yapılmıştır.)
Elinize sağlık mıthiş bir paylaşım 😊
 

OKANCAANNN

Başkan
34-İstanbul
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
888
Tepki puanı
1,398
Puanları
93
Siteyi ziyaret et
Elinize sağlık mıthiş bir paylaşım 😊
Ne demek hocam, bugün okuduğum da bende ne kadar güçlü bir araca sahip olduğunuzu düşündüm. Gerçekten bazı konularda tuning vs. yazıyordunuz, ben içimden uğraşılmaz diyordum. Ama bence bu arabaya değermiş onu anladım.
Biraz maddiyat ve birazda sabır lazım sanırım.
 

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,906
Tepki puanı
1,024
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Kıymeti pek bilinmeyen araçlardan maalesef... Yakıtı biraz daha uygun olsa düşünmeden eli yüzü temiz bir Omega alıp uzun yıllar bineceğim ama büyük motorlu araca binince ortaya çıkan yakıt olayının acısını L200 aracımda çektikten sonra hep temkinli yaklaşıyorum :D
 

SahinUcar8186

Kayıtlı Kullanıcı
73-Şırnak
Katılım
24 Kas 2020
Mesajlar
547
Tepki puanı
381
Puanları
63
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Kıymeti pek bilinmeyen araçlardan maalesef... Yakıtı biraz daha uygun olsa düşünmeden eli yüzü temiz bir Omega alıp uzun yıllar bineceğim ama büyük motorlu araca binince ortaya çıkan yakıt olayının acısını L200 aracımda çektikten sonra hep temkinli yaklaşıyorum :D
Şahsi fikrim isterse km de 2 TL yaksın biniyorum verdiği konfor, güç aklınızı başınızdan almaya yetiyor ve buna cidden inanın şu an kış ortamında 1.5 TL yakıyor ama hiç gözümde değil bide şu 4000 devir altında teklemese tadından yenmeyecek.
 

OKANCAANNN

Başkan
34-İstanbul
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
888
Tepki puanı
1,398
Puanları
93
Siteyi ziyaret et
Şahsi fikrim isterse km de 2 TL yaksın biniyorum verdiği konfor, güç aklınızı başınızdan almaya yetiyor ve buna cidden inanın şu an kış ortamında 1.5 TL yakıyor ama hiç gözümde değil bide şu 4000 devir altında teklemese tadından yenmeyecek.
Önemli olan da bu bence aldığınız keyif Allah kaza bela vermesin 🙏
 
  • Beğen
Tepkiler: SahinUcar8186

SahinUcar8186

Kayıtlı Kullanıcı
73-Şırnak
Katılım
24 Kas 2020
Mesajlar
547
Tepki puanı
381
Puanları
63
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Önemli olan da bu bence aldığınız keyif Allah kaza bela vermesin 🙏
Çok teşekkür ederim Okan ALLAH razı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: OKANCAANNN

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,906
Tepki puanı
1,024
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Şahsi fikrim isterse km de 2 TL yaksın biniyorum verdiği konfor, güç aklınızı başınızdan almaya yetiyor ve buna cidden inanın şu an kış ortamında 1.5 TL yakıyor ama hiç gözümde değil bide şu 4000 devir altında teklemese tadından yenmeyecek.
Tamamen tercih meselesi çok güzel araç güle güle kullanın... Teklemesi buji ve bobin değiştirmenize rağmen düzelmedi mi Şahin Bey :(
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,467
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Omega 25 senenin eskitemediği çağının ötesinde bir tasarıma sahip nadir araçlardan biridir. Omega candır... Üretiminin bittiğine üzüldüğüm bir kaç araçtan biridir. Insignia benim gözümde bir omega olamamıştır.

Her ne kadar cadillac olunca tipi kaymış ta olsa o aynı zamanda bir cadillac'tır.

 

OKANCAANNN

Başkan
34-İstanbul
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
888
Tepki puanı
1,398
Puanları
93
Siteyi ziyaret et
Ben ilk araştırdığımda içindeki motoru görünce gerçekten bu işin keyif aracı olduğu konusuna vardım. Çünkü o bildiğimiz Mercedes- Bmw lere kafa tutan bir motoru var hele o yaşına rağmen. Sevdim bu aracı.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Üst