oynatmaya az kaldı..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan srknnone
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

srknnone

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Haz 2007
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Merhaba opel-arızası sevenler...
Benim 2001 model Asta 1.6 16 vallf comfort aracım var.. 1,5 senedir sorunsuz giderken 2 hafta önce başlayan arıza sonucu servis(ler) usta(lar) arası mekik dokur oldum..
Önce sorunu anlatayım; İlk olarak araç 90-100 km geçince sarsıntı yapmaya (gaz yememe durumu gibi) başladı, sonra yavaşlayıp durunca trafikte, boşa atınca İSTOP etmeye başladı (ilk yaptığında tam viraj alıyordum ne yapacağımıda bilemedim az kaldı kaza yapıyordumki ucuz atlattım onuda) vitesteyken bi sorun yok, gaz verdikçe gidiyor amma yavaşlamıycan.. Gittik ustaya elektrik bobini dedi (serviste aynısını dedi) değiştik, sarsıntı kesildi ama istop etme huyu kesilmedi..!
Daha sonra her şeyi temizlendi, (hava, benzin, yağ filtreleri değişti) rolanti motoru temizlendi, hatta EGR valfi değişti ama o istop etme sorunu hala devam ediyor.. bu durum motorda güç düşüklüğü, çekişte düşüklük, fazla benzin yakma gibi ekstra dertler açıyor bana.. EGR değişince motor biraz topladı gibi kendini ama istop etme devam hala.. Arıza lamnası yanmıyor, bilgisayarda arıza kodu göstermiyor. :confused:
Ne olur buna benzer sorunu olupta çözen, veya aklına başka bişi gelen lütfen yazsın..:cry:
 
emme monıfoltu hava alıyor olabılır. çekiş durumu nasıl?
 
Ustalar daha iyi bilir ama benimde başımda vardı bu dertler tabii bir kısmıda LPG sisteminden kaynaklanıyordu.
Çok şey yaptırdım ama son yaptırdığım şeyleri anlatayım çünkü onlar sorunumu 3 gündür test edebildiğim kadarıyla bitirdi.
Gittim iyi bir LPG ustasına ayarlara baktı felaket yapayım derken ateşleme sisteminde sorunlar tespit edildi.
1-Bujiler
2-Buji Kabloları
3-Ateşleme Bobini
değişti. Rölanti ayarlayıcı temizlendi. (Rölanti düzen tutmazsa değişecek) LPG'de de ince güzel bir ayar yapıldı. (LPG'ye geçme süresi,enjektör zamanlamaları,Basınçlar vb...)
Sonuç iyi. Stop etme,Gaz yememe ve rölanti düzensizliği sorunlarından kurtuldum.
Forumdaki bu sorunlarla ilgili çok başlığı okudum, o yüzden tek çözüm benim yaptıklarımda olmayabilir ama bunlarda aklında bulunsun diye belirttim.
Umarım kısa zamanda halledersin.
 
rölanti ayarlayıcısı temizlendi demişsin ancak sanıyorum ki değişmesi gerekebilir
 
gaz kelebek boğazı temizlenip tech 2 cihazı ile tekrar kurulması gerekiyor böylece sorun ortadan kalkacak daha cumartesi aynı sorundan araç geldi bu işlemi yapıyorum ve sorun çözülüyorr.
 
gaz kelebek noğazıda temizlendi oda yapıldı! ama her zaman olmasada yine yapıyor! emme manifoldunda bir sorun yok ama çekişte kalkışta biraz yavaş.. Benim kendi şahsi yorumum şuna vardı artık; Ya bu araba 100 km hızı geçince çok fazla hava girişinden motor benzin-hava karışımını ayarlayamayıp fazla havadan motoru istop ettiriyor yada boşa atmaya karşı bi güvenlik önlemi sanırım..:(
Birde merakım şu arkadaşlar araba giderken boşa atınca veya vites geçirme arası uzayınca istop ediyor bunu biliyorum artık, lakin giderken tekrardan vurdurup çalıştırmak ne kadar doğru? genelde yapmamaya çalışıyorum ama bazen farkına varmadan olduğuda oldu.. bi zararı olurmu' beyne zarar verirmiyiz?
 
Bujilerinin sağlam olduğundan emin misin?
 
Bence sensörlerden biri sorun çıkarıyordur..

yapılacak ne varsa yapmışsınız.

Tech2 de tam bozulmadığı için arıza göstermeyen(yanlışsam uyarın) ama görevini yerine getiremeyen bir sensör olabilir.

MAF sensörü yada oksijen sondası olabilr gibime geliyor.

birde şunu söylemek isterim akünüzün kutup başını çıkarıp 1-2 saat bekleyebilirsiniz..

böylece ecu resetlenmiş olur.. belki faydası olur
 
kelebek bogazın ince bir hava alma deliği vardır iyice temizlendiğinden eminmisin tıkalı olabilir.
Ayrıca kelebek bogazı saglam olan stop etme sorunu olmayan bir astra'nın kelebek boğazını deneme şansın olursa daha iyi olur
rölanti ayarlayıcısı kelebek bogazına entegre oldugu için ayrıca deneyemezsiniz ayrıca Tansu Gürlerin de dediği gibi dogru bir şekilde kurulması gerekiyor
 
evet bendimde başıma bir kere geldi ama daha sonra yapmadı.istanbul dönüşü otobanda yokuş aşşağı boşa atmıştım 8-10 km falan gittim araba biranda istop etti ve ben kontağı tekrar çevirip devam ettim ama birdaha uzun süre arabayı boşa atmıyorum.senin sorununda hava karışımı ile ilgili diye düşünüyorum ama tansu arkadaşımızı dinle bence o daha ii bilir bu işleri.
 
Geri
Üst