Otomatik vites sevenler derneği

cagri1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
2,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.insigniateam.com
dostum tüm yazılarını okudum, ben omega üzerine yoğunlaştığımdan ve elektronik yönetimli yani beyinli şanzımanları yeni anlamaya başladığımdan tam şudur demem özellikle görmeden imkansız ama ipuçlarına gelirsek
auto gearbox yazısı 2 şekilde yanar birisi pozisyonmetre denilen seçici şalterin eskimesinden, fişine yağ bulaşmasından veya fişin çıkmasından, içindeki gresin akmasından veya pislik tutmasından, veya ufak ayar sorunlarından, özellikle halatlı vectralarda halatın boşluk yapmasından yazar
ikinci yazma şeklide içindeki selenoidlerin arızasındandır. selenoidi ölçmesi çok kolaydır. ohm metre ile selenoide giren 2 uca tutarsan ve kısa devre verirse sağlamdır. ama hiç bir ses vermezse bozuktur.
tabi beyin vsde arıza yapabilir, kablo demetide olabilir ama zor ihtimaller.
AUTOGEARBOX yazınca araç korumaya geçer ve D iken 3le kalkar, ama manuel olarak 1-2-3 yaparak kullanabilirsin.

aracı kullanma şeklin daha öncede belirttiğim üzere gereksiz balata aşımına neden olmuş, balatalarını yakmışsın veya bitirmişsin. gelen kokuda yağ kokusuyla birlikde aynı debriyaj balatası yanma kokusuna benzer. en büyük belirtisi araçda basıp gitmeme veya normalden yavaş gitmek şeklinde gözükür. yani eskiden 5.vites 2000 devirde 90km hız yapıyorsan o vitesin balatası aşınmışsa yada yanıksa 80 le 70 le gidersin. balatalar kaçırırken bazen hız sensörü gerekenden düşük okuma yaparsa autogearboz yapabilir çünki hesapladığı hız çıkmaz.

aracın yağ zamanının geçmeside önce geç vites DÜŞÜRME şeklinde başlayıp vuruntulu geçme hatta boşa çıkmalara kadar uzanıyor.

sanırım senin sorunun balataların aşınmasından yada yanmasından kaynaklanıyor, şanzıman inip komple açılıp yapılacağı için komple revizyon yapmak daha mantıklı çünki;
250 şanzıman indirme 500-700 arası tamir takımı (kullandığın takım çok önemli amerikan malı tavsiyemdir) 250 gibi yağ benzin vs birde şanzıman işçiliği vardır ben omegalardan 500 alıyorum.

kimin iyi olduğu konusuna gelirsek bursada bmw mercedes gibi şanzımanları yapan en iyi ustaya bırakılan omega girdiğinden beter çıktı üstelik 1000 tl parası gitti (sözde işçilik almamışlar sadece tamir takımıymış 1000tl) adam mersodan bmwden anlar ama opelden anlamamış.

kimisi daha dürüst, tanıdığına demişki 3-5 lira bmwden mersodan kazanıyom niye senin arabanı 500e yapayım.
revizyon gerçekden otomatikçinin dürüstlüğüne kalmış bişi. tamir takımı aldırıp sadece arızalı parçayı değiştirenlermi dersin, 5 para etmez tamir takımı kullananlarmı, eski yağ koyanlarımı, filtreyi benzinle yıkayıp takanlarmı, sıfırı 100 lira olan parçayı çıkma 225e satanlarmı.

tamamen otomatikçiye kalmış işin. bol şans

hem şehirdışı işi hem hastalıkla uğraşırken yeni okudum abi mesajını, yanıt için teşekkür ederim.
normalden yavaş gitme durumunu km saatinden bakarak karşılaştıramam çünkü eskiden mesela 2000 devirde kaç km ile gidiyordu hatırlamıyorum o yüzden karşılaştıramam ama arabanın gidişinde belli bir zayıflık var, yani artık arabadan keyif almıyordum, gaz yemiyormuş gibi gitmiyordu. buda senin dediğin balata yakma konusuna geliyor anlaşılan
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
değiştirmediyseniz ve ne zaman değişdiğinide bilmiyorsanız değiştirin zira manuelde değil ama otomatikde şanzıman bakımı çok önemlidir o yüzüden bazı araçların 300-400 bine gelir şanzımanı inmez dahi çünkü sahibi her daim periyodik bakımını yapmışdır.. bazısıda 100 binde indirir..
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hem şehirdışı işi hem hastalıkla uğraşırken yeni okudum abi mesajını, yanıt için teşekkür ederim.
normalden yavaş gitme durumunu km saatinden bakarak karşılaştıramam çünkü eskiden mesela 2000 devirde kaç km ile gidiyordu hatırlamıyorum o yüzden karşılaştıramam ama arabanın gidişinde belli bir zayıflık var, yani artık arabadan keyif almıyordum, gaz yemiyormuş gibi gitmiyordu. buda senin dediğin balata yakma konusuna geliyor anlaşılan

öncelikle geçmiş olsun
ankara otomatikçilerinden bi fiyat al (komple tamir kiti) sonra bana bir dön, olmadı şanzımanı yollarsın uygun fiyata çıkarırız.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
teşekkür ederim Polat bey...

Arkadaşlar benim Astra'm 113,000km de 103,000km de almıştım daha önce yağ değiştimi bilmiyorum gerçi şu an bir sorun yok ama şanzıman yağı değiştirsemmi bilemiyorum!!!

hakana katılıyorum, satan herşeyi söyler zihniyetindeyim, değişti dese bile için rahat olsun diye değiştir bence. kafan rahat olur.
zaten türkiyedeki şanzıman problemlerinin %90nı yağ deişmemekden kaynaklanıyor.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
polat gecmis olsun canti ne yaptin yeniledinmi yada dogrulttunmu.

emrah şöyle işini adam gibi yapan birini seçmeye çalışıyorum. kötü birine veripde daha beter kurtarılmaz hale gelmesin. hasar küçükde olsa benim içime sinmeli çıkacak iş. artık TSE belgesi şartı yüzünden türkiyeye gelmiyor bu jantlar.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sen ne kadar diyorsun abi:D

sıfırlama işçiliğim 500. ama diğer masrafların şöle olur
şanzıman indirme işçiliği 200-250
tamir takımı komple (bunlar 2 çeşittir biri ucuz diğeri pahalı, pahalı olan gerçek amerikan malı ve kalitelidir)650-900 arasıdır fiyatları.
yağ 100-150
torna benzin vs 25-50
tahmini 1500-1800 e sıfırlarsın
araç bitince 3 gün binerim
 
Üst