Otomatik vites sevenler derneği

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
otomatik iyidir bundan sonraki aracım kesinlikle ve kesinlikle otomatik alıcam büyük rahatlık büyük keyif 15 senedir yeterince debriyaja basdım topuğum düz oldu sol ayağım sağ ayağımdan daha kaslı yıllarcana bas çek bas çek :D :D düz vites şehir içi yoğun kullanımda hammallık başka bir şey değil.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yav boşverin otomatik manuel savaşını, benim probleme bir cevap verebilirmisiniz :D

http://www.opelim.net/forums/showpost.php?p=1583871&postcount=3028

dostum tüm yazılarını okudum, ben omega üzerine yoğunlaştığımdan ve elektronik yönetimli yani beyinli şanzımanları yeni anlamaya başladığımdan tam şudur demem özellikle görmeden imkansız ama ipuçlarına gelirsek
auto gearbox yazısı 2 şekilde yanar birisi pozisyonmetre denilen seçici şalterin eskimesinden, fişine yağ bulaşmasından veya fişin çıkmasından, içindeki gresin akmasından veya pislik tutmasından, veya ufak ayar sorunlarından, özellikle halatlı vectralarda halatın boşluk yapmasından yazar
ikinci yazma şeklide içindeki selenoidlerin arızasındandır. selenoidi ölçmesi çok kolaydır. ohm metre ile selenoide giren 2 uca tutarsan ve kısa devre verirse sağlamdır. ama hiç bir ses vermezse bozuktur.
tabi beyin vsde arıza yapabilir, kablo demetide olabilir ama zor ihtimaller.
AUTOGEARBOX yazınca araç korumaya geçer ve D iken 3le kalkar, ama manuel olarak 1-2-3 yaparak kullanabilirsin.

aracı kullanma şeklin daha öncede belirttiğim üzere gereksiz balata aşımına neden olmuş, balatalarını yakmışsın veya bitirmişsin. gelen kokuda yağ kokusuyla birlikde aynı debriyaj balatası yanma kokusuna benzer. en büyük belirtisi araçda basıp gitmeme veya normalden yavaş gitmek şeklinde gözükür. yani eskiden 5.vites 2000 devirde 90km hız yapıyorsan o vitesin balatası aşınmışsa yada yanıksa 80 le 70 le gidersin. balatalar kaçırırken bazen hız sensörü gerekenden düşük okuma yaparsa autogearboz yapabilir çünki hesapladığı hız çıkmaz.

aracın yağ zamanının geçmeside önce geç vites DÜŞÜRME şeklinde başlayıp vuruntulu geçme hatta boşa çıkmalara kadar uzanıyor.

sanırım senin sorunun balataların aşınmasından yada yanmasından kaynaklanıyor, şanzıman inip komple açılıp yapılacağı için komple revizyon yapmak daha mantıklı çünki;
250 şanzıman indirme 500-700 arası tamir takımı (kullandığın takım çok önemli amerikan malı tavsiyemdir) 250 gibi yağ benzin vs birde şanzıman işçiliği vardır ben omegalardan 500 alıyorum.

kimin iyi olduğu konusuna gelirsek bursada bmw mercedes gibi şanzımanları yapan en iyi ustaya bırakılan omega girdiğinden beter çıktı üstelik 1000 tl parası gitti (sözde işçilik almamışlar sadece tamir takımıymış 1000tl) adam mersodan bmwden anlar ama opelden anlamamış.

kimisi daha dürüst, tanıdığına demişki 3-5 lira bmwden mersodan kazanıyom niye senin arabanı 500e yapayım.
revizyon gerçekden otomatikçinin dürüstlüğüne kalmış bişi. tamir takımı aldırıp sadece arızalı parçayı değiştirenlermi dersin, 5 para etmez tamir takımı kullananlarmı, eski yağ koyanlarımı, filtreyi benzinle yıkayıp takanlarmı, sıfırı 100 lira olan parçayı çıkma 225e satanlarmı.

tamamen otomatikçiye kalmış işin. bol şans
 

swordfish0606

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
717
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Otomatik vites bana göre yüksek motor hacimli araçlarda keyif veriyor. Düşük hacimli motorlarda işkenceden farksız.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu arada revizyon nasıldır dersek
dişliler tamamen yağlı çalıştığı için kesinlikle sorun aşınma yaşanmaz otomatikde.
aşınan yada değişenler contalar balatalar oringler ve band dır. bunların yenilenmesiyle şanzıman fabrikadan çıkmış gibi olur. ömrü zamanında ve doğru yapılan yağ değişimleri ile 500bin 1milyon km arasıdır.
seri kullanımlar ani devir düşmeler sonucu şanzıman hasar görmesede balatalar aşınma yapar. aşınan balataların değişiminde contaları oringleri ve bandı değiştirmek mantıklıdır. ama sadece balata değişimide yapılabilir. işçilik değişmesede masraflar değişmesede 300-500 arası tamir takımı masrafınız ucuzlar ama bence gereksiz birşeydir. mümkünse böyle fırsatlarda tamir takımı komple değişmek iyidir.
kullanımınıza göre 350bin km dayanma garantisi vardır. 3-2-1 oynamassanız 500bini rahat görürsünüz.
aracı N ye almanızın sizede şanzımanada ne faydası ne zararı vardır.gereksizdir.o sırada motordan gelen dönme kuvveti türbinin içindeki yağ tarafından emilir. balatalar sadece tekerlek dönerken çalışır.
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
manuelin devri bitti bizim gibi hani ikinci dünya ülkesi diymeiycem ama garip bir ülkelere manueli yolluyorlar neden bitti bunun en başlıca nedeni motordan %100 tam verim alabilmek için kullanıcı hatalarını tolöre etme ve devirlenme viteslenme sayıları çok arttı şu anda otomatik viteslerde 10 vitese kadar çıkmış durumda..

buda motordan %100 verim daha fazla ekonomi almak demek sürücü hatalarınıda bertaraf etmek demek..
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yarı ve tam otomatik şanzımana geçmiş ağır vasıtalarda şoför hataları %100 bitmiş, çünki şanzıman hatalı geçişi yapmıyor.
ama bunu anlıyacak türk milleti nerde
sanırım %50lilik oy verenlerde
 

opc line

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
3,852
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
Otomatik vites bana göre yüksek motor hacimli araçlarda keyif veriyor. Düşük hacimli motorlarda işkenceden farksız.
belki biraz hakli olabilirsin ama tam katilmiyorum bende yüksek hacimli de kücük hacimlide otomatik var performans sorunu yok kücükle(polo 9n 75 hp)sehir ici cok güzel oluyor kafama göre elimde birseyler yiyerek yada icerek geziyorum yani her vites degisiminde cola sisesini bacagimin arasina almama gerek kalmiyor:D signum 3.0 cdti.ve 525ia.tamam onlar tartisilmaz sevkli ama polo da 75 hp nin hakkini veriyor.yillarca vitesli dedim ama kapandi o devir bende.. yok artik hamallik:D
 

ozgur_dezen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2008
Mesajlar
1,111
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
ama yuksek hacimli motorlarda otomatik bir baska emrah abi..tamam polo da iyidir ama 525 ve 530 binince bircok arkadasin fikirlerinin degisecegine inaniyorum...
 
Üst