Otomatik vites sevenler derneği

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yukarda bahsettiğim spor otomobil akımı ve ŞANZIMANLAR ARASI GÜÇ KAYBI YÜZDESİnde kastım şudur. 50-60 lı yıllarda bir otomatik şanzımanın büyüklüğü şuanki araçlarımızın motorundan daha büyüktür. haliyle büyük şanzıman daha fazla kayıp demektir. o zamanın teknolojisindeki motorlarında verimsizliği eklenirse ortaya gözle görülür bir fark çıkacaktır. spor araç akımıda bunu düz şanzıman kullanarak güç kaybını en aza indirmiştir.
ve haliyle o zamanlar otomatik ve manuel arası yakıt farkı barizdir.

enteresan olan bizim bunu 50 yıl sonra bile aynı şekilde bilmemizdir. bu olay sadece ama sadece türkiyede olan bişeydir. artık günümüz teknolojilerinde fark bariz olarak otomatiğin saflarına geçmiştir.

"fabrika verilerinde" manuelin otomatikden hızlı olmasının tek nedenide vites oranlarıdır. şimdiki yeni nesil otomatik şanzımanlarda olan fazla vites olayı sayesinde fabrika verilerinde bile otomatik şanzımanlar manuele fark atmaktalar.

gerçek hayatda manuelin geçememeside doğru devirde ve hızlıca devir değiştirmenin her seferinde imkansız olmasındandır. okicanın söylediği, yarışlarda otomatik kullanımı doğru zaman ve çok kısa sürede vites değiştirmesindendir.

manuel kullanılan yarışlarda teknik şartname doğrultusunda vites zamanını şoför belirler ama vitesi sistem atar. buda mecburiyettendir. o yüzden şumayer trilyon kazanırken, merttt cebinden benzin koyar.

az önce bahsettiğim vites oranlarına gelince bir örnek vereyim.
2008 mazda rx-8 manuel ve otomatik farkları (anca bunu buldum) iki şanzımanda 6 ileri
Clutch Size Gear Ratios :)1)
1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
3.538 2.060 1.404 1.000 0.713 0.582
3.760 2.269 1.645 1.187 1.000 0.84
 

KLAS34

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2009
Mesajlar
358
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar araştırmalarım sonucu otomatik vitesli araçların hem motorlarının hemde şanzımanlarının daha uzun ömürlü olduğunu tesbit ettim.
sebep ise ;
otomatik şanzımanlı bir aracın motoru asla boğulmaz örnek verirsek,gaza hafif bastığınızda şanzıman en ekonomik ve motora en zararsız uygun devri ayarlar.
gaza fazla bastığınızda ise araç yine boğulmaz vites küçültüp yüksek motor devrine gelir araç hızlanır .(yakıt tüketimi biraz artabilir)
düz viteslide bunu ayarlamak zordur.
yani kısaca isteseniz bile otomatik vites bir aracın motorunu boğamazsınız.:D
ayrıca araştırmalarım sonucu size küçük bir örnek vereyim..
allttaki vereceğim link teki araç gerek şanzıman olsun gerekte motor olsun tamamen orjinal fabrikadan çıktığı gibi motora ve şanzımana el değmemiştir..(aradım sordum)
http://www.sahibinden.com/350_000_km_de_orjinal_corolla-35WQQaXQQ22129301WQQpXQQdisplayitem
herzaman otomatik tercihimdir:p
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar araştırmalarım sonucu otomatik vitesli araçların hem motorlarının hemde şanzımanlarının daha uzun ömürlü olduğunu tesbit ettim.
sebep ise ;
otomatik şanzımanlı bir aracın motoru asla boğulmaz örnek verirsek,gaza hafif bastığınızda şanzıman en ekonomik ve motora en zararsız uygun devri ayarlar.
gaza fazla bastığınızda ise araç yine boğulmaz vites küçültüp yüksek motor devrine gelir araç hızlanır .(yakıt tüketimi biraz artabilir)
düz viteslide bunu ayarlamak zordur.
yani kısaca isteseniz bile otomatik vites bir aracın motorunu boğamazsınız.:D
ayrıca araştırmalarım sonucu size küçük bir örnek vereyim..
allttaki vereceğim link teki araç gerek şanzıman olsun gerekte motor olsun tamamen orjinal fabrikadan çıktığı gibi motora ve şanzımana el değmemiştir..(aradım sordum)
http://www.sahibinden.com/350_000_km_de_orjinal_corolla-35WQQaXQQ22129301WQQpXQQdisplayitem
herzaman otomatik tercihimdir:p

35 yıldır hiç ellenmemiş kapağı açılmamış şanzıman gördüm. inanılmaz bişiydi. varolsun otomatik şanzıman.

bide şu manuelcilerle bi kapışsak ve herkes rahatlasa.
 
S

sozberk

Bilgi Girilmemiş
35 yıldır hiç ellenmemiş kapağı açılmamış şanzıman gördüm. inanılmaz bişiydi. varolsun otomatik şanzıman.

bide şu manuelcilerle bi kapışsak ve herkes rahatlasa.


iyi fikir. biraz kapışma sonucu görsek rahatlarız. ama arkadaşları teselli etmek gerekecek.
 
S

sozberk

Bilgi Girilmemiş
Bu ne imkansız olmaz böyle bir şey! Kesin bir yanlışlık var canım. Otomatik vites ağır olmasına rağmen hem sıfır yüzde hem uzun yol yakıt tüketiminde manueli yemiş. Yok yaw bence Porsche arabalarında bir sorun var ya da porsche'nin test pilotu o gün akşamdan kalma idi. neyse ben şunu resim olarak yükleyeyim de ibreti alem olsun.

21843669.jpg
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yav şunları ani yayınlamayın. manuelcilerin yüreğine indirceniz. bi tutundukları serilik vardı onuda çürütürsek yandılar.
manuel piyasası kötü etkilenir, arabalar birkaç milyar ucuza satılır.

o diilde resimdeki otomatik bi tanede fazla vites atıyor. ayıp yav. manuel olan porşeyim diye gezmesin taşlarlar valla.

bakıyorumda manuelciler kaçdı. çokmu yüklendik acaba. bi daha geldiklerinde ne derlerse he diyip geçelim de kaçmasınlar.
 

mayday

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2006
Mesajlar
1,681
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu ne imkansız olmaz böyle bir şey! Kesin bir yanlışlık var canım. Otomatik vites ağır olmasına rağmen hem sıfır yüzde hem uzun yol yakıt tüketiminde manueli yemiş. Yok yaw bence Porsche arabalarında bir sorun var ya da porsche'nin test pilotu o gün akşamdan kalma idi. neyse ben şunu resim olarak yükleyeyim de ibreti alem olsun.

21843669.jpg
İyi ki bu örneği vermişim akşam akşam yorumunuza çok güldüm :D:D
 

rpsykho

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 May 2009
Mesajlar
428
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
aslında otomatik ile ilgili bir yazım vardı bulamadım. yeni başdan yazmaya çalışayım. bazı yerlerini eski yazılarımdan alıntı yapacağım.

işte bu dernekdeki ilk yazım.
chevypolat´isimli üyeden Alıntı
aslında otomatik normal kullanım için yapılmıştır ancak sektörde gelişen spor otomobil akımı o zamanki otomatik manuel arasındaki güç kaybı yüzdesi fazla olduğundan manueli tercih etmiş ve zamanla ekonomik araçlarında öne çıkarılması manueli otomatiğin önüne geçirmiştir.
ancak gelişen teknolojiler aradaki farkları minimuma indirmiştir. özellikle yeni çıkan robotize şanzımanlar sayesinde düz şanzımanı beyin ve havalı pistonların kontrol etmesi ile güç kaybı yaşamadan daha ekonomik sürüşler yapılabiliyor. gerçi bu sistemler ilk çıktığında baya problem çıkardı ama şimdi pek sorun çıkarmıyorlar.

otomatik şanzımanın tamirinin ve parçasının pahalı olmasının tek nedeni sorunsuz ve problem çıkarmamasından kaynaklanır.
yani otomatikçi usta iş beklerse açlıkdan ölür, parçacı stok yaparsa zor satar. zamanla ustaları azalmış, olan ustalarda az gelen işe çok para istemiş, parça getirenler stoklarını azaltmış, ama kar oranlarını yükseltmiş olmasından dolayı otomatikler iyice gözden düşmüştür.
liseden sonra askerliği beklerken 1 yıl boyunca otomatik şanzıman tamircisi angaralı memet ustanın yanında para almadan çalıştım. ve 1 yıl boyunca sadece 1 adet otomatik şanzıman tamire geldi. oda mazda 626. bide ustaların yaktığı mazot çok para. yani memet usta ayık kafa iş yapamazdı efesin haftalık üretimine el koymadan elini işe süremezdi. tabi maliyet yüksek olunca işçilikde yüksek olucak.

otomatik sadece ellenmeyi sevmez. fazla kurcalamayın yeter. durmadan parka almak, veya motor devirli iken vitese takmak en büyük düşmanıdır. yağını değiştirmenizden hariç hiçbir masrafı yoktur. ne baskı-balata ne sekromenç bu özellikleride onu uzun vadede daha ekonomik yapar. rahatlığıda cabası.

kullanırken d321 yapacağınıza roketi kullanın, rokete bayılır bu şanzımanlar. heleki devrinide buldumu manueller hakgetire.
karda kış konumuna getirin 2.vitesle kalksın ve ağır devirle tekerleklere fazla tork vermeden, patiye düşmeden. manuelde bile zor ayarlıyacağınız bir durumdur.

herşeye rağmen otomatik iyidir. sadece iyi tanınmamıştır.


yazdıklarınızı okudum ben yeni yeni otomatik vitesi çözmeye başladım zaten kullanmaya başlıyalı 3 ay falan oluyo bazen yavaşladığımda vitesi 2 ye alıyorum yada kalkarken 2 den D ye atıyorum bunlar şanzıman için pek iyi değil sanırım yazdıklarınızdan bunu çıkardım doğrumuyum? Birde fikrimi sorarsanız nasıl bence gerçektende çok rahat ve zevkli ama ben manuelide seviyorum :)
 

canse89

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
834
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
başkan bak ne buldum. vaybe biz önceden görüşüyormuşuzda haberimiz yokmuş

QUOTE(chevypolat @ Nov 14 2007, 01:09 AM)
devir yüksekliğinde vitese geçmesinden kaynaklanıyor normal bir tutum ancak şanzımana zararlımı EVET.1500 devirde atman uzun vadede zararlı.daha yüksek devirlerde düşünme bile.beklemek en iyisi ama 1200 1100 devirlere düşmesi bile haraket etmen için yeter.yada 10 20 sn bekle gaz ver bırak rölanti hafif düşer tak d ye git.ben hafif yokuş aşağı olan evimin önünden bekleme sorunu yaşamıyorum.aracı salıyorum haraketi alınca d ye atıyorum.ama şanzıman soğukken 3000 3500 devri görüyo yolda.pedalı gıdıklayarak anca vites yükseltiyor.
arkadaşlar sitede genel bir otomatik düşmanlığı var kanımca.
ben 1 sene boyunca otomatik şanzıman tamircisine yardım ettim her fırsatda.
kullanmayı bilirseniz otomatik şanzıman kadar sorunsuz bişi yoktur.(robotize şanzımanları katmıyorum)
üstelik overdrive özelliği uzun yolda düz şanzımandan daha az yaktırır.ama tabi kullanmasını bilene.zorlamayın, kurcalamayın, herşeyi yerinde ve zamanında yapın, ufak balata değişimi haricinde torununuza kadar sorunsuz gider.
şanzıman ellenmeyi sevmez helede giderken.
kışın buz veya kar üstünde iken snow u seçin düz vitesden daha iyi kalktığınızı hatta daha güzel ilerlediğinizi farkedeceksniz.
rampada gerekli görüyorsanız sportu seçin daha iyi çıktığını ve devirlendiğini farkedeceksiniz.ancak zamanımızda yakıt değeri önemli olduğundan ben sportu kullanmıyorum,2500 devire getirip kendi haline bırakıyorum.
SAKIN AMA SAKIN DURMADAN PARK A ALMAYIN. MOTOR DEVİRLİ İKEN VİTESE ATMAYIN.YOLDA GİDERKEN KOLLA OYNAMAYIN SONRADA UNUTUN TAMİRCİSİNİ.

merhaba benım aracımda f kasa otomatık.aracımdan memnunum yalnız ben trfıkte çok beklediğimde,kırmızı ışıkta aracı D den N ne getırıyorum boşuna yakıt gıtmesın dıye.ben arabayı alalı 2.5 ay oldu ilk kez otomatık kullanıyorum.ama bazı püf noktalarını öğrenmek istiyorum.mesela sizin aracınız nasuıl yakıyor blmem ama benımkı çok yakıyor bana göre şehir içi 12.5 ltfalan yakıyor.bende aracı kullanma tarzımı değiştiriyorum ama en sağlıklı kullanım için neler yapmam gerekir???

TEŞEKKÜRLER.

bu arada bu yazıyı arabayı ilk aldığım vakitlerde üye olduğum başka bi forumdan buldum. vay be başkan, sen bu forumda benim en eski tanıdığımmışsın.
oo polat abi o güzel açıklamayı yapan sen miydin?helal olsun sana.:D
 
Üst