Otomatik vites sevenler derneği

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
manuel araba geçemez dememek lazım ona bence.
aynı şartlarda aynı motor ve kondüsyondaki araçları kıyaslayabilmek lazım.
biri manuel biri otomatik olsa belki fabrika testinde manuel önce olur ama pratik hayatta genelde otomatik geçer diyebiliriz.
sebebi de bence manuel vites değişiminin pratikte her seferinde en kısa zamanda yapılamayacak olması.
 
S

sozberk

Bilgi Girilmemiş
Haklısın Oktay. Kastım aynı arabalar veya eşdeğer arabalar.
 

mertttt

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Şub 2008
Mesajlar
217
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
denemek lazım,forumda aynı araçları olan vitesleri auto/manuel 2 kişi illa vardır bi deneseler fena olmaz.(benım arac spor olduğundan otomatiği yok )o bakımdan ben deniyemem.
 
S

sozberk

Bilgi Girilmemiş
Ama bu yazdıklarım 3 yıllık otomatik deneyimlerimin sonucu. Otomatik vites arabalardaki seri değildir veya çok yakar inanışının sebebi bu. Hızlı kalkış yapmak istediğinde araba yakıtı içmeye başlar. Çok yakar. Tasarruf etmek istediğinde araba ağır kalır, arkadan korna sesleri gelir. Bu durum çok yakar ve seri değildir şeklindeki iki yanlış inanışa sebep olmuştur. Ama deneyimler sonucu konuşmak daha iyi. Örneğin bu forumda otomatik vites arabalarda motor freninin kullanılamayacağını iddia eden arkadaşlar bile çıktı. Her şeyden önce şunu bilmek lazım.4 ileri Otomatik bir arabada vitesler P-R-N-D-3-2-1 şeklinde sıralanır. Bu sıralamadaki 321 manuel viteslerdir. Motor freninden yararlanmak ve belli hızların üstüne çıkmamak için kullanılır. Aynı zamanda bu viteslerden yararlanarak arabanızı manuel olarak da kullanabilirsiniz. Örneğin trafikte üçüncü viteste seyredebilirsiniz. Yavaşlayıp 1'e alabilirsiniz. Dik yokuşlardan frene basmadan hiçbir şey yapmadan arabanın kendi kendine inmesini, fren etkisiyle yola paletli bir araba gibi tutunmasını seyredebilirsiniz. ayrıca arkadaşlar yanımda otomatik vites kullnmamış biri otururken yolculuk bitip de aracı park konumuna aldığımda vites hareketlerine bakıp hayranlıkla bu olay uçak gibi diyor. Otomatik vites kolu her zaman daha estetik bir görünüme sahip.
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
otomatik viste manuelı geçer demek yanlıs bence madem oyle bir şey var neden yarış arabaları manuel...arabasını ıyı bılen max tork veren devrini iyi bilen bir sürücü otomatiği her türlü alır...
 
S

sozberk

Bilgi Girilmemiş
Bizim milleimiz zaten hep arabalarını iyi bilen f1 şoförlerinden oluşuyor. Zaten trafikteki manuel araç sayısı bunun göstergesi. Neredeyse tamamına yakını profesyonel F1 pilotu. Herkes kendini bir numaralı şoför sanıyor. Kimse sürücülüğüne laf kondurmuyor. Gerçek anlamda arba kullanmayı bilen kişi sayısı %30larda ama kimse burnundan kıl aldırmaz. Kırmızıda geçer iyi şofördür. Makas atar iyi şofördür. Yolun ortasında arabayı durdurur iyi şofördür. Alkollü araç kullanır, arabayı sarhoşken ondan daha güzel süren yoktur. Türkiye trafiğindeki keşmekeşin bir numaralı sorumlusu eğitimsiz şoförler iki numaralı sorumlusu da bunların kullandığı düz vites arabalardır. Otomatik vites konfor ve güven demektir. Mesela hiçbir oomatik araba debriyaja basacakken gaza basmak yüzünden kaza yapmaz. Otomatik vites arabaların şoförleri daha az yorulurlar yola daha iyi konsantre olurlar. Otomatik vites kullananlar sıkışık trafikte sabah işe giderken arabada kahvaltı yapabilirler. Ramazan ayında arabada iftarı yapabilirler. Bir eliyle direksiyonu tutarken yandaki arabının şoförüne kahvesini kolasını gösterebilirler. Kazak örebilirler.
Ayrıca otomatik arabalar masraflıdır. Masrafı da 10-15 yılda bir 20 liralık yağ değişimidir. Allahım bu ne ceplere zarar!
 
Son düzenleme:

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
otomatik viste manuelı geçer demek yanlıs bence madem oyle bir şey var neden yarış arabaları manuel...arabasını ıyı bılen max tork veren devrini iyi bilen bir sürücü otomatiği her türlü alır...
hangi yarış arabası manuel???
şu an f1,dtm, lemans gibi seriler ve wrc deki tüm araçlar otomatik türevi.
manuel olan tektük amerikan yarış serileri var.onlarda genelde oval pist yarışları.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
başkan bak ne buldum. vaybe biz önceden görüşüyormuşuzda haberimiz yokmuş

QUOTE(chevypolat @ Nov 14 2007, 01:09 AM)
devir yüksekliğinde vitese geçmesinden kaynaklanıyor normal bir tutum ancak şanzımana zararlımı EVET.1500 devirde atman uzun vadede zararlı.daha yüksek devirlerde düşünme bile.beklemek en iyisi ama 1200 1100 devirlere düşmesi bile haraket etmen için yeter.yada 10 20 sn bekle gaz ver bırak rölanti hafif düşer tak d ye git.ben hafif yokuş aşağı olan evimin önünden bekleme sorunu yaşamıyorum.aracı salıyorum haraketi alınca d ye atıyorum.ama şanzıman soğukken 3000 3500 devri görüyo yolda.pedalı gıdıklayarak anca vites yükseltiyor.
arkadaşlar sitede genel bir otomatik düşmanlığı var kanımca.
ben 1 sene boyunca otomatik şanzıman tamircisine yardım ettim her fırsatda.
kullanmayı bilirseniz otomatik şanzıman kadar sorunsuz bişi yoktur.(robotize şanzımanları katmıyorum)
üstelik overdrive özelliği uzun yolda düz şanzımandan daha az yaktırır.ama tabi kullanmasını bilene.zorlamayın, kurcalamayın, herşeyi yerinde ve zamanında yapın, ufak balata değişimi haricinde torununuza kadar sorunsuz gider.
şanzıman ellenmeyi sevmez helede giderken.
kışın buz veya kar üstünde iken snow u seçin düz vitesden daha iyi kalktığınızı hatta daha güzel ilerlediğinizi farkedeceksniz.
rampada gerekli görüyorsanız sportu seçin daha iyi çıktığını ve devirlendiğini farkedeceksiniz.ancak zamanımızda yakıt değeri önemli olduğundan ben sportu kullanmıyorum,2500 devire getirip kendi haline bırakıyorum.
SAKIN AMA SAKIN DURMADAN PARK A ALMAYIN. MOTOR DEVİRLİ İKEN VİTESE ATMAYIN.YOLDA GİDERKEN KOLLA OYNAMAYIN SONRADA UNUTUN TAMİRCİSİNİ.

merhaba benım aracımda f kasa otomatık.aracımdan memnunum yalnız ben trfıkte çok beklediğimde,kırmızı ışıkta aracı D den N ne getırıyorum boşuna yakıt gıtmesın dıye.ben arabayı alalı 2.5 ay oldu ilk kez otomatık kullanıyorum.ama bazı püf noktalarını öğrenmek istiyorum.mesela sizin aracınız nasuıl yakıyor blmem ama benımkı çok yakıyor bana göre şehir içi 12.5 ltfalan yakıyor.bende aracı kullanma tarzımı değiştiriyorum ama en sağlıklı kullanım için neler yapmam gerekir???

TEŞEKKÜRLER.

bu arada bu yazıyı arabayı ilk aldığım vakitlerde üye olduğum başka bi forumdan buldum. vay be başkan, sen bu forumda benim en eski tanıdığımmışsın.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aslında otomatik ile ilgili bir yazım vardı bulamadım. yeni başdan yazmaya çalışayım. bazı yerlerini eski yazılarımdan alıntı yapacağım.

işte bu dernekdeki ilk yazım.
chevypolat´isimli üyeden Alıntı
aslında otomatik normal kullanım için yapılmıştır ancak sektörde gelişen spor otomobil akımı o zamanki otomatik manuel arasındaki güç kaybı yüzdesi fazla olduğundan manueli tercih etmiş ve zamanla ekonomik araçlarında öne çıkarılması manueli otomatiğin önüne geçirmiştir.
ancak gelişen teknolojiler aradaki farkları minimuma indirmiştir. özellikle yeni çıkan robotize şanzımanlar sayesinde düz şanzımanı beyin ve havalı pistonların kontrol etmesi ile güç kaybı yaşamadan daha ekonomik sürüşler yapılabiliyor. gerçi bu sistemler ilk çıktığında baya problem çıkardı ama şimdi pek sorun çıkarmıyorlar.

otomatik şanzımanın tamirinin ve parçasının pahalı olmasının tek nedeni sorunsuz ve problem çıkarmamasından kaynaklanır.
yani otomatikçi usta iş beklerse açlıkdan ölür, parçacı stok yaparsa zor satar. zamanla ustaları azalmış, olan ustalarda az gelen işe çok para istemiş, parça getirenler stoklarını azaltmış, ama kar oranlarını yükseltmiş olmasından dolayı otomatikler iyice gözden düşmüştür.
liseden sonra askerliği beklerken 1 yıl boyunca otomatik şanzıman tamircisi angaralı memet ustanın yanında para almadan çalıştım. ve 1 yıl boyunca sadece 1 adet otomatik şanzıman tamire geldi. oda mazda 626. bide ustaların yaktığı mazot çok para. yani memet usta ayık kafa iş yapamazdı efesin haftalık üretimine el koymadan elini işe süremezdi. tabi maliyet yüksek olunca işçilikde yüksek olucak.

otomatik sadece ellenmeyi sevmez. fazla kurcalamayın yeter. durmadan parka almak, veya motor devirli iken vitese takmak en büyük düşmanıdır. yağını değiştirmenizden hariç hiçbir masrafı yoktur. ne baskı-balata ne sekromenç bu özellikleride onu uzun vadede daha ekonomik yapar. rahatlığıda cabası.

kullanırken d321 yapacağınıza roketi kullanın, rokete bayılır bu şanzımanlar. heleki devrinide buldumu manueller hakgetire.
karda kış konumuna getirin 2.vitesle kalksın ve ağır devirle tekerleklere fazla tork vermeden, patiye düşmeden. manuelde bile zor ayarlıyacağınız bir durumdur.

herşeye rağmen otomatik iyidir. sadece iyi tanınmamıştır.
 
Üst