Arkadaşlar Yaklaşık beş ay önce kıramadığım bir arkadaşımın arabasını çektim.Aracı vurdurarak çalıştırdık.
öncelikle geçmiş olsun. tabi bazı hususları bilmediğinizden ve çok yumuşak bir vurdurma yapmamanızdan dolayı çok kötü şeyler yaşamışsınız. ayrıca ustanızında biraz paracı gördüğümüde belirteyim.
bundan sonra otomatik araçla bir araba çekerken vurdurmaya dururken başlayın yada hiç başlamayın.
tamir takımını (kit) çok pahalı bulduğumu belirteyim. ortalama 250-500 arası olması lazım. bilmeyenler için bu takımın içinde balatalar, contalar ve birkaç önemli ufak parçanın olduğunu belirteyim.
balatalar dişliler arasında gerekli devir farkını yutması için yapılmışlardır. düzgün kullanımda 250-300bin hatta 500bin gideni gördüm. bu balataları aşındıran aşırı devir farkıdır. yani araba 6500 devirde iken birden 2000 devire inmek yada 2500 devirden ani bir şekilde 6000 devire çıkmak gibi sürüşlerde balatalar aşınır. veya motora gaz verip ayağınızı frende tutarsanızda yük balatalara bineceğinden aşınmadan "yakabilirsinizde".
ama 40binde değişir diye kesinlikle birşey yok. en azından probleminiz yoksa en erken 200binde kontrol ettirip değiştirebilirsiniz.
filtre gerçekden çok para yazmışsınız. 20-30 tl lik birşey ve her bakımda değişmesini öneririm. ancak 100binde yağ değişecekken siz 50-60binde yağ değiştiriyorsanız filtreyi 100binde değiştirebilirsiniz.
işçilik yüksek olması daha öncedende belirttiğim gibi ustanın az olmasından ve şanzımanların az arıza yapmasından kaynaklanır. ortalama burdaki fiyatı 200 den başlar 500ü geçmez. ama tabi ustasına göre. bazen 200 diyip 700 kazanabiliyorlar. dürüstlüğü ustasına göre değişir.
türbin şanzımandaki en önemli ve can alıcı noktalardan biridir. sıfırı ortalama 1000 civarı olan bu parçayı kolay kolay bozamassınız. anca kanatlarını kırmanız lazım ki oda dediğiniz gibi tamir olur. ama tamirden sonra çok dikkatli kullanmak gerekir ki kaynaklanan kanat en zayıf noktası olur.
yinede verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederiz.