Otomatik vites sevenler derneği

tyanali

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2006
Mesajlar
2,038
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Bu fiyatlarla kick-down yapamadığımız için forumada yazamıyoruz abi :D

Burak araç alınca bisikleti bu tarafa yolla :D:D
 

frter

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
196
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben dün birini sollarken 6000 devire çıktım ama içim gitti orada birden 39,8 lt yazısını görünce:)
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben dün birini sollarken 6000 devire çıktım ama içim gitti orada birden 39,8 lt yazısını görünce:)

aslında o rakamdan fazlasını ölçemiyor. bazen o rakamdan fazla yakıyor araba ama ölçemiyor.
evimin rampasını çıkarken hep görüyom ve taşınırsam düz ayak bi yere gidiyim diyom
 

barıs_koc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2009
Mesajlar
637
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
sevgili otomatikçiiler herkese ii haftalar. Kış ile birilkte artan bir yakıt sarfiyatım var. % 10 dan fazla. LPG ile nıormal midir. 1.6 8 V OV Astra F. Ş içi 12,5 - 13,5 lt. Ş arası 8,5 - 9 lt.
 

karabek

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,837
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aslında o rakamdan fazlasını ölçemiyor. bazen o rakamdan fazla yakıyor araba ama ölçemiyor.
evimin rampasını çıkarken hep görüyom ve taşınırsam düz ayak bi yere gidiyim diyom

Bende rampada görünce moralim bozuluyor ya değisiyorum yada camdan dısarı bakıyorum görmemek için
 

frter

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
196
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ne kadar az yakarsa insanın o kadar kullanası geliyor aracı. Uzun yolda 0'ı gösterdi mi çok hoşuma gidiyor.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
barış sorunca bende biraz teknik bilgi vereyim dedim. ancak mümkün olduğu kadar sade yazmaya çalışacağım için detay teknikleri atlayabilirim.

kışın arabaların fazla yakmasını sağlayan ilk faktör yağın vizkositesinin yükselmesi (kısaca sertleşmesi) diyelim. motor ısınıpda yağı ısıtana kadar motora ek yük binmesi yakıtı arttırır.

aynı zamanda bu yağ, şanzıman ve diferansiyelde ise ısınması yaza göre 2-3 kat artacağı için motora ek yük biner. ayrıca bu şanzıman ve diferansiyel yağları, dışardaki havanın soğukluğu yüzünden, yazın çalıştığı ısıya gelemiyecek ve vizkositesi yaza göre yüksek kalacaktır.

ikinci faktörümüz motor ısısı, bildiğiniz üzere motor, 60 derecenin üstünde sağlıklı bir yanma ve çalışma sağlar. ama kışın bu noktaya gelmesi yaza göre 2 kat daha zaman gerektirir. sağlıksız yanma nedeniyle yakıt verimsiz ve tam yanmadığı için motor tam performans veremez. bu konuda nasıl diye sorumayın, kimya işine sokmayın. zaten pek hatırlamıyorum. bide lisede kimyada hep boş kağıt verip çıktım. "heee" diyin geçin. yinede hee diyip geçmeyen kıl arkadaşlar çıkarsa diye şöle yazayım "turboda oksijen molekülleri ısınıp kararsızlaşıyorya, işte onu intercooler ile 60 dereceye soğutuyoruz ya. işte bunun tersindede moleküllere bişiler oluyo)

aslında ilk maddede olması gereken ama ayrıca söylemek istediğim bir konuda kalorüfer, bu alet her ne kadar bizim için olsada giren -atıyorum- 60 derecelik ısıyı, çıkarken 20 dereceye düşürdüğünden motorun ısınmaya çalışan suyuna soğuk su katıyoruz. buda geç ısınmasına yol açıyor.

bir faktörde farlardan geliyor, bilirsiniz araç üzerindeki her elektrikle çalışan parça şarz dinamosu üzerine yük bindirir, buda motora ek yük getirir. her ne kadar yazın aynı yük binsede kışın farkı, havanın erken kararması nedeniyle farların erken açılması ve arka cam rezistansının çektiği insafsız elektriktir.

birde kışın aracı daha yavaş süreriz.

otomatik şanzımanın ısınması yaza göre 3-5 kat arasıdır.

NE YAPMALIYIZ

motoru olduğu yerde ısıtmak yerine yavaşca ilerleyerek (devirlendirmeden) şanzıman ve difransiyel yağınıda ısıtmalıyız. ilk çalıştırmadan 10-20 saniye sonra haraket edebilirsiniz.

kalorüferi, çok gerekli değil ise motor 90 dereceye gelince açmalıyız (yada motor ısınana kadar sıcak-soğuk ayarını soğukda tutun) ancak verdiği konfor-yaktığı yakıt açısından ekonomi yapmasanızda olur.

hızdan dolayı motora vuran rüzgardan motoru izole edebilirsiniz. panjura konulacak gazete motorun ısısını muhafaza etmesini sağlayacaktır. karizmasını düşünenler gazeteyi iç tarafa koyabilir ancak radyatörü kapatmayın.

arka cam rezistansının bozuk olduğunu düşünün ve bezle silin.

kış mevsimine ve ÖZELLİKLE ilinizin sıcaklığına göre uygun yağ seçin. 10-40 kullananlar 0-40 seçebilir (antalyadakiler için gerek yok). tabi ki yağ değişim km.niz geldiyse. bu maddeyi pek uygulayan yok. bunun yerine kaydırıcılığı arttırıcak SENTETİK bi yağ katkısı kullanabilirsiniz. isteyen varsa bana sölesin. toptancısı arkadaşım. sakın madensel katkı kullanmayın.

aklıma gelenler bunlar ancak belirtmek istediğim fakat bazılarına şaşırtıcı gelebilecek birşey daha var. tarafımca düşünülmüş olup tavsiye niteliğinde değildir. ama lpg ciler tarafından iyi olur dedikleri bir olaydır.

LPG İÇİN ÖZEL
LPG li araçların regülatörünü, sıcak su hortumlarını ve enjektörlere giden gaz hortumlarını "dışı yanmaz kağıt kaplı - içi izocamlı" olan malzemeler ile kaplamaları. böylelikle ısı kaybı yaşanmadan gaz buhar olarak motora gidicektir. kaplamanın usta onayında yapılması gerekmektedir.
yazın 60-70 lerde olan regülatör sıcaklığı, kışın 35 lere kadar düşmekde, gidildikçe içeri giren hava ısınmasını engellemektedir. biliyorsunuz ki LPG buharlaşmak için ısıya ihtiyaç duyar. eğer buharlaşmadan motora giderse fazla yakar



benden şimdilik bu kadar. aranızdan biri konu açıp forumda yayımlayabilir. kaynak göstermeyebilir. hatta kendine maledebilir. ama bir şartım var. aşağıdaki cümleyi eklemek mecburiyetindeler.

"bu yazı sadece otomatik araçlar için geçerlidir. manuellerde işe yaramaz."
 
Üst