Orjinal Gri Jantı Siyah a Boyamak ! Ama ne ile ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Chatin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Chatin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2006
Mesajlar
1,685
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
fabrika çıkışı olan gri jantları (astra nın cd modellerindeki alaşımlı jant yani) siyah a boyamak istiyorsak bu boyama işlemini siyah sprey boyalarla yapmamızda bir mahsur var mıdır ?

yoksa illa fırın boya olması lazım yoksa batar falan der misiniz ?


not: lütfen siyah yakışmaz falan demeyelim.. sadece siyah yapmak için nasıl bir yol izleyelim diye soruyorum.
 
çetin ona zımpara kumlama artı astar artı boya 400 e falan patlar ama ömürlük olur :D

spreyle deneyelim olmazsa fırın boya atarız yaw cmtsi yaparız istersen :)
 
çetin ona zımpara kumlama artı astar artı boya 400 e falan patlar ama ömürlük olur :D

spreyle deneyelim olmazsa fırın boya atarız yaw cmtsi yaparız istersen :)

al bende de o kadar be türkerim bana da senin gibi cevval bir genç lazımdı zaten :D

panjurdaki opel logo su da kararacak bu arada.. yeminimi bozdum ulen arabayı spreyle siyah yapacagım !!
 
Son düzenleme:
panjurdaki opel logosu siyah güzel oluyo sende güzel fikirler var biraraya gelelim en kısa zamanda :D
 
kım tutar sızı hadı bakalım
 
biz yaptığımız prototiplerde renklendirme metalik görünüm vs gibi nedenlerle sprey boya yöntemini kullanıyoruz ancak işlenen parça metal olduğunda sprey boyalar yüzeyde pürüz bırakıyor, hele ki iyi temizlenmemiş yüzey üzerine uygulanırsa daha da belirgin oluyor, bu sebeple metal veya alaşım prototiplerde infrared + sprey boya kullanılıyor, bunun sebebi ise metal yüzeyde - özellikle jant gibi cilalı yüzeyler - boya tutunmasının yetersiz kalması, diğer yüzeylere oranla kuruma süresinin daha uzun olması,

tabi sen kendi imkanlarınla sprey boya yapacağın için sana tavsiyem iyi bir temizliğin ardından değişken ısı ve hava koşulları olmadan - rüzgar - yağmur ve sıcaklık değişimi - kapalı garaj gibi bir ortamda sprey boya ile 30 dk aralıklarla toplam 3 kat spreylemen. ardından da en az 12 saat boyunca boyanan parça hareket ettirilmemelidir.
 
biz yaptığımız prototiplerde renklendirme metalik görünüm vs gibi nedenlerle sprey boya yöntemini kullanıyoruz ancak işlenen parça metal olduğunda sprey boyalar yüzeyde pürüz bırakıyor, hele ki iyi temizlenmemiş yüzey üzerine uygulanırsa daha da belirgin oluyor, bu sebeple metal veya alaşım prototiplerde infrared + sprey boya kullanılıyor, bunun sebebi ise metal yüzeyde - özellikle jant gibi cilalı yüzeyler - boya tutunmasının yetersiz kalması, diğer yüzeylere oranla kuruma süresinin daha uzun olması,

tabi sen kendi imkanlarınla sprey boya yapacağın için sana tavsiyem iyi bir temizliğin ardından değişken ısı ve hava koşulları olmadan - rüzgar - yağmur ve sıcaklık değişimi - kapalı garaj gibi bir ortamda sprey boya ile 30 dk aralıklarla toplam 3 kat spreylemen. ardından da en az 12 saat boyunca boyanan parça hareket ettirilmemelidir.

orjinal jantların şeklini çok seviyorum ve harici bir jant almaktansa bunları boyamanın daha güzel olacağı kanısındayım. beyaz bir arabada siyah jantı her zaman sevmişimdir.

boya hakkındaki bilgileriniz için teşekkürler dediğiniz gibi yapmaya çalışacağım.
 
orjinal jantların şeklini çok seviyorum ve harici bir jant almaktansa bunları boyamanın daha güzel olacağı kanısındayım. beyaz bir arabada siyah jantı her zaman sevmişimdir.

boya hakkındaki bilgileriniz için teşekkürler dediğiniz gibi yapmaya çalışacağım.

çetin benim jantlarda nasıl durur siyah boya acaba? bi fikrin var mı? bende düşünüyorum.olur dersen beraber jantlarımızı boyayalım opel garajda:D

big_9581320_481766_gff4331.jpg
 
çetin benim jantlarda nasıl durur siyah boya acaba? bi fikrin var mı? bende düşünüyorum.olur dersen beraber jantlarımızı boyayalım opel garajda:D

abi hemen şu linklere bak kararını sen ver .. benim camlarda filmde var o yüzden daha bir uyumlu olur diye düşünüyorum.. olmadı sana da film taktırırız. uygun fiyata iyi bir yer biliyorum.

1

2

3 (bu foto senin jant için daha fikir verebilir hatta)

4
 
Geri
Üst