Optimum devir aralığı

pedodentist

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar,
Ankara trafiği çoğunuzun malumu. Bu trafik içinde sıklıkla vites değiştirmek gerekiyor. Özellikle de Astra 1.3 CDTI kullanıyorsanız. Bu durumda motorun sağlığı göz önüne alındığında en az düzeyde benzin sarfiyatı için ideal vites değiştirme için motor devir aralığı sizce ne olmalı? Mesela 1500 - 2500 nasıl ?.
Saygılarımla
 
1500 rpm de yanılmıyorsam astra 1.3 CDTİ için çok düşük En iyisi 2000-3000 rpm arası tabi 2500 rpm en ideali olur bence
 
Söyle bir sorun var ki birinci vitesde 3000 devire kadar yükseltmeden ikinci vitesde 1500 yakalanamıyor. İkide de durum aynı. 2500 de vites atma olayı sadece 3. vitesten sonra olabiliyor.
Yüksek devirde vites değiştirmenin iyi olacağı yazılmıştı forumda ama bu hem yakıt sarfiyatını çok arttırıyor hem de daha sık vite değiştirmek gerekiyor.
Düşük devirde de, sanki araba zorlanıyor gibi geliyor bana.
Nasıl yapsak bilmiyorum... :confused:
 
mahoniye katılıyorum..2000-2500 arası en ideali...
 
mahoniye aynen katılıyorum
 
pedodentist' Alıntı:
Söyle bir sorun var ki birinci vitesde 3000 devire kadar yükseltmeden ikinci vitesde 1500 yakalanamıyor. İkide de durum aynı. 2500 de vites atma olayı sadece 3. vitesten sonra olabiliyor.
Yüksek devirde vites değiştirmenin iyi olacağı yazılmıştı forumda ama bu hem yakıt sarfiyatını çok arttırıyor hem de daha sık vite değiştirmek gerekiyor.
Düşük devirde de, sanki araba zorlanıyor gibi geliyor bana.
Nasıl yapsak bilmiyorum... :confused:

1500 d/dk vıtes degıstırırsen motoru ezersın..yanı devır almadan vıtes degıstırmek motoru dusuk devırde yorar tam motor toparlanmaya calısırken hoop vıtes degıstır buda yuksek devırde vıtes degıstırmek gıbı fazla yakıt sarfıyatına neden olur motoru zamanla sagırlastırır.opel zaten 2000-3000 d/dk arasında vıtes degıstırılmasını onerıyor
 
imagoodman' Alıntı:
1500 d/dk vıtes degıstırırsen motoru ezersın..yanı devır almadan vıtes degıstırmek motoru dusuk devırde yorar tam motor toparlanmaya calısırken hoop vıtes degıstır buda yuksek devırde vıtes degıstırmek gıbı fazla yakıt sarfıyatına neden olur motoru zamanla sagırlastırır.opel zaten 2000-3000 d/dk arasında vıtes degıstırılmasını onerıyor

aynen.sürekli düşük devirler motor için yüksek devirlerden daha kötü bir durum.mesela en bilineni kurum oluşması.Motorun karakteristik özelliğine göre değişsede genel olarak günümüz dizellerinde 2000-3000 en fazla istisnalarda 3500 ve sonrası.
 
ideali her 3000 devir değişim ,2500 altında değiştirdiğinizde sanjuman oranından dolayı turbodan mahrum bir şekilde ilermek durumunda kalabiliyorsunuz.
 
coRSac aynen katılıyorum. Zaten Turbo olduğu için 1500 devirde değiştirmeniz hiç uygun olmaz
 
Benim söylediğim bir şey yanlış anlaşıldı sanırım. Ben 1500 devirde vites değiştirebilirmiyim demiyorum.
Mesela 1. viteste 2500 devirde vites değiştirdiğinizde 2. vitesde gördüğünüz devir 1200 civarında oluyor. 2. vitesde de 2500 de vites attığınızda 3. vitesde 1700 lü devirleri görüyorum.
Bu durumda bir kısım arkadaş da diyor ki, her halukarda motorun sağlığı için vites değiştirdiğinizde karşılaşacağınız devir 2000 civarında olmalı ki, bu durumda 1. vitesi 3000-3500 aralığında 2. vitesi de 3000 civarında değiştirmek gerekli. Ama bu da yoğun trafikte yakıt sarfiyatını arttırıyor. (mesela vites değişim devrine ulaşamadığınız durumda yüksek devirde kullanma zorumluluğu gibi).
Sizce hangisi doğru??
 
Geri
Üst