Opel'in Kavramayan (hidrolik) debriyaji ve alt devirleri hakkindaki dusunceleriniz?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ali Aky
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
vitese renault meganlar gibi halat çeker gibi değil

:kop::kop:
 
opellerin geneli Kumanda sistemine göre Hidrolik yani tel yok debriyaj kavraması değişik gelebilir bence bi sorun değil alışkanlık isteyen bir durum . vites geçişleri çok güzel opellerin lak lak geçiyor vitese renault meganlar gibi halat çeker gibi değil şanzımanları buda bir avantaj ara hızlanlamalarda çok fark ettiriyor .

Benim anlatmaya calistigim sey o degil.. 180 beygirlik bir aracta lak lak gecis olmamali..1. vites izmit 2. vites ankara gibi degil yani.. Vites kutusu ve debriyaj cok keskin yanitlar vermeli cunku 1 saniyeden az zamanlar bile cok onemli oluyor benim icin.. neyse.
 
kavrama diye birşey yok derken aracın nasıl kullanıldığı çok önemli o vectra sahibi arkadaşının balatası yeni diyorsun değişen baskı balatan orijinal parça mı yoksa yan sanayimi birde türkiyedeki servisler baskı balataları iyi ayarlıyamıyor buda bir gerçek mahvediyorlar açıkçası bu bakımdan birde araçları insan gibi kullanmıyorsak bunu araçta değil kendimizde aramalıyız

Yanilmiyorsam Opel Odak yapmisti arabanin isciligini Topkapi sanayyide yapilmadi yani! Araci kaldirmakla insanlik arasinda bir ikilem kuramiyorum bu arada.. Mesela seri bir kalkis yapicaksiniz 0-100.. 1. vitesten 2.vitese kadar patinaja dusuyor arac diyelim..2'den 3'e atarken de bahsettigim konuda debriyaj cok gec yanit veriyor! 1.9D GTC'de de vardi bu sorun arkadasima.. performans dusmani diyelim..
 
Gelelim Ana tema'ya X Markali aracin debriyaji hidrolik degil ve daha iyi tepkiler veriyo diye dusunuyorum bunun icin ne yapilabilir?
 
benim lafım size değildi genel anlamda söyledim sakın üstünüze alınmayın aracınızda anladığım kadarıyla idsplus yok birde idsplus bir araçta sport mod devredeyken deneyin sanırım tatmin olacaksınız hatta sınıfında hiçbir araçta bu kadar keskin tepkiler veren bir araç daha olacağını sanmıyorum
 
o zman opeli değiştir sen hemşerim sana göre hitap etmiyor belli :) çok keskin yanıt istiyorsan baskı parmaklarını ittiren parça hidrolik değil mekanik olsun telli debriyaj olsun yani o zman istediğin yanıtı alma şansın daha yüksek olabilir... Ayrıca Yüksel Türkiye de demen çok yanlış bence işini çok iyi yapan ustalar var bence alasını Türk ler takar balatanın yeterki sağlam prizdirek olsun bide sağlam göz olsun yeter :)
 
benim lafım size değildi genel anlamda söyledim sakın üstünüze alınmayın aracınızda anladığım kadarıyla idsplus yok birde idsplus bir araçta sport mod devredeyken deneyin sanırım tatmin olacaksınız hatta sınıfında hiçbir araçta bu kadar keskin tepkiler veren bir araç daha olacağını sanmıyorum

Aracimda IDS+ Sistemi var ve de o ozelliginden cok memnunum.. Hatta sport tusu 10 numara birsey benim icin.. neyse tesekkurler..
 
Siz vites yollarının uzunluğundan mı şikayetçisiniz?
 
Vites yollarinin uzunlugunu gectik hadi ani tepkilerde gaza gec yanit verme ((Rolanti durumundan bi anda basilan pedal hareketinde)) ve Debriyajimin iyi kavramamasindan.. Mesela yokuslarda falanda bu bir sorun..He araci her turlu kaldiriyorum.. Ama kisa zamanda kavramasi varken zar zor kavriyo.. Bu konuyla ilgili bir beyefendiyle tanismistim meguiar's'in X subesinde.. Onda da 1.6 Twintop vardi.. Opel TR'ye mail falan atmisti hatta dava acmisti bu debriyaj meselesi ve gaz yememe sorunundan..
 
Geri
Üst