opel'den yeni 1.6 turbo 200hp motor

Düşük silindir hacimli yüksek güçlü motorlara bir türlü kanım ısınmıyor.. . Sanki hep bişeyler eksik kalıyor hissi uyandırıyor bende.. Problem çıkarma ihitmali yüksek görünüyor. Bu konuda biraz eski kafalıyım sanırım.. Vergiden vurmasalar, yakıtını düşünmem fazla gider 3000cc alırım.

Doping almış sporcu gibiler, bugün kendinden daha heybetli rakipleriyle yarışıyorlar, yarın ne olacak onu merak ediyorum..
ben 1.4 motorla 0.18 kuruş yakarak yılda 35 bin km yol alsam 6300 tl yakıt parası veririm
sen 3.0 motorlu bir araçla 0.35 kuruş yakarak 35 bin km de 12.250 lt yakıt parası verirsin.
iki araçta 4-6 yaş arası vergilendirme dilimine giriyor kabul edersek.
ben senede 6.300+300=6.700 veririm, sen 12.250+2.000=14.250 verirsin.

arada toplamda 7.550 lira fark var.
vergide 1.700 tl benden fazla öderken
yakıtta 6.000 tl benden fazla ödüyorusun.


en nihayetinde 3.0 motorlu bir araba vergisi için değilde yakıtı için alınmaması gereken bir arabadır. rakamlar ortada.
 
ben 1.4 motorla 0.18 kuruş yakarak yılda 35 bin km yol alsam 6300 tl yakıt parası veririm
sen 3.0 motorlu bir araçla 0.35 kuruş yakarak 35 bin km de 12.250 lt yakıt parası verirsin.
iki araçta 4-6 yaş arası vergilendirme dilimine giriyor kabul edersek.
ben senede 6.300+300=6.700 veririm, sen 12.250+2.000=14.250 verirsin.

arada toplamda 7.550 lira fark var.
vergide 1.700 tl benden fazla öderken
yakıtta 6.000 tl benden fazla ödüyorusun.


en nihayetinde 3.0 motorlu bir araba vergisi için değilde yakıtı için alınmaması gereken bir arabadır. rakamlar ortada.



Zaten rakamları ekonomi bakımından değrlerlendirmedim.. Şöyle söyliyeyim, ekonomi istiyorsan 1.3-1.4 90-100 hp ye kadar bir araba alınabilir. Benim bahsettiğim konu performans isteyen birisi neden 4 yaşında 1.4 170hp lik bir arac alsın?

O araçlar bastığın zaman 3000cc kadar tüketiyor uzun yolda. vergi konusunda benim mantığım 4 yaşında 1,4.170 hp lik araç yerine 10 yaşında 3000 cc arac almak. vergisi abartı olmayacak. 3000cc v6 motor bilinçli kullanıldığı taktirde performansından ödün vermeden 500.000 km yi çok rahat devrir.. Rektefiye istemeden 1.000.000 km yapanlar var.

Buna karşılk 1.4 araca 500.000 km de en az 2 defa motor yaparsın, 170hp ler için aracı bol bol sıkıştırdığını var saysak kaç defa turbo problemi ile sanayiye gidersin Allah bilir. Kağıt üzerindeki güçler ve tekerlekten aldığın gerçek performans biraz farklı.. Şöyle söyleyeyim, 1.4 180 hp polo gtı ile 2.0 150 hp Calibra otobana girelim yanyana 220 km sabit hızla her ikisi ne kadar yol gidecek bakalım :D 180hp olması ona avantaj sağlayacakmı? 10-15dk sonra aşırı sıkıştırılan motor ve turbo ister sitemez güç kaybedecek.

Senin motor eski teknoloji benim aracım o hp leri 1.4 ile 1.3 ile alıyor diyen agrasif arkadaşlar bir süre sonra sonra sanayiden çıkmaz oluyorlar ..

En yakın arkadaşım izmir antalya arası basmaktan 1.5 accentin turbosunu 2 kez patlattı. işçiliği turbosu vs hesabını yap işte. 100.000 km görmeden 2 turbo yedi.

Yani dediğim gibi dopingli sporculardan farkı yok.. Kısa mesafede avantajlı olsalarda performansın sürekliliği söz konusu değil.

Zaten arabadan güç isteyecek karakterde bir insan 1.4 ün ıslığı verine V6 nın homurtusu için bile aradaki farkı öder ;)
 
Zaten rakamları ekonomi bakımından değrlerlendirmedim.. Şöyle söyliyeyim, ekonomi istiyorsan 1.3-1.4 90-100 hp ye kadar bir araba alınabilir. Benim bahsettiğim konu performans isteyen birisi neden 4 yaşında 1.4 170hp lik bir arac alsın?

O araçlar bastığın zaman 3000cc kadar tüketiyor uzun yolda. vergi konusunda benim mantığım 4 yaşında 1,4.170 hp lik araç yerine 10 yaşında 3000 cc arac almak. vergisi abartı olmayacak. 3000cc v6 motor bilinçli kullanıldığı taktirde performansından ödün vermeden 500.000 km yi çok rahat devrir.. Rektefiye istemeden 1.000.000 km yapanlar var.

Buna karşılk 1.4 araca 500.000 km de en az 2 defa motor yaparsın, 170hp ler için aracı bol bol sıkıştırdığını var saysak kaç defa turbo problemi ile sanayiye gidersin Allah bilir. Kağıt üzerindeki güçler ve tekerlekten aldığın gerçek performans biraz farklı.. Şöyle söyleyeyim, 1.4 180 hp polo gtı ile 2.0 150 hp Calibra otobana girelim yanyana 220 km sabit hızla her ikisi ne kadar yol gidecek bakalım :D 180hp olması ona avantaj sağlayacakmı? 10-15dk sonra aşırı sıkıştırılan motor ve turbo ister sitemez güç kaybedecek.

Senin motor eski teknoloji benim aracım o hp leri 1.4 ile 1.3 ile alıyor diyen agrasif arkadaşlar bir süre sonra sonra sanayiden çıkmaz oluyorlar ..

En yakın arkadaşım izmir antalya arası basmaktan 1.5 accentin turbosunu 2 kez patlattı. işçiliği turbosu vs hesabını yap işte. 100.000 km görmeden 2 turbo yedi.

Yani dediğim gibi dopingli sporculardan farkı yok.. Kısa mesafede avantajlı olsalarda performansın sürekliliği söz konusu değil.

Zaten arabadan güç isteyecek karakterde bir insan 1.4 ün ıslığı verine V6 nın homurtusu için bile aradaki farkı öder ;)
haklısın. turbolu 180 hp bir araçla düz 180 hb arasında kısa vadede olmasada uzun süreli kullanımlarda fark olacaktır. hani derler ya bir alette ne kadar çok özellik varsa o kadar kalitesiz olur diye. çin malı telefonlar misali 2-3 hatlı internetli tv li telefonlar ne kadar sağlıklı ise araçta parça ve özellik artıkça masrafta doğru orantılı olarak "uzun vadede" artacaktır. yazdıklarına katılmakla birlikte benim bakış açısı biraz farklı .
turbosuz motor 500.000 kmyi daha az yıpranarak görür. çünkü gücü kendisi üretir başka parçaları zorlayarak bozulmasına sebep olmaz haklısın ama ben hiç bir arabamı 500.000 km lere yakın almayacağımdan ve zaten düşük kmlerde aldığım arabalarıda en fazla 40-45 bin km sonra değiştirediğimden bu benim için sorun olmaz.varsın 500.000 kmye kadar dayanmasın.
otobanda yanyana giderken yeni teknoloji turbolu motorum yanımdan giden 3.0 aracın arkasında kalsa da yine sıkıntı yok :) nasılsa 3.0 otoban gişelerine benden önce varınca madalya vermiyecekler. ondan da benden de yine para alacaklar :)
en nihayetinde yazdıklarında doğru kısımlar olsa bile ben aracı kısa vadede değiştiren, A noktasından B noktasına performanslı en az maliyetle (kasko-sigorta-vergi-yakıt) gitmeyi tercih eden bir kullanıcı olarak ve olayı bu minvalden değerlendirerek açıklama getirdim.
benim mantığıma göre 200 hp lik bir aracın torkunu yaşamak istersem ve iki seçenek varsa az vergi vereceğim, yakıtı daha az yakan küçük motorlu ve turbolu aracı tercih ederim. türkiye yollarında 1-2 saat hiç hız düşürmeden 220 km yapacak yolda olmadığından aracım 3.0 motorlu bir araçla uzun süre yan yana gidemez geride kalır endişeside otamatik olarak endişe olmaktan çıkıyor.arada ihtiyacım olduğunda 200 lü km lere devir saatini sona dayamadan çıkıyorsam en güzel araba o arabadır.
hayırılı bayramlar.
 
Downsizing ( küçültülmüş hacim denebilir ) denilen yeni anlayışta;
Daha az sürtünme
Daha az yakıt
Daha az vergi
Daha cok performans

Hacmi küçük olmasına rağmen, motor içi parçaları neredeyse tüm atmosferik araçlardan çok daha dayanıklı, sonuçta araçların hacmi ne olursa olsun, parçaları araçların gücüne uygun şekilde üretiliyor. Bu durum aslinda öncelikle dizel araçlarda denendi 2.0 motor turbosuz 90 hp lik dizel araclar yerine 1.3 1.4 1.6 hacimli 75-130hp arasi turbo dizel araçlar var artik, bu durum nasil olağan bir hale geldiyse benzinli araçlar içinde aynen öyle olacaktır.
 
İnsallah :)
 
Her hacim aynı gelişmelerden nasibini alıyor.
Vergi kaygısı olan düşük hacim vergi kaygısı olmayansa büyük hacim alıyor.
Turbo yada atmosferik olması tartışılan konu ise zaten yersiz.Çünki tamamen tercih meselesi , hangisi daha masraflı , hangisi üstün ; koşullara , markalara , ustasına , binicisine .. kısacası bin tane şeye göre değişir.
 
1.6 180 hp çokta başarılı değil, bence gücü artırmadan once motorların soğutma sorunlarını çözmeleri gerek.


Black Girl
 
Geri
Üst