DiesOtto (Yeni Motor Teknolojisi)

marikan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
6,075
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
DaimlerChrysler Araştırma geliştirme bölüm başkanı Prof. Dr. Herbert Kohler’in ‘Dizel ve benzinli motorların en güçlü yanlarını birleştirerek oluşturduğumuz ve bir dizel motorla aynı emisyon değerlerine sahip geleceğin benzinli motoru’ olarak tanımladığı DiesOtto konsepti seri üretime geçmek için gün sayıyor.

Mercedes Benz mühendisleri tarafından geliştirilen yeni motor çalışma prensibi olarak dizel motorlara benziyor. Adını dört zamanlı motorların mucidi August Otto ve dizel motorun mucidi Rudolph Diesel’den alan ‘DiesOtto’ benzinli motorların geleceği açısından önemli bir adım olarak görülüyor.

Otomobillerin de saldığı ve sera gazı etkisi yaparak küresel ısınmaya neden olan kirli gazlar, herkesin olduğu gibi otomobil üreticilerinin de bir numaralı gündem maddesi haline geldi. Ekonomi ve çevre temizliği hedefiyle ortaya çıkan yeni teknolojiler hız kesmeden yoluna devam ediyor. İlk olarak Toyota Prius’la adını duyduğumuz, daha sonra Honda Civic Hybrid modelinin ülkemizde satılmaya başlanmasıyla daha da iyi tanıdığımız çevreci otomobiller hep tüketim ve emisyon değerleri ile göz önündeydi. Daha sonra Volkswagen hibrid olmayan ancak ürettiği güce oranla çok az yakan TSI motorunu yollara sürerek çevrecilik rekabetine yeni bir boyut kazandırdı. Herkes tarafından çok beğenilen bu motorlar daha uzun süre en iyi güç/tüketim oranlarıyla liderliğini korur derken Mercedes’in o müthiş haberi geldi.


Volkswagen’in 1.4 lt 170 HP güç üretebilen TSI motoruna meydan okuyan Mercedes, 4 silindirli, direkt enjeksiyonlu, değişken subap zamanlamalı ve turboşarjlı 1.8 litrelik motordan tam 238 HP güç ve 400 Nm tork elde edebiliyor. Bunu yaparken harcadığı yakıt ise S serisi gibi büyük bir otomobile rağmen sadece 6.1 litre. Mercedes’in 2005 yılında tanıttığı çevreci Bluetec dizel motorlarının Amerika’da kazandığı büyük başarısını DiesOtto ile benzinli motorlarda yakalamasına kesin gözüyle bakılıyor.

Mercedes’in daha küçük otomobillerinde DiesOtto’yu kullanarak hem performansı hem de yakıt ekonomisini düşünen müşterilere yeni alternatifler üretmesi için ise biraz daha beklememiz gerekecek.

alıntıdır...
 

marikan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
6,075
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
üstelik S-class için bile yeterli bi güç... yani S180 çok komik oluyo ya... S320 den küçüğü tuhaf geliyo insana
 

hi_cazz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
1,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
mercedes dediğin S500 olacak alacaksın saol bacağını koltuğuna devam edeceksin yoluna. Sanki gemidesin mübarek:D
 

CeyCeyX

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
2,973
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
neler yapiyolar
 

MerifasT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
6,436
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
adamlar neler yapıyo valla biz hala ecotec motorlarla idare ediyoz :D
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
ben yine piyasanın lideriyim demiş merso
 

Enolaguy

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
173
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu yeni birşey değilki zaten var olanı yeni birşeymiş gibi sunmuşlar, Opel zaten bu teknolojiyi "direct injection gasoline turbo" olarak 2006 ocak ayı itibarı ile mercedesten 2 yıl önce kullanıyordu ve 2.0 motordan 265 HP üretiyordu hende euro gas normunu da karşılayarak....
Hep başka markalara imrenmeye gerek yok Opeli daha yakından tanıyın derim :)
 
Üst