Opel Vectra A Otomatik Şanzıman Problemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan fug1tiv3
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

fug1tiv3

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Herkese Merhaba;

94 model Opel Vectramız var aracı ilk aldığımızda şanzımanında vites geçişlerinde hiç bir problem yoktu 1 senenin üzerinde hiç bir sıkıntı yaşamadan aracı kullandık... Araç önce geriye geçerken sıkıntı yarattı çok sert ve aniden geçiyordu geri vitese.. Daha sonra kabus başladı yazın her kontakta mutlaka yapıyor bunu.. Araç D de giderken belli bir hızdan sonra vites geçişinde sıkıntı yaratıyor ve S lambasını yakıyor daha sonra araç istop etmeden de düzelmiyor... Kayseride ikamet ediyorum Opelin kendi yetkili servisine götürmedik aracı ama kime götürsek herkes işin kolayına kaçıp 1500tl karşılığında aracı manuel yapmayı öneriyor... Yanlış hatırlamıyorsam bu sorunun selonoidlerden kaynaklandığını daha önce bu sorunu yaşayan birinden duymuştum.. Bu problemi yaşayan çözen var mı ? Bu problem yüzünden yazın araca binmek istemiyorum...
 
Hiç yağ değiştimi??? Sağlam şanzımandır kolay kolay birşey olmazda onlara...yağ esvabını kaybedince de olur..
 
Hiç yağ değiştimi??? Sağlam şanzımandır kolay kolay birşey olmazda onlara...yağ esvabını kaybedince de olur..

Bahsettiğiniz şanzıman yağıysa değişmedi hiç.. Biz arabayı aldığımızdan bu yana 40 binden fazla yol yaptık
 
Hiç bir halt yok önce yağını değiştirin sonra pozisyon şarteli denen bir parça var para harcanmasın diye usta adam onu temizler sonra takar mıs gibi de olur... yok ille de işi sağlama alayım diyen adam olursa da değiştirir... birde işini bilen adam makineye bağlar anında sorunu bulur hemen kapağı açalım diyen adam ise para kazanayım durmadan aracın orası burası ile uğraşmayım diyen adamdan başkası değildir.
 
Aracı park ederken vitesi geriye taktıgınızda tak diye ses geliyorsa şanzuman revizyon isteyebilir (uzaktan teşhis koymak yanlış olabilir ama bu ses zamanla artıyor, en sonunda şanzumanın geri vites taşıyıcıları yenileniyor, iyi bir ustaya denk gelirseniz ucuza halledersiniz).
S lambası ne zaman yanıyor, onu da takip etmenizde fayda var (mesela motorun sıcak veya soğuk olmasi bu durumu etkiliyormu? Soğuk motor, dolayısı ile soguk şanzuman demektir ki şanzumandaki yağın ısınması motordan daha fazla zaman alır). Mesela benim aracımda benzer bir durum var. Motor soğukken, özellikle soguk ve yağışlı havalarda yola ilk çıktığımda (şanzuman yağı ısınana kadar) gaza fazla yüklenirsem (her viteste) o meşhur "S" lambası yanıp yanıp söner(bu durumda iken arac hızlanmakta zorlanıyor). Arac ısındıktan sonra aracı stop edip yeniden calıştırdığımda sorun ortadan kalkıyor araba eskisi gibi performans sunuyor. Bir iki yerle görüştüm akıllı uslu bir teşhis koyamadıkları için arabayı bu şekilde kullanıyoruz, eşim de ben de bu duruma alıştık, araç soğukken gaza fazla yüklenmiyoruz. Bence bu durum (benim aracımdaki) mekanik bir arıza değil, ya yağ kalın geliyor ya da Nadir'in dediği gibi kirlenen bir yer var.
 
Bahsettiğiniz şanzıman yağıysa değişmedi hiç.. Biz arabayı aldığımızdan bu yana 40 binden fazla yol yaptık
şanzımanı kucaklamadan git değiştir yağını,dandik atf de koyma kaliteli yağ koy,kimbilir senden öncede nezamandır değişmedi...

hemen hemen değiştir,geçsin problemin bak okadarda emin konuşuyorum...
düzelmezse düzelmedi dersin :)
şaka bi yana yağ su gibi olmuştur...
 
Benim bakım yaptırdığımda şanzuman yağının 80 000 km sonra değişmesi gerek dedi. Artık ne kadar doğru bilemiyorum...
 
şanzımanı kucaklamadan git değiştir yağını,dandik atf de koyma kaliteli yağ koy,kimbilir senden öncede nezamandır değişmedi...

hemen hemen değiştir,geçsin problemin bak okadarda emin konuşuyorum...
düzelmezse düzelmedi dersin :)
şaka bi yana yağ su gibi olmuştur...

yarın ilk iş bunu deneyeyim... Önerdiğiniz bir yağ var mı çok bilgili değilim bu konuda :(
 
Aracı park ederken vitesi geriye taktıgınızda tak diye ses geliyorsa şanzuman revizyon isteyebilir (uzaktan teşhis koymak yanlış olabilir ama bu ses zamanla artıyor, en sonunda şanzumanın geri vites taşıyıcıları yenileniyor, iyi bir ustaya denk gelirseniz ucuza halledersiniz).
S lambası ne zaman yanıyor, onu da takip etmenizde fayda var (mesela motorun sıcak veya soğuk olmasi bu durumu etkiliyormu? Soğuk motor, dolayısı ile soguk şanzuman demektir ki şanzumandaki yağın ısınması motordan daha fazla zaman alır). Mesela benim aracımda benzer bir durum var. Motor soğukken, özellikle soguk ve yağışlı havalarda yola ilk çıktığımda (şanzuman yağı ısınana kadar) gaza fazla yüklenirsem (her viteste) o meşhur "S" lambası yanıp yanıp söner(bu durumda iken arac hızlanmakta zorlanıyor). Arac ısındıktan sonra aracı stop edip yeniden calıştırdığımda sorun ortadan kalkıyor araba eskisi gibi performans sunuyor. Bir iki yerle görüştüm akıllı uslu bir teşhis koyamadıkları için arabayı bu şekilde kullanıyoruz, eşim de ben de bu duruma alıştık, araç soğukken gaza fazla yüklenmiyoruz. Bence bu durum (benim aracımdaki) mekanik bir arıza değil, ya yağ kalın geliyor ya da Nadir'in dediği gibi kirlenen bir yer var.

Aracın motorunun soğuk olmasıyla ne kadar alakalı hiç bilemiyorum... Şöyle anlatayım size kışın araba kesinlikle bu problemi yaratmıyor... Kışın aracın motoru soğukken de fan açacak kadar sıcakken de bu hatayı vermiyor.. Ancak yazın araç her kontakta yapıyor bunu. Yani ilk çalıştırdığımda da motor sıcakken de her türlü bu sıkıntı oluşuyor. Manuel 1-2-3 şeklinde kullanmaya çalışıyoruz ama yine de aracın çekişi düşüyor bildiğiniz gibi. Geri vitesiyle ilgili de şunu söyleyebilirim yine kışın hiç bir sıkıntı olmadan vurmadan geçiyor geri vitese :) yine yazın çok sert geçiyor geri vitese bazen vitesi R ye alıyorum 5-10 saniye sonra çok sert bi şekilde aniden geçiyor.
 
Son düzenleme:
Araca henüz hiç bir müdahele yapılmadı bayram dolayısıyla. Kışın hiç bir şekilde problem yaratmayıp yazın her kontakta bunu yapması insanın aklını bulandırıyor.
 
Geri
Üst