Opel Corsa D Sorunu (Bir türlü çözemedik)

bugrahan18

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
6

Arkadaşlar umarım konuyu doğru yere açmışımdır. Forumda yeniyim Opel Corsa D aracımla (1.2 yarı otomatik 2011) ilginç bir sorun yaşıyorum. Öyleki yılların ustası kıymetli bir ustama gösterdim aracı ilk defa gördüm, ben de araştırayım sen de sor dedi. Problem şu: araç hareket halindeyken ışıklarda ya da dönemeçlerde araç tam durduğunda gaz yememeye başlıyor. Öyleki gaz pedalı hiç tepki vermiyor. Manuele almak vitesle oynamak işe yaramıyor anında. Kapatıp açınca tekrar çalışması da zaman alıyor. Yani aslında çok tehlikeli bir durum birden olmadık yerde kalırsa biri gelip biçebilir Allah vermesin.

Araç hiç bir arıza uyarısı vermiyor. Bilgisayara bağladık herşey normal çıkıyor.
Bu durum başına gelen duyan ya da önerisi olan var mı? Sırayla bütün herşeyi değiştirmeye kalksam (gaz pedalı kelebek akü) birincisi sorun çözülecek mi belli değil ikincisi masrafın önü sonu belli değil.

Video var ama anlattıklarımdan başka bir durum yok. Değerli yorumlarınızı ve yardımlarınızı bekliyorum.

Saygılar.
 

ertdgny

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ocak 2019
Mesajlar
4
birden gaz yememeye başladıysa ateşleme ile alakalı.tekrar çalışmada zorlanmasıda ateşleme ile alaklı.ateşleme bobini olabilir bobin tesisatı olabil,beyinden de olabilir
 

bugrahan18

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
6
Teşekkürler ertdgny.
Araştırmaya devam ediyorum. sorun gaz pedalı sensörü de olabilir.
Ne olduğunun belli olmaması kötü olan.
 

Nobran

Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,150
Yaş
31
Bizim araçların gaz pedalı elektronik, yani gaz teli yok. Problemin kaynağı da bu aslında ve çözümü basit. Eliniz yatkınsa gaz pedalını söküp içindeki potansiyometrenin üzerini temizlemeniz problemi çözecektir. Zamanla bu potansiyometrenin üzeri oksitleniyor ve sensörü oksitli kısma gelince okumayıp aracı güvenlik için kitliyor o yüzden gaz verseniz de tepki vermez. Arıza lambası yanıp söner bu durumda ama yanmaması garip olmuş lambanın patlak olma ihtimali var mı acaba? Kontağı kapatıp 5 10 dk beklediğiniz zaman düzelir ama tekrar arıza verir genelde bu arada her arızayı ecu kayıt etmiyor daha çok kalıcı arızaları görürsünüz map maf oksijen sensörü gibi sensörler bozulursa, usta baktığında o yüzden göremiyor çünkü kapatıp açınca düzeliyor. Yani aslında kalıcı olmaması iyi bir şey dediğim gibi temizliğini yaparsanız düzelir. Servise götürürseniz gaz pedalını değiştirmek isteyecektir. Ustanızın elinde sağlam çıkma bir gaz pedalı varsa takıp bir süre kullanın problemin gittiğini göreceksiniz.
 

bugrahan18

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
6
Sayın Nobran cevap ve öneriniz için çok teşekkür ederim. Bu da çok mantıklı görünüyor. İlk deneyeceğim şey bu olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nobran

Nobran

Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,150
Yaş
31
Sayın Nobran cevap ve öneriniz için çok teşekkür ederim. Bu da çok mantıklı görünüyor. İlk deneyeceğim şey bu olacak.
Mesajınızda bir durumu yeni fark ettim. Tekrar çalışması zaman alıyor derken durumun düzelmesi mi zaman alıyor yoksa marş alma süresi mi uzuyor.

Saygılarımla
 

bugrahan18

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
6
Araç hareket halindeyken durduğunda gaz pedalı hiç bir tepki vermiyor. Kontağı kapatıp açınca ilk çevirişte anında çalışmıyor ikinci kez daha çevirip açmak gerekiyor. O da bir 15-20 saniye ediyor.
 

bugrahan18

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
6
Ardından araç normal şekilde yoluna devam ediyor. Ta ki hatayı birkez daha verene kadar
 

Hakan55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
185

bugrahan18

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
6
Çok şükür çözdük hocam. Ayrıntılı yazacağım süreci ileri de başka birinin ihtiyacı olur diye. Sorun vites robotundaymış. Yasin ustamın ellerine sağlık. Yardımcı olan arkadaşlara ve ustalarıma teşekkür ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan55 ve Nobran

Nobran

Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,150
Yaş
31
Çok şükür çözdük hocam. Ayrıntılı yazacağım süreci ileri de başka birinin ihtiyacı olur diye. Sorun vites robotundaymış. Yasin ustamın ellerine sağlık. Yardımcı olan arkadaşlara ve ustalarıma teşekkür ediyorum.
Yasin Usta girdiyse işin içine bu iş tamamdır 👌
 

Hakan55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
185
Çok şükür çözdük hocam. Ayrıntılı yazacağım süreci ileri de başka birinin ihtiyacı olur diye. Sorun vites robotundaymış. Yasin ustamın ellerine sağlık. Yardımcı olan arkadaşlara ve ustalarıma teşekkür ediyorum.
Geçmiş olsun. İnşallah çok tuzlu olmamıştır.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Ouzz61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2019
Mesajlar
1
Çok şükür çözdük hocam. Ayrıntılı yazacağım süreci ileri de başka birinin ihtiyacı olur diye. Sorun vites robotundaymış. Yasin ustamın ellerine sağlık. Yardımcı olan arkadaşlara ve ustalarıma teşekkür ediyorum.
mrhb bende 2013 opel corsa 1.4 twinport active otomatik kullanıyorum 6 aydır. 2 defa arıza lambası yanıp gaz yemiyor sorunu nasıl çözdünüz..
 

cuneyt2009

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2019
Mesajlar
1
İyi akşamlar arkadaşlar yaklaşık 1 aydır aracımda yanan esp arızası giderilemedi. Özellikle ışıklarda beklerken araç rolantide beklerken arabada 1 saniyelik titreme yapması ve esp ışığının yanması.. Bujiler değişti. Motor rölanti devri 680den 800e yükseltildi.. Ama arıza hala geçmedi. Kelebek boğaz temizliği yapıldı.. En son ustam fakir karışımda hatası diye birşey söyledi. Ben pek anlamam bu teknik terimlerden ama hava filtresinden tut ekzoza kadar incelemek gerekir dedi. Bi de başka bi usta arkadaşa sorduğunda hava depolama valfının değişmesi gerektiğini söyledi.. Çok küçük bi sorun ama bi türlü çözülemedi ne yapılabilir????
 
  • Beğen
Tepkiler: Nobran

Nobran

Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,150
Yaş
31
Aracın verdiği arızanın kodu nedir ?

SM-J710GN cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

kannn

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
2,391
Krank sensörünü maf map sensörünü bir baktır
 

prepositions

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2020
Mesajlar
2
Yasin Usta girdiyse işin içine bu iş tamamdır 👌
Sizin yazdığınız sorunun aynısı benım aracta da var. 2011 1.2 Easytronic Corsa. Nasıl çözüldü işlemler masraf v.s. bilgi verebilir misiniz?
Çok teşekkürler,
 

prepositions

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2020
Mesajlar
2
Çok şükür çözdük hocam. Ayrıntılı yazacağım süreci ileri de başka birinin ihtiyacı olur diye. Sorun vites robotundaymış. Yasin ustamın ellerine sağlık. Yardımcı olan arkadaşlara ve ustalarıma teşekkür ediyorum.
Sizin yazdığınız sorunun aynısı benım aracta da var. 2011 1.2 Easytronic Corsa. Nasıl çözüldü işlemler masraf v.s. bilgi verebilir misiniz?
Çok teşekkürler,
 

gencergun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Haz 2019
Mesajlar
2
maliyet ne kadar tuttu bilgi verebilirmisiniz
 

berkerdogan66

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
11 May 2009
Mesajlar
184
Arkadaşlar umarım konuyu doğru yere açmışımdır. Forumda yeniyim Opel Corsa D aracımla (1.2 yarı otomatik 2011) ilginç bir sorun yaşıyorum. Öyleki yılların ustası kıymetli bir ustama gösterdim aracı ilk defa gördüm, ben de araştırayım sen de sor dedi. Problem şu: araç hareket halindeyken ışıklarda ya da dönemeçlerde araç tam durduğunda gaz yememeye başlıyor. Öyleki gaz pedalı hiç tepki vermiyor. Manuele almak vitesle oynamak işe yaramıyor anında. Kapatıp açınca tekrar çalışması da zaman alıyor. Yani aslında çok tehlikeli bir durum birden olmadık yerde kalırsa biri gelip biçebilir Allah vermesin.

Araç hiç bir arıza uyarısı vermiyor. Bilgisayara bağladık herşey normal çıkıyor.
Bu durum başına gelen duyan ya da önerisi olan var mı? Sırayla bütün herşeyi değiştirmeye kalksam (gaz pedalı kelebek akü) birincisi sorun çözülecek mi belli değil ikincisi masrafın önü sonu belli değil.

Video var ama anlattıklarımdan başka bir durum yok. Değerli yorumlarınızı ve yardımlarınızı bekliyorum.

Saygılar.
Anlattığınız konuyla ilgili youtube'da şu videoda da bahsediliyor.
 
Üst