Opel Corsa 1,7DTI 2003 Elektronik arızası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yukselkk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

yukselkk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2006
Mesajlar
77
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Merhaba Arkadaşlar,
Konu başlığında yazdığım gibi benim otomobilim Corsa 1,7 DTI dır.
Aldıktan kısa bir süre sonra bozuk bir yoldan geçerken elektronik arıza lambası yandı sonra motoru durdurup tekrar çalıştırınca bu lanba yanmamaya başladı.
Seyir halinde yanmayan arıza göstergesi kontakta açık konumda kaldı bir süre.Sonra da normale döndü.Başka bir sebepten dolayı gittiğim Opel Erdemir servisinde Malesef oradaki bir Opel Yetkilisi bu yanan ışığın Elektronik arıza ışığı olmayıp otomobilin bakım zamanı geldiğini haber veren bir ışık olduğunu iddia etti :) ...
Bu beni çok şaşırttı oysa aracın el kitabını okumuş ve yanan arıza lambasının elektronik ile ilgili olduğunu oradan öğrenmiştim(yanan arıza lambasının tarifi;araç ve tam ortasında dikine doğru duran bir vida anahtarı)
Sonuçta sorun kendi kendine halloldu derken uzun bir yola çıktığım bir an yine bozuk bir yolda iken lambamız tekrar gösterdi kendini.Bu sefer tam araç kullanma kılavuzunda belirtilen emarelerde çıktı ortaya.motor çekiş gücü azaldı devir belli bir noktadan sonra sabit kaldı yakıt sarfiyatında artma oldu.Yolda durup aracı 1-2 dakika stop edip tekrar çalıştırdığımızda ışığın bu sefer sadece kontak açıldığında belirdiğini motor çalıştırıldığında ise ışığın yanmadığını gördüm.Bu durumda Opel servislerine ne kadar güvenmeli ve bu aracı kime göstermeliyim?Belki aramızda bu şekilde arıza yaşamış olan arkadaşlarımız vardır.Paylaşıp yardımcı olabilirseniz memnun olurum.İyi bir usta adresi(istanbul avrupa da) de olabilir.Direksiyon titremesinden hiç bahsetmiyorum bile,çünkü aynı servisteki aynı şahıs bu durumu kendisine açtığımda şöyle cevap verdi"yaw bu şikayet genel olarak Tüm opellerde görülen bir problem sadece sizde değil"bu bana biraz acizlik gibi geldi.Yani siz mide ağrınıza bir çözüm bulsun diye gittiğiniz doktordan "bu sizin gibi insanlarda genelde görülür" demesi gibi bişey çözüm yok...bu durumda ne yapmalı...cevaplarınızı çok merak etmekteyim...
Saygılarımla

Yüksel Kamil KARADENIZ
 
1.3 CDTI de aynı sorun

Slm kardeş bendede 1.3 CDTı var ve senin yaşadığın sıkıntının aynısı vardı. Arabanın çekişi düştü ve aynı uyarı lambası yandı ben yakıtı çakko bir petrolden aldım ve sebebi buna bağlamıştım müteakiben yakit filtresini falzan değişitirdim, yakıt borularında tıkanma oldugunu düşünerek boruları temizledim ve yeniden havasını aldım nasıl oldu bilmiyom ama düzeldi bu yaptım işlemlerin faydasımı oldu yoksa geçici bişeymiydi anlmadım ama hallaldu uzun yolda oldumdan servise bile gidemedim çekiş probleminden. Sonra servise gidip bilgisayara bağlatığımda beynin 2 arıza kaydettiğini ama şuanda bişey olmadığını söylediler. Ama bu arızanın gerçek sebebini bende merak ediyorum umarım opelci kardeşlerden konuya aşina birileri vardırda bizi aydınlatır
 
Bende sorunun aynısını yaşamasamda benzer sorunlar yaşadım.Ben bu tür elektronik araçlarda satış sonrası hizmet veren servislerin sorunların çoğunda aciz kaldığını düşünüyorum.
 
Avrupa yakasında servis tavsiyesi istemişsin malesef bu konuda yardımcı olamam. Bahsettiğin arıza lambası mekanik arıza lambası.Şu an arıza hakkında bir yorum yapamayacağım ama yarın konu hakkında net bilgilere ulaşıp yardımcı olabilirim. Direksiyon ile ilgili evet bu sorun bir çok corsada var ve direksiyon kutusunun değişmesi gerekiyor. Pahalı bir parça olduğundan dolayı özel servisler bu şartlarda kullanmaktan zarar gelmeyeceğini söylüyorlar. Yetkili servise gitseniz değiştiri ve güzel bir hesap çıkarırlar.
 
bahsettiğiniz lamba emisyon arıza lambası egsoz sisteminde bir arıza olşdugunda yanar egr katalitik konvektor oksijen sensoru depo havalandırma valfı vb. parçaların arızasında yanar. Bakım zamanın geldigini kilometre gostergesi kontok ilk acıldıgında kısa bir sure 3-5 sn INSP yazısı yazar.

Direksiyon kutusu corsaların en buyuk sorunu degiştir 2 ay sonra tekrar aynı. Ancak Aaracın garantisi bittiyse piyasada onun burclarını ve kecelerini degiştiriyorlar daha uzun gidiyor 250-300 ytl gibi bir masraf alıyorlar
 
sürücü koltuğunun altındaki soketler oynadığındada yapıor..
 
Merhaba
Bende Tigra var iken o sorunu bende yaşadım.
Sorun AGR denilen parçadan kaynaklanıyor.
 
yakittandir bendede oldu gecti....dizelciler yakitlara dikkat....!
 
2003 1.7 dti var bende.bende de benzer sorun var arkadaslar. zaten yazmıstım ama pek bilgisi olan çıkmadı.bende de 100km/h ustune çıktıgımda o arıza ısıgı yanıyor ve araba 120 nin ustune çıkmıyor.arabanın çekişi de hiç iyi değil.1.3 multijet doblo lar bile çok daha ii. birkaç servise gosterdim aa bulamadılar.sanırım gediz patlayacak beni...
 
dun aksam on sağ arka sağ parklar yanmıyordu. sigorta kutusuna baktim sağ tarafın sigortası patlamıstı. yedek sigorta olmadığından rastgele bi sigortayı söküp taktım ve calisti. sabah arabayı calistirdim yola cıktım araba cekişten düşmüştü ve elektrik arıza ışığı yanıyodu. viteste iken 3000, boşta ikende 3500 deviri geçmiyodu. sanki turbo calismiyo gibiydi.
actık kaputu "anlıyomuş gibi" turbonun hortumu felan mı cıktı ya da ßiselere ßiseler mi oldu diye ama hersey normal duruyodu. dunku olay aklima geldi 7.5Amperlik bi sigortaydi o da.. taktığım far yuvasından çıkarıp normal yuvasına geri taktım, daha sonra araba normale döndü.
bi keresinde de o sigortaların yerlerini hep kafama gore değiştiriyodum. şimdi servise bi gostermek gerekir öyle değil mi?
ßir de ben neyin sigortasını cıkarmıs olabilirim ki araba o sekilde 3000 deviri gecmedi ve turboyu açmadı ??
ßenim aracta 1.7DTI
 
Geri
Üst