1.3 CDTI’lerde bu şanzıman ötme olayı (genelde rulman veya dişli arızası) çok görülen bir mesele. Eğer tamir sonrası hâlâ ötüyorsa, büyük ihtimalle ana mil yatakları ya da dişli diş profilleri yıpranmış demektir, bunları komple revize etmedikçe tam sessizleşmez.
Çıkma şanzıman düşünüyorsanız birkaç noktaya dikkat edin:
J kasa 1.3 CDTI 5 ileri F17 şanzıman kullanır, H kasalarda da aynı motor varsa yine F17 denk gelir ama oranları farklı olabilir, kontrol şart.
H kasada 6 vites olanlar genelde 1.7 CDTI’dır, 1.3’ler 5 vitesli olur, sizin araca %99 aynı oturur ama uyumluluk için şasi kodu ve parça numarasını mutlaka karşılaştırın.
Çıkma şanzımanda baskı balata ve volant durumuna da bakmak iyi olur, çünkü elden çıkaran araçlarda genelde kavrama problemleri de olur.
Yani J kasaya H kasadan çıkma F17 takan çok var, uyum sağlıyor ama mutlaka açtırıp baktırarak almanızı tavsiye ederim. Ötme riski çıkmada da devam edebilir. İmkan varsa tam anlamıyla revizyon yaptırmak uzun vadede daha mantıklı olur, çünkü çıkma da sürpriz yaratabiliyor.