Opel Astra J 1.3 Cdti Cosmo

akın2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2010
Mesajlar
1,897
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J 1.3 Cdti Cosmo

aracım çok hantal. gitsin diye basınca da  bu sefer çok yakıyor....  bu motor 1,6 olsaymış şikayetim olmayacaktı ama şimdi  pek memnun değilim, neticede yarışçı değilim ama bir araba bu kadar mı hantal olur ya. bugün gene dik bir yokuşta bayılıp kaldı, hani 10 çeşit araç kullanmasam bende  sorun var diycem ama malesef  araç çok ağır ve motor ölü oğlu ölü. bir daha alırmıyım. ASLA ALMAM 
 

hllb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
3,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J 1.3 Cdti Cosmo

akın link' Alıntı:
aracım çok hantal. gitsin diye basınca da  bu sefer çok yakıyor....  bu motor 1,6 olsaymış şikayetim olmayacaktı ama şimdi  pek memnun değilim, neticede yarışçı değilim ama bir araba bu kadar mı hantal olur ya. bugün gene dik bir yokuşta bayılıp kaldı, hani 10 çeşit araç kullanmasam bende  sorun var diycem ama malesef  araç çok ağır ve motor ölü oğlu ölü. bir daha alırmıyım. ASLA ALMAM  
inşallah bunun borcu bitince seni daha memnun edecek bir araç alırsın. aracın max torka ulaşıncaya kadar hantal olacağı aşikar. ama ekonomik olması bu durumu amorte eder umarım. zaten dizel tercih eden arkadaşların da tercihi bu yönde. keşke çok güçlü ve çok ekonomik ve çok güzel bir araba olsa:) ben epey aradım böyle bir araba sonunda isteklerimi yan yana yazınca 1.4t karar kıldım. dizeli de çok düşündüm ama, az yaksın ama ağır kalsın / biraz çok yaksın ama güçlü olsun ikileminde 1.4t kazandı. bir de şunu düşündüm ben araç dur kalklarda max torka ulaşamayacağı için daha fazla güç harcamak bunun karşılığında daha çok mazot tüketecek, dolayısıyla  yoğun olan ş.içinde istediğim kadar ekonomik olmayacak diye düşündüm. ama hep dediğim gibi tercihlere saygı duymak lazım. bir çok arkadaşımızın kıyaslamasında ekonomik olması daha öncelik kazanmış ve dizel tercih etmişler.
 

markopasa86

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Mar 2011
Mesajlar
3,076
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J 1.3 Cdti Cosmo

akın link' Alıntı:
aracım çok hantal. gitsin diye basınca da  bu sefer çok yakıyor....  bu motor 1,6 olsaymış şikayetim olmayacaktı ama şimdi  pek memnun değilim, neticede yarışçı değilim ama bir araba bu kadar mı hantal olur ya. bugün gene dik bir yokuşta bayılıp kaldı, hani 10 çeşit araç kullanmasam bende  sorun var diycem ama malesef  araç çok ağır ve motor ölü oğlu ölü. bir daha alırmıyım. ASLA ALMAM 
akın bey ile düşüncelerimiz hemen hemen aynı, fakat dile getiriş şeklimiz farklı sanırım  :) mağlum istanbulda sabah işe gidiş akşam işten dönüş saatlerinde, 50-60 km nin üstüne çıkamıyorsunz, bu da sürekli dur kalk yapmak demek, bu da bizim araçların belkide tek olumsuz yanı.Belki de bu araç şehir dışı, boş yolda uzun yol gidenler içindir. Aracım gerçekten rahatsız edici bir kalkışı var, artık anlık yakıt tüketimine fazla bakmadan 2. vitese 3 bin devirde geçiyorum çünkü başka bir çaresi yok. Hani araç astra değilde megane fln olsa hemen değişirm, ama aracın görselliği,cyclone ve birde içinde halen varolan 'yeni kokusu' şuan da beni bu araca bağlıyor. İlerde, ağustos eylül gibi 2012 ler çıktığında, eğer halen araca tam adepte olamazsam değiştrmeyi düşünebilrm. Fakat şuan böyle bir düşüncem yok.
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J 1.3 Cdti Cosmo

Bu dizellerin en büyük sorunu 2000 devir altındaki resmen ölü bölge!

Bugün bende işim gereği 75hp Doblo mlaydım; devir 2000dd nin altındayken değil hızlanmak bazen düzde hızını bile koruyamıyor ama bu devri geçince bu hacimde olmasına ve bir dizel olmasına rağmen gayet hızlı ve güçlü biçimde devirleniyor.

90hp lik motoru da denemiştim o da öyleydi, devrini aınca uzuyor ama devir düşükse bir de yokuştaysa olduğu yerde kalıyor.


Yerinizde olsam işinin ehli bir yerde yazılım attırır ekonomi ve artan performansın harmanlanışını keyfederdim.
 

markopasa86

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Mar 2011
Mesajlar
3,076
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J 1.3 Cdti Cosmo

Tolga KARACA link' Alıntı:
Bu dizellerin en büyük sorunu 2000 devir altındaki resmen ölü bölge!

Bugün bende işim gereği 75hp Doblo mlaydım; devir 2000dd nin altındayken değil hızlanmak bazen düzde hızını bile koruyamıyor ama bu devri geçince bu hacimde olmasına ve bir dizel olmasına rağmen gayet hızlı ve güçlü biçimde devirleniyor.

90hp lik motoru da denemiştim o da öyleydi, devrini aınca uzuyor ama devir düşükse bir de yokuştaysa olduğu yerde kalıyor.


Yerinizde olsam işinin ehli bir yerde yazılım attırır ekonomi ve artan performansın harmanlanışını keyfederdim.
1000 km yi bekliyorum, aracım 1000 km ye geldiğinde servisi arayıp, yazılım olup olmadığın öğrenicem, htta şu baskı-balatayı fln bi göstermeyi de düşünüyorum, bi sıkıntı olmasın diye.
 

Bye_Bye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2014
Mesajlar
10,152
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J 1.3 Cdti Cosmo

markopasa86 link' Alıntı:
[quote author=Tolga KARACA link=topic=1279.msg28848#msg28848 date=1304096274]
Bu dizellerin en büyük sorunu 2000 devir altındaki resmen ölü bölge!

Bugün bende işim gereği 75hp Doblo mlaydım; devir 2000dd nin altındayken değil hızlanmak bazen düzde hızını bile koruyamıyor ama bu devri geçince bu hacimde olmasına ve bir dizel olmasına rağmen gayet hızlı ve güçlü biçimde devirleniyor.

90hp lik motoru da denemiştim o da öyleydi, devrini aınca uzuyor ama devir düşükse bir de yokuştaysa olduğu yerde kalıyor.


Yerinizde olsam işinin ehli bir yerde yazılım attırır ekonomi ve artan performansın harmanlanışını keyfederdim.
1000 km yi bekliyorum, aracım 1000 km ye geldiğinde servisi arayıp, yazılım olup olmadığın öğrenicem, htta şu baskı-balatayı fln bi göstermeyi de düşünüyorum, bi sıkıntı olmasın diye.
[/quote]
baskı balata gözle görülemiyor ya da tespit edilemiyor maalesef, alt takımı sökmek gerekiyor herhangi birşey olmasa dahi
200-300 tl civarında masrafı var..
sadece debriyaji kullanır usta belki ordan herhangi bir sıkıntı var mı tespit edebilir
 

markopasa86

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Mar 2011
Mesajlar
3,076
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J 1.3 Cdti Cosmo

eğer öyle bir durum varsa hiç bulaşmam, ama aracı kullanarak baskı balatanın tükenip tükenmediini anlayablrler sanırım.
 

tomacco

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
2,601
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J 1.3 Cdti Cosmo

Selamlar bende 1.4 turbo ile 1.3 eco arasında kaldım kimi kötü diyor kimi iyi1.3 için bir türlü karar veremedim.eylül sonu gibi gidip pazarlıkları yapcağım inşallah fiyatlarda kışa doğru indirim olur düşüncesindeyim.fakat cosmo dışında motor seçeneğini belirlemekte zorlanıyorum.1.3 ecosunu satanlar var hantal diyen normal diyen var.
ben usta şöför değilim.ilk defa araba alacağız aile olarak.belkide aradaki farkı anlamam bile.
kullandığım araçlar kangoo, eski kasa dizel corsa ki corsanın gidişi iyi değil.bazen pedalı baya bir köklediğim zaman 1-2 saniye sonra tepki veriyor 2. viteste de pati çekiyorum ışıklarda biraz zorlarsam.
şimdi eski kasa corsada şirket arabası 150 binde araba yeni astra 1.3 lerde böyle bir durum olmaz değil mi?
çok araba kullanmadım toplasanız kullandığım süre 10 saattir.ama çok irdelerim hassas davranırım bazen.genelde arabayı sakin kullanırım diyorum ama yeri geldiğinde de başka araçların arasında sılışmamamk için trafikte basmak gerekiyor istnabul için özellikle.
şimdi turbo alıncada bu çok yakıyor demek istemiyorum.ne kadar yol yapılacağını bilmiyorum.
ama şu aşikar deposu bile dolarken iki araç arasında kafadan 50 lira fark oluyor gidilen yolu hesaba katmıyorum.maaşım çok yüsek değil bir mühendis olarak zam beklentisindeyim zammı alır almaz bayi yolunu tutacağım inşallah.
malum cosmo fiyatları uçuk 52 bine 1,3 alabilrsem süper olur kanaatindeyim.
istanbulda güvenilir uygun fiyat veren bayiler hangileri.
bazı bayiler araçları çizik falan veriyorlarmış.
birde bu usb olayına takıldım bazı araçlarda yok ne demek.yani usb olmayacaksa cd500 düşünüyorum 1750 lira vermek mantıksız olacak bu usb olayını nasıl çözüyorum usb isz gelince ben bu arabayı almıyorum yenisini getirin diyebiliyormuyuz?
uzun oldu ama malum para zor kazanılıyor öğrenmek lazım.
 

akın2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2010
Mesajlar
1,897
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J 1.3 Cdti Cosmo

tomacco link' Alıntı:
Selamlar bende 1.4 turbo ile 1.3 eco arasında kaldım kimi kötü diyor kimi iyi1.3 için bir türlü karar veremedim.eylül sonu gibi gidip pazarlıkları yapcağım inşallah fiyatlarda kışa doğru indirim olur düşüncesindeyim.fakat cosmo dışında motor seçeneğini belirlemekte zorlanıyorum.1.3 ecosunu satanlar var hantal diyen normal diyen var.
ben usta şöför değilim.ilk defa araba alacağız aile olarak.belkide aradaki farkı anlamam bile.
kullandığım araçlar kangoo, eski kasa dizel corsa ki corsanın gidişi iyi değil.bazen pedalı baya bir köklediğim zaman 1-2 saniye sonra tepki veriyor 2. viteste de pati çekiyorum ışıklarda biraz zorlarsam.
şimdi eski kasa corsada şirket arabası 150 binde araba yeni astra 1.3 lerde böyle bir durum olmaz değil mi?
çok araba kullanmadım toplasanız kullandığım süre 10 saattir.ama çok irdelerim hassas davranırım bazen.genelde arabayı sakin kullanırım diyorum ama yeri geldiğinde de başka araçların arasında sılışmamamk için trafikte basmak gerekiyor istnabul için özellikle.
şimdi turbo alıncada bu çok yakıyor demek istemiyorum.ne kadar yol yapılacağını bilmiyorum.
ama şu aşikar deposu bile dolarken iki araç arasında kafadan 50 lira fark oluyor gidilen yolu hesaba katmıyorum.maaşım çok yüsek değil bir mühendis olarak zam beklentisindeyim zammı alır almaz bayi yolunu tutacağım inşallah.
malum cosmo fiyatları uçuk 52 bine 1,3 alabilrsem süper olur kanaatindeyim.
istanbulda güvenilir uygun fiyat veren bayiler hangileri.
bazı bayiler araçları çizik falan veriyorlarmış.
birde bu usb olayına takıldım bazı araçlarda yok ne demek.yani usb olmayacaksa cd500 düşünüyorum 1750 lira vermek mantıksız olacak bu usb olayını nasıl çözüyorum usb isz gelince ben bu arabayı almıyorum yenisini getirin diyebiliyormuyuz?
uzun oldu ama malum para zor kazanılıyor öğrenmek lazım.
Sn. Tomacco;

Kriteriniz salt performans ise arada  dünyalar kadar fark vardır,  buna emin olun...
 
şunu da belirtmek isterim sizin sorunuz biraz havada kalmış. 

şöyle ki; eğer sizin amacınız performans ise turbo bir araç yani 1,4 t almalısınız. 

Eğer amacınız performans değil sadece ekonomi ise 1,3 cdti almalısınız.

Ama lütfen almadan önce tercihinizi bir kaç kere gözden geçirin hatta  test sürüşü yapma imkanınız varsa test sürüşü yapın, nitekim ben dahil bir kaç kişi aldığı aracını memnuniyetsizlik, ihtiyaç ve beklenti unsurunun yanlış analizi vs sebeplerle  sonradan satmak zorunda kaldı...

֖rneğin 1,4 t alırsanız  istediğiniz performansı zorlanmadan alırsınız,  araç doluyken uzun yolda sollamalarda, yokuşlarda bu araç sizi utandırmaz, ekonomi unsuru bu araçta ikinci plandadır, lakin sitede bazı arkadaşlarımız 1,4 t ile bile  4,4 litre ortalamayı yakalamayı başarmıştı ki buda unutulmaması gereken bir nokta.
֖zetle bu araç iyi bir performansın yanında sınırlıda olsa ekonomide sağlayarak binicisinin yüzünü güldürmeyi, başarıyor diyebiliyoruz.

Tercihinizi 1,3 cdti dan yana kullanırsanız şehir içi kullanımlarda performans beklentisi ve bunun hayata geçirilmesi zaten pek mümkün olamayacağından şehiriçinde sıkıntısız olarak aracınızı kullanırsınız, fakat araç doluyken bilhassa yokuşlarda bu araç malesef sahibini mahçup edebiliyor... 

Nitekim teknik veri tablosundan da anlaşılacağı üzere bu aracın 0-100 km hızlanma süresi 15 saniye...  Ancak iş ekonomiye gelince sizinle somut bir veri paylaşayım uzun yolda bu araç 1 depo mazotla  1000 km menzile ulaşabiliyor...

Gerek konfor gerek kalite gerekse renk olarak araçların hepsi birbirinden güzel, size düşen ise araç kullanım alışkanlığınızı ve beklentilerinizi nazar-ı itibara alarak sağlıklı bir değerlendirme yapmak olacaktır...

Hayırlı olsun...
 

akın2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2010
Mesajlar
1,897
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J 1.3 Cdti Cosmo

tomacco link' Alıntı:
Selamlar bende 1.4 turbo ile 1.3 eco arasında kaldım kimi kötü diyor kimi iyi1.3 için bir türlü karar veremedim.eylül sonu gibi gidip pazarlıkları yapcağım inşallah fiyatlarda kışa doğru indirim olur düşüncesindeyim.fakat cosmo dışında motor seçeneğini belirlemekte zorlanıyorum.1.3 ecosunu satanlar var hantal diyen normal diyen var.
ben usta şöför değilim.ilk defa araba alacağız aile olarak.belkide aradaki farkı anlamam bile.
kullandığım araçlar kangoo, eski kasa dizel corsa ki corsanın gidişi iyi değil.bazen pedalı baya bir köklediğim zaman 1-2 saniye sonra tepki veriyor 2. viteste de pati çekiyorum ışıklarda biraz zorlarsam.
şimdi eski kasa corsada şirket arabası 150 binde araba yeni astra 1.3 lerde böyle bir durum olmaz değil mi?
çok araba kullanmadım toplasanız kullandığım süre 10 saattir.ama çok irdelerim hassas davranırım bazen.genelde arabayı sakin kullanırım diyorum ama yeri geldiğinde de başka araçların arasında sılışmamamk için trafikte basmak gerekiyor istnabul için özellikle.
şimdi turbo alıncada bu çok yakıyor demek istemiyorum.ne kadar yol yapılacağını bilmiyorum.
ama şu aşikar deposu bile dolarken iki araç arasında kafadan 50 lira fark oluyor gidilen yolu hesaba katmıyorum.maaşım çok yüsek değil bir mühendis olarak zam beklentisindeyim zammı alır almaz bayi yolunu tutacağım inşallah.
malum cosmo fiyatları uçuk 52 bine 1,3 alabilrsem süper olur kanaatindeyim.
istanbulda güvenilir uygun fiyat veren bayiler hangileri.
bazı bayiler araçları çizik falan veriyorlarmış.
birde bu usb olayına takıldım bazı araçlarda yok ne demek.yani usb olmayacaksa cd500 düşünüyorum 1750 lira vermek mantıksız olacak bu usb olayını nasıl çözüyorum usb isz gelince ben bu arabayı almıyorum yenisini getirin diyebiliyormuyuz?
uzun oldu ama malum para zor kazanılıyor öğrenmek lazım.

Sn. Tomacco, usb artık tüm araçlarda var bir dönem gelen sportlarda yoktu...  içiniz rahat olsun o konuda...
 
Üst