- Katılım
- 12 Kas 2011
- Mesajlar
- 609
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Atmosferik motor ve turbo arasında seçim yapmak tamamen kişiye kalmış bir durum. İkisinin de birbirlerine karşı artı ve eksileri var. Bunu otomobil uzmanları söylüyor. Mesela; turbolar daha az yakmasına karşın bakım ve parça masrafları atmosferiklere göre çok fazla.
Benim Astra J 1.6 benzinli bir arabam var. Ankara'da şehir içinde işe gidip gelirken kullanıyorum. Sürekli dur kalk yaparak 10.5 ortalama yakıyor. Çoğu kişiye bu çok gelebilir. Ama ben fazla kilometre yapmadığım için LPG taktırmadım. Çünkü tatile gidirken dört yetişkin ve onların valizleriyle, ortalama 110km süratle 6.5 civarında yakıyor. Bence her iki değer de böyle ağır ve güvenli bir araba için normal.
Ben çok kilometre yapıyorum diyen kişiler ya 1.6 atmosferik alıp LPG taktırmalı veya yılda 15-20 bin kilometreden fazla yapıyorsanız da dizel almalısınız.
Tabi ki teknoloji arttıkça fiyatta artar bakım fiyatlarda artar bunun aksini iddia eden yoktur zaten
Herkesin fikrine saygım var arkadaş fikrimizi sormuş bende 6 yıldır aynı motoru kullandığım için fikrimi söyledim arabaya bir lafım yok ama 1.6 atmosferik motor artık bugünün beklentilerini karşılamıyor etrafta turbo motorlu araç çok olduğu için adamlar yanından geçerken sen arkalarından el sallıyorsun tabi memnun olanlar vardır ama ben arabanın motorundan malesef memnun değilim test sürüşü yapsaydım asla atmosferik motor araç almazdım